Daniela Nedelschi, Saatchi & Saatchi Geneva: "Echipa de creatie este deseori direct implicata si nu doar reprezentata de CD"

De 1 an si 3 luni, Daniela Nedelschi este Senior Art Director la Saatchi & Saatchi Geneva, unde a luat Gold Film la Cannes 2011 pentru Otrivin (un brand Novartis) si doua Grand Prix-uri la festivalul elvetian Grand Prix Romand de la Creation 2011. Inainte sa plece din tara, Daniela a lucrat 3 ani la Saatchi & Saatchi Romania, ca Deputy Creative Director, Head of Art Direction. Daniela are multiple premii, obtinute cu Leo Burnett, GMP si Saatchi & Saatchi Romania la New York Festivals, Eurobest, Golden Drum, Cresta, London International Awards. 

IQads: Ca sa ne facem o idee, cati oameni lucreaza in agentie, cati sunt in creatie, cu cati esti prietena?

Daniela Nedelschi: In agentie suntem intre 90 si... 40 de oameni. In functie de ce clienti castigam sau pierdem, in functie de vremuri, de puterea francului elvetian si probabil de multe alte chestii pe care nici nu le constientizez. In creatie suntem momentan 14 oameni. 3 din ei imi sunt mai apropiati, unul imi este copywriter. Insa relatiile cu ceilalti oameni din departament sunt destinse, iar cele cu directorii de creatie sunt relativ lipsite de formalitati si bullshit. Singura chestie formala cu care m-am confruntat in jumatatea acestui an a fost un mail de atentionare pentru ca obisnuiesc sa intarzii 10 minute peste ora la care toata creatia e pe metereze. Sunt incorigibila.

IQads: Cum se lucreaza acolo, care e orarul, va luati pauza de pranz, cat de mult se sta noaptea, in ce situatii, pana la ce ora?

Daniela Nedelschi: Orarul e ca peste tot: exista o ora de venire pentru toata lumea si o alta ora pentru cei din creatie. Ora limita este desigur 9:30. Pauza de pranz e sfanta in tara asta; fie ca mananc un sandwich in timp ce-mi citesc mail-ul personal, fie ca mergem in gasca la vreo terasa din preajma, pauza de pranz exista si incerc sa mi-o iau. E o rutina tolerabila si santoasa.
Se sta si noaptea. Sunt, evident, noptile de dinainte de pitch, sunt situatiile in care cineva spune 'da' prea repede si un departament intreg trebuie sa onoreze promisiunile altui departament, sunt zilele de dinaintea concediului in care totul trebuie terminat si dat mai departe la modul impecabil si detaliat, sunt cazurile in care afli cu doua zile inainte de prezentare ca ceva similar a iesit pe piata acum 2-3 ani si trebuie sa refaci totul. Apoi mancam o pizza si bem o bere din partea agentiei si ne taram acasa cu ultimul tramvai, pe la miezul noptii. Iar zilele de weekend lucrate pe un client existent se transforma in zile de concediu.

IQads: In comparatie cu agentiile din Romania, e vreo diferenta la proceduri, mod de lucru, intalniri, prezentari.

Daniela Nedelschi: Modul de lucru din agentie e oarecum mai legat, mai ales in faza de pre-productie si productie. Faza de conceptie, chiar controlata de reguli si deadline-uri intermediare, poate fi destul de haotica. Ca peste tot. Intalnirile interne sunt mai dese, prezentarile la client depind de amploarea proiectului, dar sunt 'corporate' si masiv documentate si executate. Se renunta la intalnirile 'face2face’ in cazurile proiectelor urgente si toata comunicarea se face intr-un conference call si pe mail. Echipa de creatie este deseori direct implicata si nu doar reprezentata de CD.

IQads: Aveti vreo sala pentru brainstorminguri decorata nu stiu cum sau vreo sala de relaxare mai speciala, cum se stimuleaza creativitatea acolo?

Daniela Nedelschi: :)) agentia are un design industrial, cu structura si tubulatura aparenta si nu exista pereti de separare decat in cazul spatiilor de meeting (4 sali la subsol) si a toaletelor. In rest, avem un sistem separator din biblioteci metalice inalte de 1,10 m peste care ne spionam, ne strigam si ne aruncam cocoloashe de hartie. Fiecare echipa de creatie si-a personalizat spatiul. Unii au lampi vintage si balansoare din lemn, noi avem un puf gri pentru oaspeti, niste postere, steguletul Noii Zeelande, o bicicleta si multe carti cu poze. Aici facem brainstorming. Sau in vreo sala de meeting-uri goala, sau pe o banca in parc. Se presupune ca doua minti incinse n-au nevoie de un spatiu ermetic si de un decor special, asadar nu avem o sala anume destinata brainstorming-ului.

IQads: Cat de entuziasmati sunt oamenii acolo in legatura cu jobul de om de publicitate?

Daniela Nedelschi: Pe o scara de la 1 la 10? De la 7 in sus. Chestie generala in advertising. Vorbesc de omul de creatie.

IQads: Au avut colegii vreo reactie speciala / v-au zis ceva cand s-au anuntat castigatorii de la Cannes anul asta si s-a aflat ca erau si romani printre ei?

Daniela Nedelschi: Ei, sigur ca da: „you crazy Romanian people, you're so cool” :)).

IQads: Pe ce branduri lucrezi, ce campanii ai facut de cand esti acolo?

Daniela Nedelschi: Clientul nostru mare este Novartis, asadar toata lumea lucreaza pe Voltaren, Fenistil, Otrivin.
Pe Voltaren am trei campanii publicate, una este 'Transformers', a doua este o campanie de postere outdoor, a treia...
Am facut o campanie 360 pentru UN Cares si asta a luat mai mult de jumatate de an; tocmai terminam filmul de prezentare.
Filmele Otrivin.
Un film demo pentru un client care vinde lentile de contact (CIBA), si lucrez in acest moment pe o campanie 360 pentru acelasi client, campanie care intra in productie la sfarsitul lui septembrie.
Job-uri mici sunt cu duiumul, in fiecare zi apare cate ceva, de la logo-uri pana la Xmas card-uri. Si lucrez pentru aproape fiecare pitch care apare, pentru ca am nevoie de astfel de adrenalina.

IQads: Sunt campaniile pe care le faci acolo mult mai creative decat in Romania? Te simti mai libera sa creezi sau ai de mai multe ori ocazia sa fii creativa acolo decat erai aici?

Daniela Nedelschi: Daca e sa lansez o chestie generica, as zice „Da, ma simt mai libera sa ma exprim creativ”. Dar asta are de a face si cu modul de viata intr-o societate deschisa, dezinhibata si care incurajeaza libertatea de exprimare. Altfel, exista si aici proiecte standard pentru care trebuie sa-mi astup bine supapele creative si sa livrez solutii banale. Incerc totusi sa contrabalansez facand un efort spre o executie eleganta.

IQads: Ce faci in timpul liber, cum e viata acolo?

Daniela Nedelschi: Timpul liber e destul de dinamic aici. Adica nu prea-l lenevesc cum as avea cateodata chef. Pentru ca sunt multe lucruri noi pe care tin sa le descopar, de la legumele bizare de la piata si zecile, sutele de sorturi de branza, pana la urcatul muntilor si coborarea in parapanta. Aici, muntii sunt aproape, si faptul ca nu conduc si nu am masina nu mai e un handicap asa cum se intampla la Bucuresti. In plus, sistemul de transport in comun si caile ferate sunt lucruri care functioneaza impecabil aici. Hop in tren si in trei ore sunt la Zurich. Sau la Paris. Cluburile nu le prea bateam la Bucuresti, asa ca nu o fac nici aici, mai ales ca nici n-au mai ramas multe din cele care chiar merita. Mai merg la Usine pentru vreun show live (Peaches, Blonde Redhead, Beak), dar alcoolul il consum de regula la vreun picnic. Cu alte cuvinte (mai putine), exista viata in cartile postale elvetiene. Si eu una m-am regasit in ea.

Bio: Daniela Nedelschi si-a inceput cariera in publicitate in 1998. Dupa 3,5 ani la Saatchi&Saatchi Romania, au urmat 2 ani la Leo Burnett si unul la Grey. Dupa un an la Scoala de Arte Vizuale de la New York (2004-2005), a revenit in tara, unde a lucrat un an la GMP, apoi un an la Leo Burnett (2006-2007), iar din 2007 pana in 2010 la Saatchi & Saatchi Romania. Din iunie 2010, Daniela lucreaza la Saatchi&Saatchi Geneva.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related