Sambata seara, cei care au venit la ADfel, evenimentul de branded entertainment organizat de IQads si 24-FUN, au fost provocati de Jameson sa participe la un concurs de public speaking in irlandeza, pentru ca apoi sa asiste la un whiskey mentoring session, tinut de Cosmin Lupan, ambasador de brand Jameson Romania.
Pentru inceput, 12 curajosi au pasit in lumina reflectoarelor si au citit pe rand, pe tonul care li se parea potrivit pentru cuvintele afisate pe ecran, un text la prima vedere, in irlandeza. Nici unul dintre participanti nu cunostea aceasta limba, asa incat umorul situatiei era dat de diferenta dintre pronuntia lor si versiunea corecta, care se auzea dupa fiecare discurs in difuzoare. Spectatorii si-au reorientat scaunele spre ecranul mare din terasa, fiind amuzati pe de o parte de muzicalitatea limbii irlandeze, iar pe de alta, de diferentele dintre raspunsurile participantilor la intrebarea “ce fel de text crezi ca ai citit?” si natura reala a textelor, anuntata de moderator ca un punchline, dupa fiecare discurs. De la declaratii de dragoste citite pe ton de amenintare pana la fragmente de stiri citite pe ton dragastos, momentul de public speaking Jameson a tinut publicul ADfel concentrat la show pe intreaga sa durata.
In runda a doua, participantii au fost invitati sa citeasca pe rand acelasi text, simtindu-se astfel provocati sa foloseasca un ton si mai impresionant decat concurentul precedent. Publicul, care era deja amuzat, a izbucnit de data aceasta in hohote de ras, realizand cat de buni actori ar fi putut fi concurentii. Clasamentul a fost stabilit in functie de cat de tare a fost aplaudat de catre public fiecare participant.
Drept recompensa pentru show-ul oferit, concurentii au fost invitati la un “whiskey mentoring session” tinut de Cosmin Lupan, ambasadorul de brand Jameson Romania. In sala special amenajata din Club Fabrica ii asteptau pe mese 3 pahare de whiskey de tipuri diferite. Cursul intensiv a inceput cu un blind test. Participantii au discutat cele 3 gusturi, aromele, senzatia pe care o lasau diferitele tipuri de whiskey, pentru ca la sfarsit Cosmin sa le dezvaluie ce se gasea in fiecare pahar: whisky scotian (scotch), whisky american (bourbon) si whiskey irlandez, dar nu orice fel, ci Jameson, cel mai bine vandut whiskey irlandez din lume.
Cosmin le-a povestit participantilor cum se justifica fiecare gust in parte, enumerand tipurile de cereale folosite si modul in care sunt ele prelucrate. Ambasadorul de brand Jameson a vorbit si despre fondatorul John Jameson, povestind despre emblema “Sine Metu”, primita pentru curajul dovedit in confruntarile cu piratii, dar si despre gama de produse Jameson si despre cocktailurile recomandate. La final, participantii au primit diplome de degustatori de whiskey si cate o sticla de Jameson, pentru curajul cu care au raspus la provocarea “Release your inner Irish”.