ReCreatieeee

Plec in fiecare vacanta cu gandul la relaxare. In primul rand, relaxarea mintii e ceea ce conteaza pana la urma, nu? E bine, din pacate, lucrurile nu stau chiar asa, pentru ca o data ajuns 'dincolo' privirea iti este invariabil atrasa de tot soiuri de ad-uri, fie ca vorbim de o simpla eticheta a unei beri locale, de un citylight care te intimpina prietenos la aeroport sau de un TV commercial pe care-l vizionezi frugal la TV, in camera de hotel.

Inca sunt animat de acea curiozitate specific romaneasca, prin urmare un test comparativ cu marcile internationale produse local se impune de urgenta. Cola lor parca are "the genuine taste". Apoi cer "una cerveza", o metoda sigura de a testa ospitalitate gazdelor. Calitatea berii reclama din prima calitatea unei natii. In Spania, berea e aspra, usor tonica, are acea vivacitate specifica catalanilor. La nemti, gama mare de optiuni legata de acest subiect te face sa crezi ca sunt cel mai creativ neam de pe Terra, in timp ce la italieni nu merita sa risti, alege un vin – e o alegere sigura. In schimb, surprize placute iti pot oferi ai nostri vecini de la sud de Dunare (Zagorka nu e rea deloc), cat si grecii cu berea lor din care se infrupta doar zeii (Mythos).

Alt aspect, care m-a impresionat peste tot pe unde am calatorit, este legat de dorinta localnicilor de a-ti vinde cele mai de pret brand-uri locale, fie ca vorbim de food sau de non-food. Fapt care se intampla si la noi, dar parca intr-o mai mica masura.

Rasfoind albumul de vacanta, ma opresc la Grecia. Despre reclame, numai de bine, bine ca inca exista in portii rezonabile, in aceste vremuri grele. In primul rand esti atras de campaniile similare pe branduri din aceeasi categorie, mai ales din telecom. TVC-urile Cosmote din Grecia, desi erau creatii diferite de cele autohtone, parca spuneau aceeasi poveste, nu era nevoie de subtitrare. Celelalte rubrici, de la automotive la food, erau cam la acelasi nivel, nimic special; povesti de seara, numai bune de adormit. Pe outdoor, oda produsului! Packshot si logo mare, cu ceva text intr-o limba inca necunoscuta mie. Magazinele, supermarket-urile, pentru ca acolo am apucat sa ajung, arata precum un bazar cu foarte multe produse, asezate dupa niste reguli de mercantizare necunoscute noua, de aceea e greu sa te prinzi unde se afla cutare categorie de produse.

Pe plaja, relaxarea e la moda, nimic nu tulbura linistea locului, poti sa citesti linistit o carte, fara intruziunile clasice ale vanzatorilor ambulanti, asa cum se intampla la noi; doar chelnerul de la beech bar mai face ture printre sezlonguri, insa e binevenit de fiecare data cand apare. Oamenii cu sampling-ul nu au aparut deloc, nici macar cu o mostra minuscula de crema de soare; ar fi prins tare bine, ca am uitat la hotel bidonul de Nivea.

In restaurante totul inspira intimitate, nu am simtit prezenta nici unui promoter care vine sa iti vanda ceva de care nu ai nevoie, in schimb in cluburi activarile sunt destul de prezente, merg cam pe aceleasi mecanisme ca si cele de la noi, creatia e cam la acelasi nivel, deci nu pot spune ca am retinut ceva spectaculos, in afara de organizarea impecabila si de atmosfera ok.

Acestea fiind zise, predau legatura. Mai calatorim si mai povestim.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related