In timp ce varianta romaneasca a campaniei de promovare a lansarii filmului “The Rise of the Planet of the Apes” consta in cateva panouri backlit, in UK seamana mai degraba a revolutie decat a campanie publicitara. In puncte-cheie ale oraselor Londra, Manchester, Glasgow si Brighton artistii Cheo, Eject, Smug si Aroe au realizat cateva graffiti-uri care infatiseaza fie evolutia primatelor, fie transformarea evolutiei in revolutie (care e de altfel si sloganul primatelor care se revolta in film). Vedeti un making of mai jos.
Daca trailer-ul dezvaluie imagini ale unei lumi fictive, care exploateaza concepte cum ar fi “libertate”, “putere”, “revolutie”, in contextul actual al UK, ad-urile vin ca o reflexie a realitatii. Conflictele recente pe care presa engleza le-a numit “revolte”, care au fost urmate apoi de “jafuri”, au fost intr-un fel anticipate de filmul care e pe cale sa se lanseze. Ceea ce ma duce la urmatoarea asociere “Gorilla Marketing”, care, de altfel, e o glumita prea ieftina pentru a descrie cat de reusita este campania asta. Graf-urile contin culori puternice, call to action relevant, dimensiuni suficient de mari incat sa nu fie trecute cu vederea si o implementare foarte buna incat sa se potriveasca perfect in context. Nu numai politic.
Despre implementarea conceptului Bruce McClure (Beatwax) a declarat pentru Creative Review: “In orice revolutie, primele semne ale nelinistii cetatenilor apar sub forma sloganurilor si graffitiurilor impotriva guvernarii pe strazi – scrisul fiind literalmente pe zid”.
Nu stiu exact la ce sa ne mai asteptam pana la lansarea efectiva a filmului si ce fel de revolutie publicitara mai pun la cale, dar daca pana acum ad-urile au iesit din conventii si finalitatea o sa fie probabil cel putin la fel de suprinzatoare.