De la baietelul creativ, care gaseste mereu cate ceva de facut prin casa si care descopera lumea dezmembrand lucruri si apoi recompunandu-le, la tanarul timid, care nu s-a prins inca cum sta treaba cu fetele sau, dimpotriva, tanarul popular care face toate nebuniile si, nu stiu cum, scapa basma curata de toate problemele, si pana la barbatul implinit, care a ajuns sa se cunoasca si e capabil sa aiba grija de altii – vedem momente cheie din viata barbatului pe care le gasim in tot felul de reclame si care poate va inspira si in crearea scurtmetrajelor pentru competitia Dove Men+Care.
Copilaria, varsta la care ziua buna se cunoaste dupa petele de pe tricou si dupa murdaria lasata in urma
Chiar si copiii care au ultima versiune de Playstation au momente in care aleg sa isi construiasca propriile jocuri. Daca nu au telefon, isi fac unul din lemn. Daca au o bicicleta, prefera sa o lase pe jos si sa isi faca o casa in copac. E varsta la care cea mai mare tristete e ca prietenul de la etajul 5 sa isi faca temele sau sa fie pedepsit. Toate aceste momente de creativitate apar ilustrate in reclame. Un exemplu mai recent e reclama Volkswagen – "The Force" de la SuperBowl, dar foarte bine arata si o reclama mai veche pentru Volkswagen DSG Transmission, in care doi copii se joaca de-a masinile.
TMB Bank a facut chiar un scurtmetraj despre povestea echipei de fotbal din Panyee, care a inceput cu un grup de copii care nu avea unde sa joace fotbal.
Adolescenta, momentul in care baietii sunt fie tocilari, fie smecheri
A. Tocilarul care de-abia asteapta sa scape de liceu
O varianta este cea a baietilor timizi, care nu sunt chemati la petreceri, care se lasa imbracati de mama cu pantaloni cu talie inalta si camasa in carouri, isi lasa tuleie pe fata, plac o fata cu care nu stiu deloc sa se bage in seama. Asteapta sa termine mai repede generala si liceul si sa ajunga la facultate, locul in care e posibil sa li se schimbe soarta. Un exemplu reprezentativ: reclama Crossings – "Loaded with great findings".
De obicei au un grup restrans de alti prieteni tocilari. Sau gasesc o nisa in care sa fie apreciati, fie ca e un grup de dezbateri, fie ca practica un sport (nu fotbal sau baschet, ci ceva care nu aduce prea multa popularitate).
B. Smecherul care ar vrea sa fie toata viata ca in liceu
De partea cealalta sunt tipii populari, care dau petreceri nebune, care vin la scoala doar pentru distractia din pauze sau chiar din timpul orelor, daca e loc de mistouri fata de profi sau alti colegi. Ca in spotul Instant Kiwi:
Cand vine vremea primului job, nu o lasa mai moale cu nebuniile, asa ca o mai dau in bara. Nu conteaza, pentru ca oricum vor scapa ieftin, cu 2-3 glume si un zambet.
Specifica tineretii este si etapa nebuniilor facute pentru a cuceri fetele:
Maturitatea, momentul in care jocul a fost castigat
Dupa ce au trecut prin numeroase momente amuzante, jenante, stresante, victorioase, dupa ce au demonstrat tot ce au avut de demonstrat, barbatii ajung in sfarsit la o varsta in care sunt impacati cu sine si se simt confortabili in propria piele. In reclame, momentul acesta apare sub diferite forme. In spotul Lurpak – "Pie", ei ajung sa nu se mai impiedice de orice obstacol mic, sa faca lucrurile asa cum stiu ei ca e mai bine fara sa se mai streseze ca poate nu iese totul la dunga. Au acceptat ca nu poate fi totul perfect, asa ca aleg ce e important:
Un alt semn al maturitatii este faptul ca nu se mai multumesc sa arunce 3 rufe lalai inainte sa plece din casa, ci stiu sa aprecieze obiectele de calitate, in acordul cu noul lor status. Ca in spotul pentru Ben Bridge in care se recomanda un ceas Tissot:
Un alt spot, de data asta pentru Gilette, descrie sentimentul de implinire:
Si reclama cu Jude Law pentru parfumul Dior Homme Sport surprinde momentul de confort al barbatului matur: "Jocul este castigat”.
Daca va inspira reclamele si aveti propria viziune despre evolutia barbatului pana la maturitate, inscrieti-o sub forma de scurtmetraj in competitia Dove Men+Care din cadrul Brand Film Festival.