Mihnea Gheorghiu, Young&Rubicam NY: „Am facut campanii fun si-n Romania, am scris leaflet-uri si la New York”

Mihnea Gheorghiu, Young&Rubicam NY: „Am facut campanii fun si-n Romania, am scris leaflet-uri si la New York”

Interviu cu Mihnea Gheorghiu (Senior Concept Writer, Young & Rubicam, New York)

De un an si jumatate, Mihnea lucreaza la Young & Rubicam, New York, pe Xerox, Virgin Atlantic si new business. A luat un Silver la Cannes 2008, alaturi de Ogilvy Paris, in perioada in care era student la Miami Ad School. De atunci a lucrat in agentiile Leo Burnett Toronto si LA DESPENSA, Madrid. Mihnea ne scrie cum se lucreaza la Y&R New York, cat de entuziasti sunt oamenii de publicitate de acolo, cat de liberi sunt lasati sa lucreze si cat de creativi li se permite sa fie.

IQads: Ca sa ne facem o idee, cati oameni lucreaza in agentie, cati sunt in creatie?

Mihnea Gheorghiu:In ciuda aparentelor, Y&R nu e o agentie foarte mare. Avem o cladire de 26 de etaje, numai a noastra, dar Y&R nu cred ca trece de 400 de oameni. Din care vreo 50-60 in creatie. Exista un departament separat pentru Colgate-Palmolive - nu-i vedem, nu ne vad, poate doar la petrecerea de Craciun. Creatia cealalta, adica noi, sa tot fim vreo 15 echipe. Si la baut, iesim in general 9-10 oameni.

IQads: Cu cati dintre ei esti prieten? 

Mihnea Gheorghiu: Toata lumea e de treaba si amabila cu toata lumea. Luam pranzul impreuna, iesim la cate-o bere. cu vreo 2-3 ajung si la mai mult de 5 pahare si la sufletesti.

IQads: Cum se lucreaza acolo, care e orarul, va luati pauza de pranz, cat de mult se sta noaptea, in ce situatii, pana la ce ora?

Mihnea Gheorghiu: Se lucreaza in credinta. Sunt si frustrari, si reusite, si uneori, si pacaleli. Dar se lucreaza, chiar daca trebuie s-o iei de la capat de 1000 de ori. Si aici sunt oameni, va dati seama, nu o iau de la zero cu zambet Colgate, dar nici nu-si baga picioarele.

Orarul este normal. Venit intre 9:30 si 10:00, plecat dupa 6. Daca e mult de munca, mai stai. Se sta si noaptea cand se da cu pitch. Si da, uneori se vine si in weekend.

IQads: In comparatie cu agentiile din Romania, e vreo diferenta la proceduri, mod de lucru, intalniri, prezentari.

Mihnea Gheorghiu: N-am mai lucrat de ceva timp in Romania si nu pot sa spun la liniuta. Se mai intarzie si aici la intalniri, se mai anuleaza brief-uri. Ce am observat, dar nu de-abia la New York, ci imediat cum am iesit din tara, e ca atunci cand iti prezinti ideile, nu le spui din caiet si nu le descrii. Le desenezi. Cat de prost, dar le desenezi, separat, fiecare pe cate o foaie de hartie. ajuta.

IQads: Aveti vreo sala pentru brainstorminguri decorata nu stiu cum sau vreo sala de relaxare mai speciala, cum se stimuleaza creativitatea acolo?

Mihnea Gheorghiu: Daca ai biroul tau, in principiu stai acolo si te gandesti. Daca nu, te duci pe unde apuci. Avem parcul la 2 strazi, mai mergem si acolo. Si in bar merge, dar nu e chiar cel mai longeviv brainstorming. Nu ne tine nimeni prizonieri la birou, putem sa mergem oriunde, atat timp cat nu pierdem intalnirile si deadline-urile. Si cu tehnologia din ziua de azi, tzaca-paca, cine te vrea, te gaseste.

Mai facem excursii in grup pe la muzee, cand se iveste cate ceva, iti mai pun droguri in bagelu de luni (gluma). D-astea.

IQads: Cat de entuziasmati sunt oamenii acolo in legatura cu jobul de om de publicitate?

Mihnea Gheorghiu: Nu stiu ce sa raspund pentru altii, dar mie-mi place. Mie inca-mi place foarte mult. Cu bune si cu rele, imi da un motiv sa ma trezesc de dimineata. Dar imi imaginez ca atunci cand te da frustrarea afara din casuta bunului-simt, te apuci naibii de altceva ca, doar nu, cu totii stim - e bine cand e bine. 

IQads: Au avut colegii vreo reactie speciala / v-au zis ceva cand s-au anuntat castigatorii de la Cannes anul asta si s-a aflat ca erau si romani printre ei?

Mihnea Gheorghiu: Claaar. M-am simtit mandru ca sunt roman. Serios. Toata lumea venea la mine: "braaaavoo!". Intrebau ce si cum, mai ca le venea sa-si ia bilet sa vina in vizita in Romania. Eu nu prea urmaresc fotbal si altele, dar am inteles cum te simti cand castiga echipa ta, chiar daca nu ai jucat tu. Bravo McCann!

IQads: Pe ce branduri lucrezi, ce campanii ai facut de cand esti acolo?

Mihnea Gheorghiu: Momentan pe Xerox, Virgin Atlantic si mult new business. Tocmai am terminat un film de 2 minute pentru Xerox, un fel de case study in care Xerox spun cum i-au ajutat pe Virgin America sa se concentreze pe a fi cea mai cool linie aeriana. Si mai sunt proiecte on-going, vor vedea si ele lumina zilei in cateva luni.

IQads: Sunt campaniile pe care le faci acolo mult mai creative decat in Romania? Te simti mai liber sa creezi (sau ai de mai multe ori ocazia sa fii creativ) acolo decat erai aici?

Mihnea Gheorghiu: Am facut campanii fun si-n Romania, am scris leaflet-uri si la New York. Teoretic ar exista clienti mai experimentati si mai curajosi acolo. Teoretic.

IQads: Ce faci in timpul liber, cum e viata acolo?

Mihnea Gheorghiu: Cunoastem o gramada de oameni noi, mergem la concerte, evenimente, expozitii. Pe la un 4 ii dam si o shaorma. Pacat ca acolo nu pun cartofi prajiti in ea.

Viata in rest e misto. Ca si multe alte locuri, New York-ul iti ia o gramada, dar iti si da inapoi pe masura. Totu' e sa primesti.

Bio: In Romania, Mihnea Gheorghiu a lucrat 1 an si jumatate in Leo Burnett (2005-2006) si 4 luni la GMP, in 2008, ca Associate Creative Director. In 2006-2008 a urmat Miami Ad School, perioada in care a castigat un Silver la Cannes, in 2008, alaturi de Ogilvy Paris. A fost instructor 9 luni la Miami Ad School Madrid in 2009 si de un an si jumatate preda la Miami Ad School Brooklyn. 

In 2011, a primit, in calitate de Instructor/Creative Director, trofee la Clio, New York Festivals, One Show, Andy, iar in 2010, tot in calitate de instructor - Bronze la Young Guns. Mihnea mai are premii la Young Guns 2010 - Student Young Guns of the Decade, D&AD 2010, Andy 2010, Eurobest 2009 si 2008, One Show 2009, London International Awards 2009, Clio 2008, Epica 2008, Art Directors Club Germany 2008.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related