Tribal DDB a lansat un instrument online care se poate dovedi a fi mana cereasca pentru oricare agentie prinsa intr-un impas creativ inainte de prezentarea cu clientul. Cand exista timp pentru orice numai pentru idei creative nu, The Wheel of Concept vine cu solutia salvatoare. Utilizatorul aplicatiei de web trebuie doar sa introduca numele brand-ului pentru care vrea sa creeze o campanie online si, gata, un click mai tarziu apare un .pdf cu o prezentare tocmai pe gustul clientului, cu un superb concept generat de The Wheel of Concept. Si, toate astea, gratis!
Minune! Si conceptu’ de unde-a rasarit?
Pai, smecheria aici este ca exista o serie de “trucuri” online care sunt in topul preferintelor cand vine vorba de conceperea unei campanii in digital. Se termina inspiratia? Nu-i bai, umblam la cutiuta cu maimute. Si pentru ca pana si alegerea uneia dintre variante s-ar putea sa implice ceva mai mult efort decat e dispusa agentia sa investeasca, Tribal DDB introduce unealta asta superba care ia de pe umerii agentiei responsabilitatea si o da soartei. Acum, cum i-o fi si clientului norocu’. Roata prezinta urmatoarele variante: “OR Code”, “Augmented Reality”, “Go Viral”, “Crowdsource”, “Online Community”, “App”, “Check-in”, “Social Gaming”. Asocierea dintre brand si oricare dintre optiuni este la mila soartei, lucru care e sugerat chiar de denumirea aplicatiei The Wheel of Concept (Roata conceptului), care vine evident de la The Wheel of Fortune (Roata norocului).
Avem concept, gasim palavrageala?
Pentru ca, nu-i asa, sa ai un concept nu e totul. Mai trebuie sa fii si convingator in fata clientului. Ceea ce ne duce la o alta etapa importanta in realizarea unei campanii pe digital: palavrageala potrivita conceptului, care sa determine clientul sa se indragosteasca de concept. Problema e ca si palavrageala necesita un efort de scornire, de potrivire si adaptare la conceptul in cauza. Incredibil sau nu, pe langa concept, aplicatia magica de la Tribal DDB ofera si vorbaraia de obicei irelevanta dar convingatoare, atasata lui.
Coca-Cola, L’Oreal, Vodafone, Adidas
Exemple alese tot pe baza soartei de care vorbeam mai sus. Conform The Wheel of Concept brand-ului Coca-Cola i se potriveste Augmented Reality, brandului L‘Oreal ii sade bine cu un viral (observati aici cat de iubita este Annoying Orange, nu numai in publicitatea romaneasca), Vodafone si QR Codes merg mana in mana, iar pentru Adidas a fost ales un hotarat, dar nejustificat SociaL Gaming. La o privire mai atenta asupra motivarii alegerilor pentru fiecare brand, puteti sa constatati ca sunt evazive, generale si irelevante pentru brandul respectiv. Adicatelea, un concept si o explicatie, ca sa fie. N-ar fi prima oara cand se intampla, nu?
Morala?
N-avem, pentru ca aplicatia asta nu e aici ca sa judece ci ca sa ofere solutii. Dar, probabil un lac in desert ar fi fost mai greu de observat decat cantitatea sanatoasa de ironie din aplicatia asta. Mesajul, in viziunea mea, suna cam asa: “A devenit prea greu sa fiti creativi? Uite, aici, v-am facut un mecanism ca sa va elibereze de sarcinile grele, pe voi, toti care aveti nevoie”. Si nu se poate sa nu observati si nitica condescendenta din partea Tribal DDB, care transmite subtil diferenta dintre “noi, care gandim conceptele noastre” si “ei, care reiau aceeasi poveste doar ca sa fie”.