Sa zicem ca esti in trafic intr-o dimineata de luni. Sa zicem pe la ora 8:00. Sa zicem ca esti grabit, calci pedala de acceleratie ca sa prinzi verdele. Profiti ca strada, spre marea ta surpriza, e goala. Esti chiar uimit ca e atat de liber cand, putin mai jos, in intersectia de dinainte, te-ai luptat cu un sofer pentru un loc pe banda. Franezi brusc. Ai prins rosu. Esti primul la rand, ai de asteptat 90 de secunde. In dreapta ta e o vitrina fara geam, in care e expus un singur ventilator. “Ce ciudat ca e unul singur si cam ce face?”, te gandesti tu.
Un angajat cu un zambet care-ti sugereaza ca e pus pe rele, pune ventilatorul in priza. [71 de secunde]. Asa si? De ce-ti zambeste tie? Se intinde catre butonul de pornire. Iti arunca o ultima privire diabolica. [49 de secunde]. "Ce-o fi cu omul asta?". Te uiti in stanga ta, poate nici nu se uita la tine. “Chiar nu mai e nimeni pe strada”, te gandesti iarasi. Ventilatorul intra in functiune. Te uiti la semafor, tot rosu [23 de secunde]. Se porneste un vant. “E numai bun pe vremea asta”, gandesti.
Si dupa, asta. [01 secunde]. Semaforul e verde. Dar cum sa mai pleci acum?
Asta e un scenariu care au putea explica ce cauta o masina rasturnata in fata unui ventilator pornit. Realitatea (click pe making of) e ca e doar o alta executie neconventionala care promoveaza un produs. Dar, parca, parca, ai investi ceva timp in investigatia cazului astuia neobisnuit. Probabil pe asta s-a bazat agentia Publicis Sao Paulo, Brazilia, cand a creat executia. Si ca sa satisfaca spiritul curios al consumatorului, la “fata locului” un mesaj scris cu litere de-o schioapa, asezat in apropierea unui ventilator Arno Turbo Silencio, ofera explicatia: “Vento na maxima potencia” (Vant la putere maxima).
Morala: Cand vezi ca strada e libera la 8:00 ceva trebuie sa fie in neregula!