Prima regula in Direct Marketing explicata de Adrian Pavelescu (Direct Marketing Manager, Mercury360 Communications) la trainingul din seria celor 4 dedicate marketingului direct de la IQads Kadett a fost "cunoaste-ti audienta". Regula a fost detaliata mai departe printr-un exemplu simplu cu un Gigel despre care avem informatii de pe un talon completat intr-un club din Mamaia, acesta fiind ultimul touch point cu el. Ce facem mai departe?
"Personalizeaza comunicarea", a doua regula a marketingului direct, fie prin mesaj ("Gigel, te-ai bronzat la mare?"), canal (in functie de ce foloseste mai mult Gigel, putem sa ii trimitem e-mail sau SMS), forma (combinatia de vizual si copy, care poate fi testata pana se ajunge la formula care are cea mai buna rata de raspuns), oferta (construita in functie de il intereseaza pe Gigel), cererea de raspuns (de exemplu, poti invita un segment de consumatori sa participe la o promotie, un alt segment poate fi chemat la un showroom, altul la un eveniment de brand), sau la follow-up (il suni pe Gigel sau ii scrii un e-mail). Comunicarea e personalizata si in functie de segmentarea publicurilor si de obiectivele pe care le avem pentru fiecare segment in parte.
Cea de-a treia si una dintre cele mai importante reguli este "construieste un dialog coerent": "Nu trebuie scapata din vedere nici perspectiva, trebuie sa incercam sa construim, campaniile 'hit and run' functioneaza ca vanzari, dar distrug brandul pe termen lung. (…) In al doilea an stiu clar care a fost evolutia mea cu Gigel si ii spun ceva care chiar sa fie coerent pentru el. Urasc brandurile care fac DM empiric, la modul efectiv prostesc, facut de ageamii. Cumpar o masina X si primesc saptamana urmatoare e-mail 'cumpara noua masina X!'. Tocmai am cumparat, dati-mi si mie un e-mail in care sa imi multumiti ca am cumparat noul model X si ziceti 'hai sa iti dau niste capace de roti', de exemplu. Eu trebuie sa construiesc un dialog coerent cu el, ca altfel stric. Prima reactie o sa fie de respingere - 'Doamne, ce prosti sunt astia!'; daca nu stii exact ce faci, mai bine nu mai faci, mai bine te duci cu un spot la TV ca sigur ai succes", a spus Adi. Astfel, Gigel poate o sa primeasca un mesaj care incepe asa: "Salut, Gigel! N-ai mers cu noi in Ibitza asta vara! Stim, ai ramas sa asculti ce-ti place, pe iPodul castigat".
In continuarea trainingului s-a discutat despre piata de direct marketing din Romania, despre clienti si despre agentii.
Direct Marketingul este segmentul cu cea mai rapida evolutie de piata si cel care include cele mai multe tehnologii de comunicare. In continuare, insa, ATL-ul are cea mai mare pondere in bugetele de marketing, iar brand managerii sunt fascinati de gloria creatiei, a completat Adi Pavelescu informatiile despre piata. Clientii nu au ajuns inca la un nivel rezonabil de know-how, ceea ce duce la situatii in care intai trebuie convinsi de utilitatea canalului, si apoi sunt sustinute conceptele de campanie. El a explicat si cum functioneaza agentiile exclusive de DM din Romania, dar si structura agentiilor integrate sau a celor interactive si de ATL.
A urmat o descriere a principalelor tipuri de proiecte care se fac prin DM (promotii pentru consumatori, campanii online, mail orders, telemarketing/lead generation si retailer incentive systems), urmand ca in intalnirea de joia viitoare (29 septembrie) sa se discute in detaliu despre promotiile pentru consumatori.
Programul de talent scouting IQads Kadett este organizat de IQads cu sprijinul agentiei-partener Mercury360. Cadetii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare, testul fiind disponibil pe site-ului programului -www.IQadsKadett.ro.