A 42-a editie AdBreak, prezentata de Ciuc Premium, i-a adus pe scena Music Club pe cativa dintre managerii celor mai profitabile agentii de publicitate in 2010.
In cadrul panelului Talk of the month, Bogdan Naumovici, Managing Partner & Creative Director, 23 Communication Ideas, Bogdan Santea, President & CEO, DRAFT FCB, Monica Tanasoiu, Client Service Director, Mercury360 si Teddy Dumitrescu, CEO, Publicis, au vorbit despre elementele care au contribuit la atingerea performantelor din 2010 ale agentiilor pe care le conduc. S-a vorbit despre masurile de criza luate de agentiile lor in 2010, modul in care sunt abordate participarile la licitatii, conturile principale din portofoliul agentiilor, felul in care se realizeaza tarifarea, motivarea angajatilor, dar si despre cum isi imagineaza ei ca va arata o agentie de publicitate profitabila peste 5 ani.
Bogdan Naumovici a spus ca, pe timp de criza, clientii aleg fie agentiile foarte bune, fie pe cele foarte ieftine, iar cei care pierd sunt cei de mijloc, care sunt mediocri si la pret, si la calitate. In ce priveste modul de tarifare, Bogdan a spus ca alege fee-ul pe idee, nu pe ora. Astfel, costurile se stabilesc in functie de cat de mult a ajutat agentia business-ul clientului, si nu in functie de cat de mult timp a fost petrecut pentru a ajunge la o solutie. Cat despre modelul de agentie profitabila de peste 5 ani, Bogdan spune: „Eu cred in continuare, la fel ca in 2005, cand am facut 23, ca agentia profitabila este una mica, utila pentru client si desteapta”.
Referitor la criza, Teddy Dumitrescu a vorbit despre negocierea tarifelor, fiecare client vrand sa plateasca mai putin decat in anul precedent pentru acelasi volum de munca. Cat despre motivarea angajatilor, Teddy Dumitrescu a spus ca toata lumea a constientizat natura situatiei si ca “in principiu, un mod de a trece peste asta este sa lucram umar la umar, motiv pentru care, cel putin asa mi s-a parut mie, e mult mai multa coeziune si mult mai mult drive de echipa; sigur ca succesele intotdeauna cimenteaza o echipa adevarata, dar nu cu spritul ajungem o echipa mai buna sau mai puternica”. Teddy vede agentia profitabila peste 5 ani ca fiind o multinationala sau reprezentanta unei retele internationale, care sa aiba astfel acces la clienti cu bugete mari, iar oamenii care lucreaza in ea – seniori, seriosi si competenti.
Ca strategie pe timp de criza, Monica Tanasoiu a spus ca Mercury360 s-a orientat spre cele mai sigure arii din industrie, eliminandu-le pe cele cu grad mare de risc, cum ar fi auto, financiare, si concentrandu-se pe FMCG. Singura masura de criza a fost economisirea unor bani umbland la costurile mici, ca telefonia si consumabilele, iar agentia fiind mare, masura aceasta s-a dovedit eficienta. Cel mai profitabil departament al agentiei a fost cel de field marketing services.
Referitor la negocierea tarifelor, Bogdan Santea a spus: “Normal ar fi sa iei un fee mai mare cand e criza, exact invers decat se cere. Pentru ca ai nevoie sa performezi si trebuie sa platesti mai mult”. Dar cum realitatea e alta, Bogdan a adaugat: “incerc sa compensez cu o prima de succes la sfarsitul anului si cu o eficienta a proiectelor, plus ca proiectele internationale reprezinta doar o componenta a bugetului, noi am incercat si am reusit destul de mult sa luam si alte proiecte”. Imaginea lui Bogdan despre agentia de succes de peste 5 ani: “5 creiere, 5 juniori, 2 contabili si cu mine”.
In cadrul panelului Debriefing, Calin Clej, Marketing Manager Beverages, PepsiCo Romania, alaturi de trei reprezentanti ai Graffiti BBDO: Stefan Chiritescu, Head of Planning, Luiza Vrinceanu, Account Manager si Andreea Golban, Senior Copywriter, au vorbit despre campania verii: Pepsi - “Si ieri, si azi”, care a avut ca brief repovestirea simpla a lucrurilor, asa cum erau ele cu 20 de ani in urma. Campania a fost una de imagine, nu s-a pus problema unor obiective de vanzari, intrucat sticla retro de Pepsi a fost importata din Turcia si a costat mai mult decat o sticla produsa local. Invitatii au povestit cum au ajuns la cele aproximativ 30 de executii finale, care au la baza poze autentice, de familie si care contin mesaje in care termeni actuali exprima experiente vechi. Referitor la evaluare, Calin Clej a spus ca o considera cea mai eficienta campanie Pepsi din ultimii 5 ani, raportandu-se la indicatorii de brand si la buget. Pe Facebook, numarul de fani Pepsi a crescut cu 40.000 in doua luni de zile, unul din factori fiind aplicatia “Galeria D’altadata”, dedicata campaniei “Si ieri, si azi”.
La rubrica de Inspiratie, Micutzu’, stand-up comedian cunoscut si din cateva virale pentru branduri, a povestit despre modul in care studiaza comportamentul uman si cum isi creeaza personajele despre care vorbeste in show-uri. Pentru inspiratie, Micutzu’ nu face nimic special: “Eu traiesc si inspiratia se pogoara asupra mea”, iar “Cand nu mai am inspiratie, sincer, astept sa-mi vina. Vorbesc serios. Pentru ca n-ai cum sa fii agresiv cand e vorba de inspiratie. Nu pot sa ma sugrum ca sa vina… Ea vine sau nu”.
Editia #42 AdBreak a fost moderata de Ana Militaru, Redactor-Sef IQads. Parteneri media ai evenimentului sunt: SMARK, Q2M, 24FUN, MONEY.ro.
AdBreak este un eveniment IQads, recomandat de Radio Guerrilla. AdBreak este singurul eveniment dedicat industriei de publicitate si marketing din Romania, care isi propune, editie de editie, sa aduca in fata pasionatilor de publicitate, a membrilor comunitatii IQads pe cei mai importanti profesionisti ai industriei si sa propuna spre dezbatere temele de actualitate din publicitatea romaneasca.
Despre IQads
IQads este cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din Romania. IQads este o marca a Blue Idea. Din portofoliul companiei Blue Idea face parte si SMARK, comunitatea profesionistilor in marketing din Romania.