Initiativa “Give a Shit” loveste puternic in oamenii carora nu le pasa. Care sunt indiferenti in fata unor cauze ca violenta domestica, malaria, foametea, sanatatea mentala, drogurile. Numai ca abordarea lor e mai plina de viata, mai amuzanta si mai flexibila decat strategia la care ne-am astepta in mod normal din partea unei organizatii care vrea sa atinga una sau mai multe corzi sensibile. Pe langa amuzanta, abordarea e si suficient de socanta cat sa impresioneze. Nu vezi la tot pasul un call-to-action asa puternic ca "Give a shit!". Mai ramane intrebarea: cat e de sanatos sa punem impreuna activitatea zilnica de a merge la toaleta cu o serie de cauze serioase ca cele de mai sus?
Pe de o parte, n-are cum sa nu-ti placa atitudinea complet noua a organizatiei asteia. Care e mai fun, mai plina de viata si mult mai neconventionala ca organizatiile obisnuite care roaga publicul larg sa contribuie la cauza lor. Apropo, Give-a-Shit.org nu cere donatii, cere atentie si are ca scop generarea de awareness. Si ce e mai eficient la casa omului decat un soc sanatos care sa ne zguduie din rutina zilnica si care sa spuna: “Auziti, voi, faceti mai mult decat sa take a shit. Give a shit!”. Diferenta de nuanta e clara: hai sa ne pese, asta e mesajul.
De la tema asta sunt declinate o serie de glume care pot sau nu pot sa placa publicului, in functie de genul de umor pe care il prefera. In acelasi ton a fost creat si spotul in care protagonista este actrita Nikki Reed care ne spune, printre altele, stand pe o toaleta, cu pantalonii in vine: “E timpul sa give a shit!”. Iar homepage-ul site-ului este impartit in zone in care apar: cauzele sub care e scris numarul de oameni care “gave a shit”, persoanele care “gave a shit” pe Facebook si Twitter, shiticons si un “LIVE SHIT-O-METER” care arata foarte explicit cam cati oameni “gave a shit”.
Conceptul e sa ne luam si telefoanele cu noi cand mergem la toaleta si atunci cand traim momentele alea de pace sublima, dar care sunt complet neproductive, sa ne amintim ca alti oameni din lumea asta nu trec prin aceleasi minunate senzatii ca noi. Si sa “give a shit”. Pe Facebook va aparea mesajul “User just gave a shit about a cause”. Iar prietenii & co au chiar optinile de “Like”, “Comment” si “Give a shit”, la randul lor. Si seful n-o sa te mai intrebe niciodata de ce sa “give a shit” dureaza atat de mult!
Pe de alta parte, organizatiile tepene care cer bani si organizeaza evenimente caritabile pretentioase au atitudinea asta pentru ca e mai sigura. Give-a-shit.org, oricat ar fi de bine motivata, isi doreste sa faca lumea un loc mai bun, mai frumos si mai fun. In schimb, celelalte organizatii vor sa atraga un anumit numar de persoane, pentru o cauza precisa si intr-un mod cat mai clar si cat mai contorizabil. Give-a-shit.org are o cauza nobila dar imprecisa, pe cand alte organizatii mai rigide sunt mai aproape de obiectivele lor pentru ca sunt mai S.M.A.R.T.
Si ca sa nu incheiem un review despre o cauza nobila intr-o nota negativa, va las cu propria lor motivatie pentru limbajul greu de inghitit (No pun intended).