Prajiturica cu placeri

Motivul pentru care am ales sa scriu despre spotul Magura nu se refera neaparat la ideea acestei reclame sau la modul in care a fost executata, ci mai degraba la conexiunile pe care vrand-nevrand le-am facut auzind sloganul. "Placeri combinate" Mie personal mi-a trezit imaginatia la viata , fara a face neaparat vreo asociere cu produsul pe care initial nici nu l-am bagat in seama. Si asta pentru ca ma incapatanez sa cred ca "o placere" ajunsa la acel grad de intensitate la care iti este imposibil sa nu o constientizezi, exclude in mod categoric o alta. De altfel, acelasi lucru cred ca se intampla si cu durerea. O mixtura de suferinte nu este niciodata perceputa ca atare, intrucat in mod sigur durerea cea mai pregnanta este cea care castiga intr-un fel suprematia in mintea ta.

Altfel spus, fara sa leg aceasta combinatie de cuvinte de faptul ca a fost pusa in slujba unui produs publictar, nimeni nu m-ar putea convinge ca "placerile combinate" nu reprezinta decat o exagerare fara vreun temei real. Tinand insa cont de faptul ca vorbim despre o reclama la o prajiturica cu multe ingrediente, as spune ca am muscat momeala. Chiar tind a lua in calcul posibilitatea ca diverse gusturi placute sa se combine intr-un mod armonios, dand nastere unei senzatii deosebite.

Placerea dulce a familiei
De altfel, intreaga istorioara din spot este construita pe ideea ca in mod normal, oricat de mult ai vrea la un anumit moment sa combini utilul cu placutul sau chiar placutul cu placutul, lucrurile nu ies intotdeauna ca la carte. In acest context, Magura apare ca alternativa sigura, pentru cei care vor sa faca pace cu micile nemernicii ale vietii. Este un fel de "kiss and make out", intr-o poveste a carei intrigi degenereaza intr-un deznodamant ce pare a se indrepta vertiginios catre mesajul unei campanie impotriva violentei domestice. Dar nu. Este vorba despre o reclama la Magura. Un spot care dupa parerea mea este prea ancorat in ideea de "indoor". Aceasta in conditiile in care vorbim de un produs me too, ieftin, pentru toti membrii familiei.

Nu stiu exact ce a reiesit din research, dar, in cazul in care nu s-a intentionat schimbarea utilizarii produsului, mi-e foarte greu sa cred ca Magura este acel gen de prajitura care se savureaza la un pahar de vorba cu membrii familiei, intr-un cadru daca nu sarbatoresc, cel putin intim. Perceptia mea este ca locul prajituricii de la Kandia Excelent este mai degraba in ghiozdanulul pustiului aflat in pauza de masa, sau in mana studentului care vrea sa scape rapid si ieftin de foame. De asemenea, targetul descris in spot mi se pare prea sofisticat pentru a se regasi in randul consumatorului care se rasfata dupa un moment dificil savurand un produs de cateva mii de lei. Iar pretiozitatea de care vorbeam imi pare mai mult un atribut al actorilor care nu s-au prea putut dezbraca de propriul eu inainte de a intra in platoul de filmare.Pentru ca, in ciuda placerilor combinate promise de blatul pufos, de crema fina toate la pachet cu glazura delicioasa, nu pot sa fac abstractie de celelalte lucruri care conteaza pentru o persoana care isi permite si lucruri mai pretentioase.

Lider de felie subtire
Lasand putin la o parte harul actoricesc al interpretilor din spot, as vrea sa ma refer pret de cateva randuri la faptul ca aceasta campanie promoveaza produsul si nu categoria din care face parte. Cu toate acestea, producatorul si-a anuntat fatis intentia de a pune accent in urmatoarea perioada pe produsele de patiserie, "felie" din piata in cadrul careia este lider.

In loc de final
Poate pentru ca nu vorbim de bere ci de o simpla prajiturica cu crema, poate pentru ca nu intriga, nu amuza si nici nu sensibilizeaza pana la lacrimi sau poate pentru ca este o povestioara a "barbatului perfect" in care cele mai multe femei nici nu mai cred, dar spotul "Magura" nu am auzit sa creeze prea mari dispute in randul celor care gusta sau carora le sta in gat un pic de publicitate. Am auzit totusi cateva voci carcotase care spuneau ca spotul nu aduce nimic extraordinar din punct de vedere creativ sau ca toata actiunea descrisa este prea exagerata. Ideea la care am ajuns insa este ca indiferent cat de bine ai facut un lucru, intotdeauna este si loc de mai bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related