Jobul unei secretare mi s-a parut intotdeauna destul de complicat. Trebuie sa stie sa prepare cafea, sa-i "concedieze" subtil pe nepoftiti si in pricipal sa rezolve toate acele probleme neplacute pentru sef. Si de aceea de multe ori este pacat ca activitatea unui asemenea angajat ramane de cele mai multe ori undeva in umbra. Cu toate acestea, cred ca o prima substantiala din cand in cand ar putea rezolva problema unei eventuale frustrari mai bine decat prin a populariza munca unui asemenea angajat printr-un ad. Nu ca nu ar putea iesi o reclama buna pe aceasta idee, caci, in principiu, in publicitate se poate face orice, dar cel putin in cazul "Agentiei de Investitii si Afaceri" Aisa Invest, rezultatul nu aduce prea mare onoare celui care l-a conceput.
Sa o luam pe rand.
Nu sunt in postura unui patron de firma din domeniul industrial si drept urmare nu pot vorbi din proprie experienta despre elementele care atrag atentia unei astfel de persoane. Vorbind insa ca un outsider, o "masinarie" rosie, din curele, roti si butoane, aruncat in mijlocul unei pagini de revista, chiar nu imi spune absolut nimic. Cunoscatorii si-ar putea da probabil seama la ce ar putea folosi, dar legatura pe care o stabileste acest obiect cu serviciul oferit de firma este prea aproape de situatia panzei de paianjen care suporta prea multi elefanti. Si in definitiv, in afara de, tehnologie, industrie si eventual inovatie, ce conexiuni iti poate trezi un motor, astfel incat sa ai rabdarea sa descifrezi biletelul trimis de subaltern sefului, care constituie de altfel si bodytextul acestei reclame.
Si acum de la stanga spre dreapta.
In prima parte a textului, la limita dintre adevar si exagerare, secretara isi anunta seful ca a aparut prima firma din Romania care administreaza afaceri. Lasand la o parte faptul ca , spre exemplu, KPMG ofera de mai multi ani aceleasi servicii, apreciez intuitia celor de la Aisa care au inteles importanta de a te pozitiona ca un deschizator de drumuri. Mai ales ca au avut vointa aruncand cu brutalitate in interiorul parantezelor, dar in afara domeniului lor de activitate, consultanta si consilierea, activitati pe care le presteaza si unul din competitorii lor indicati mai sus. De aici incolo urmeaza distractia. Secretara isi ia rolul prea mult in serios, se precipita si uita de regulile gramaticale. Drept urmare, in spatele parantezei alipeste un "ci" buimac, rezultatul final fiind ceva de genul: "prima firma care administreaza afaceri, ci dubleaza profitul, productia vanzarile etc". Dar pentru a urma sfatul unei mamici dintr-un spot celebru: "spune cum vrei si cum poti". Important este ca "Baietii"s tari!", dar cam uituci, intrucat "nu si-au dat adresa de site".Totul este insa bine cand se termina cu bine, caci secretara cea buna la toate a aflat-o. Incepe cu www.
Foarte in dreapta
Si foarte "auditiv". Cred ca daca am uita de motorul din centru si s-ar pune ceva voci, ar iesi un spot radio acceptabil.
In loc de post-it
Nu minimalizez puterea exemplului, mai ales in domeniul afacerilor, dar in cazul de fata imi pun intrebarea: care este de fapt obiectul acestui ad. Uitandu-ma numai la numarul de caractere, textul care descrie povestea de succes a clientului ma face sa suspectez ca s-a inventat reclama doi in unu. Ca sa nu mai vorbesc de reduntante. Probabil insa ca pentru o firma care "are cu ce pentru ca are cu cine", merita sa detaliezi faptul ca sunt pe locul intai cu cifra de afaceri, numarul de angajati profitul si lipsa de datorii. Altfel spus, dupa cum afirma si secretara cea informata :"Is beton"
Indispensabila domnisoara secretara
Nu mai este un secret pentru nimeni ca in cadrul unei companii secretara are cele mai stranse relatii cu seful ei, astfel incat sa o pui sa vorbeasca intr-o reclama adresata unui asemenea target pare ca un fel de atenuator de violenta. Un soi de copii, animale sau sex in spoturile TV. De aici si pina la a folosi colocvialisme de bar intr-o reclama la o companie pe mana caruia se presupune ca ar trebui sa-ti lasi afacerile este insa cale lunga.