Dupa un management meeting care a durat undeva intre 4 si 10.000 de ore, daca ne luam dupa comentariile de dupa, oamenii de la Mercury360 se intorceau la ei in Idea Lab, Toys Factory sau EUphoria Department, iar altii luau o pauza in sala de Get High.
Flancat de ultimele numere din Lurzer’s Archive si Creative Review, Liviu Turcanu (Creative Director) ma intampina la intrarea in Idea Lab (departamentul de creatie). Parte din Mercury360 din 2005, e mandru atat de proiectele pentru clienti comerciali precum Nestle, Ursus Breweries, Dr. Oetker, Grolsch (Change the city with creativity, Bucharest by hand), cat si de cele sociale si culturale, precum cele pentru Help Autism (cu printul "Umbra", care va aparea in urmatorul numar din Lurzer's Archive) si Politia Romania, unde aminteste de campania "Planul de evadare", lansata luna aceasta pentru a preveni delincventa juvenila in randul celor care intra in gastile de cartier.
Liviu Turcanu (Creative Director):
Intors dintr-un pitch, ni se alatura Ciprian Banica (Group Creative Director), care le povesteste lui Liviu si echipei de creatie pe care o coordoneaza cum a fost la intalnire. Ciprian Banica este la Mercury360 din 2004 si a revenit in agentie dupa o absenta de 4 ani. Proiectul care i-a adus cele mai mari satisfactii a fost "Hide and seek" (pentru Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului), spotul cu care a castigat premii la Ad’Or in 2006. Un alt proiect care i s-a parut perfect a fost o promotie pentru Fanta Bamboocha.
Ciprian Banica (Group Creative Director):
Pe una dintre cele doua canapele de brainstorming se asaza Toni Bunaiasu, copywriter la Mercury360 de 5 luni. Toni a lucrat cam pe toate berile din portofoliul Ursus, pentru Digiplex, la campanii sociale antidrog, dar si la promotii pentru clientii comerciali. Ii place la Mercury360 pentru ca atmosfera e relaxata, se simte apreciat si respectat atunci cand lucreaza bine si asta ii da elan sa mearga mai departe, dar si pentru ca are libertatea de a aborda lucrurile cum vrea: "Noi ne jucam si important e sa fie lumea fericita, mie unul asa imi place, si pana la urma bucataria asta interna se adapteaza; cu uneltele pe care fiecare le are la indemana oricine poate sa le foloseasca in ce ordine vrea, cat timp la sfarsit masa e delicioasa si toata lumea se ridica cu zambetul pe buze de la masa".
Toni Bunaiasu (Copywriter):
In celalalt spatiu de brainstorming am vorbit cu Dan Cretu (copywriter) si cu Ovidiu Juravle (Art Director), care au lucrat impreuna cu Noper la printul "Planul de evadare" pentru Politia Romana.
Dan Cretu (Copywriter) si Ovidiu Juravle (Art Director):
Ruxandra Papuc, copywriter la Mercury360 de peste 1 an, a amintit de o alta campanie pentru Politia Romana, "Don't drink and drive", dar si de "Fii vizibil", pentru Brigada Rutiera Bucuresti, si de campaniile pentru Paula.
Ruxandra Papuc (Copywriter):
Tot la creatie i-am reintalnit pe Sandra Bold si pe Daniel Strugariu, 2 dintre castigatorii de la Atelierele IQads Kadett 2011, aflati acum in perioada de training la Mercury360. Au descris experienta de pana acum prin cuvinte precum “super tare”, “minunat”, “oau”, “oameni foarte tari”, “mult de munca” si prin concluzia “o sa raman”. Dupa ce fac practica timp de o luna si jumatate, ei vor da un test de cunostinte, iar in functie de rezultatele acestuia si de evolutia lor in agentie, se va decide daca vor face parte din echipa Mercury360.
Sandra Bold si Daniel Strugariu:
Am vorbit si cu 2 Graphic Designeri: Mirela Christescu si Simona Harea, angajate de 3 luni.
Mirela Christescu (Graphic Designer) si Simona Harea (Graphic Designer):
Toata echipa munceste pentru ca in final sa ajunga aici: Creative Wall, panoul pe care sunt expuse cele mai bune campanii ale lunii.
Pentru ca nu e timp sa vorbesti cu tot departamentul de creatie dintr-o agentie atat de mare (Mercury360 are vreo 130 de angajati), am mers mai departe spre Radu Miu (General Manager), care a spus cum a ajuns Mercury360 in topul celor mai profitabile agentii din Romania in 2010: “Ne straduim mult, muncim de nu mai stim de noi si asa devenim profitabili. E un cumul de factori. Un portofoliu mare, decizii de business corecte, strategia urmarita, echipa foarte buna, un set de circumstante favorabile noua, si aici ma refer la proiectele cu finantare europeana, care au picat exact la momentul potrivit si care au avut o contributie in totalul cifrei de afaceri, evident si cu partea cealalta care ne intereseaza pe noi, revenue-ul, si evident clienti noi; Unilever-ul, de exemplu, a fost un client nou castigat anul trecut si care a avut un rol important in rezultatul overall din 2010”.
Radu Miu (General Manager):
Tot Radu Miu a spus si cum a afectat criza business-ul agentiilor: "Suntem la o diferenta mare de 2010. 2011 e cu mult mai dificil decat 2010. (…) Cred ca am o lista mare de vinovati: din cauza pietei, din cauza ca s-au redus bugetele, din cauza faptului ca presiunea pe costuri e banala, toata lumea numai despre asta vorbeste: costuri, costuri, costuri, reducere, faptul ca nu exista speranta de mai bine si asta se vede in consum, clientii sau consumatorii sunt reticenti, vanzarile sunt slabe, ca urmare bugetele de marketing, cel putin pe zona noastra, sunt mai reduse; ne cam invartim in jurul cozii, e mult mai dificil". Solutii? "Ce putem sa facem? Dai din coada, mergi inainte, keep walking. Te zbati, muncesti mai mult sa cauti idei noi, dezvolti produse noi, challenge-uiesti absolut tot, analizezi ce are rezultat si capitalizezi pe el si treci cu speranta ca maine va fi o zi mai buna", a spus Radu Miu.
Langa biroul lui Radu Miu este cel al Monicai Tanasoiu (Client Service Director). Lucreaza aici de 7 ani si ii place ca poti sa ii spui orice oricui ("Inclusiv lui Radu; daca vrei, facem proba"), poti sa lucrezi cu oricine, ca a devenit prietena cu multi oameni din agentie si ca e o organizatie meritocrata.
Monica Tanasoiu (Client Service Director):
Anca Haddad (Account Director) e cel mai fericita la pitch-uri: "Toata munca de research din spate, acel desktop research, discutii cu agentiile de media, cu colegii, adunarea de insight-uri e foarte challenging si mi se pare foarte fun, mi se pare mai fun decat implementarea unui proiect deja aprobat. Cumva atunci esti deja pe linie, mergi inainte, planul e foarte clar facut, e mai greu sa te surprinda lucruri. La pitch-uri totul e o descoperire, un entuziasm."
Anca Haddad (Account Director):
Oana Serban (Account Director) lucreaza de 10 ani la Mercury360. A inceput in departamentul de Direct Marketing, apoi a fost la Client Service, pornind de la pozitia de Account Assistant.
Oana Serban (Account Director):
Cristina Ionescu (Dumitru) este Group Account Director pe grupul Ursus Breweries. Lucreaza de 7 ani pe acest cont, alaturi de o echipa formata din 5 oameni.
Cristina Ionescu (Group Account Director):
Claudia Niculae (Special Events Project Manager) asteapta cel mai mult partea de implementare in teren, iar proiectele sale preferate sunt Serbarile Timisoreana si evenimentele pentru Pantene, Peroni si Grolsch.
Claudia Niculae (Special Events Project Manager):
Si lui Adrian Munteanu (Business Development Manager) ii place tot partea de teren. Lucreaza de 7 ani in Mercury360, unde a inceput prin a fi colaborator. Adi aduce servicii si clienti noi in departament, in special pe partea de consumer activation, evenimente si merchandising. Pentru ca e amator de drumetii la munte, a primit din partea colegilor acest birou inverzit.
Adrian Munteanu (Business Development Manager):
Adrian Pavelescu (Direct Marketing Manager) face si el parte din grupul celor care lucreaza de 7 ani in agentie. Ca si Toni Bunaiasu, aprecieza ca fiecare e liber sa faca ce vrea atat timp cat lucrurile merg bine. In ultimul timp, in departamentul sau se lucreaza mult pe online, se fac si campanii promotionale, campanii de incentivare de traditional trade retailers. Divizia are si un call center, unde au campanii de outbond, lead generation, au si depozit cu registru de premii si materiale de comunicare, baze de date, mailing. Ce ii place cel mai mult? "Profitul."
Adrian Pavelescu (Direct Marketing Manager):
Simona Vlad (PR Director) este de aproape 1 an in agentie, unde lucreaza atat pe partea de corporate, cat si pe cea de PR comercial atunci cand se fac campanii integrate, cu o componenta de PR. Simona a lucrat intai intr-o agentie de PR, apoi a fost la client, la Domo si apoi la Cristalex.
Simona Vlad (PR Director):
Tot la acest etaj sunt si "Toys Factory" (departamentul de productie) si "Show me the Money" (departamentul financiar).
Alta schimbare de departament si de etaj si ajung la EUphoria, departamentul de consultanta pe proiecte europene. Aici am vorbit cu Eliza Pisica (Project Coordinator) careia, cum ii sade bine unui project manager, ii plac in mod egal toate proiectele.
Eliza Pisica (Project Coordinator):
Langa ea lucreaza Roxana Dascalu (Business Developer Assistant), care tocmai facuse 2 briefuri de productie. Roxana se ocupa de pregatirea ofertelor pentru licitatii si de scrierile de cereri de finantare pentru programe.
Roxana Dascalu (Business Developer Assistant):
Iar aici se iau pauzele: