Jameson i-a provocat pe participantii la ADfel 2011, evenimentul de branded entertainment organizat de IQads si 24-FUN si sustinut de Radio Guerrilla, sa descopere spiritul irlandez, mai intai printr-o proiectie de reclame care sa faca introducerea in atmosfera, iar apoi printr-un concurs de public speaking in irlandeza, urmat de o sesiune de mentorat despre whiskey, sustinuta de Cosmin Lupan, Brand Ambassador al Jameson in Romania.
Vineri seara, publicul de la ADfel a urmarit o proiectie de reclame care a infatisat spiritul irlandez, asa cum e el reflectat in reclame. Plecand de la fascinantele peisaje din campania de turism a Irlandei si ajungand la povestile cu spiridusi care si-au ascuns oala cu aur la capatul curcubeului, spoturile serii au inclus povesti despre norocul irlandez, despre puburile irlandeze, despre cum se sarbatoreste la ei St. Patrick’s Day si despre irezistibilele dansuri irlandeze. Aventurile lui John Jameson n-au lipsit dintre povestile irlandeze care s-au proiectat in seara aceea in Fabrica. Astfel, momentul in care Jameson a recuperat un butoi de whiskey cazut in mare pe timp de furtuna sau cel in care a gasit o solutie ingenioasa pentru a salva intregul Dublin si mai cu seama propria distilerie de la un incendiu care parea necrutator au fost printre highlight-urile serii.
Sambata, Jameson i-a provocat pe participantii la ADfel sa descopere cat de bine suna limba irlandeza, mai ales atunci cand n-ai mai vorbit-o niciodata in viata ta. Cei 12 concurenti au citit la prima vedere, cu patos, texte in irlandeza din cele mai diverse. Fiecare a folosit tonul care i se parea potrivit pentru forma cuvintelor afisate pe ecran, astfel incat publicul sa aiba deja in minte semnificatia atribuita textului de catre participanti. Dupa fiecare mini-discurs, moderatorul dezvaluia natura reala a textului, spre amuzamentul publicului, care isi dadea seama ca amenintarea care tocmai fusese facuta intregii terase la microfon era de fapt o reteta culinara sau ca trista veste care tocmai fusese transmisa in irlandeza era de fapt un cantec de petrecere irlandez.
Runda a doua a declansat hohote de ras, publicul urmarind cum concurentii se intreceau citind acelasi text, fiecare folosind un ton si mai teatral decat precedentul. Clasamentul final a fost stabilit de durata aplauzelor pentru fiecare concurent.
Participantii au fost recompensati pentru show-ul oferit cu o sesiune de mentorat despre whiskey, tinuta de Cosmin Lupan, Ambasador de Brand Jameson in Romania. Cursul a inceput cu un blind test. S-au degustat 3 tipuri de whiskey si s-au discutat in detaliu particularitatile lor: aroma, gust, culoare, senzatie lasata dupa degustare. Astfel, participantii au invatat care sunt diferentele dintre whiskey-ul american – care este distilat o singura data, cel scotian – dublu distilat si cel irlandez, care este triplu distilat.
Cosmin le-a explicat in ce fel sunt obtinute cele 3 tipuri de gusturi, vorbind despre procesele de productie. Prezentarea a mai continut fragmente din viata lui John Jameson, ca urmare a povestilor incepute in seara precedenta, dar si detalii legate de evolutia produsului, care sunt varietatile de Jameson produse in prezent si cateva cocktailuri recomandate. La final, participantii au primit diplome de degustatori de whiskey si cate o sticla de Jameson, pentru curajul cu care au raspuns la provocarea “Release your inner Irish”.