Auto-promo de agentie de branding: un newsletter saptamanal, cu o selectie de stiri si opinii relevante

Interviu cu Stefan Liute (Strategy Director, Grapefruit)

IQads: A fost newsletterul TWW (The Weekly Wire) gandit ca o actiune de promovare a agentiei?

Stefan Liute: Da, dar ca o actiune de promovare pe termen lung, la nivel global. Grapefruit e singura agentie de branding din Romania care a lucrat de la infiintare (din 1999) si pentru o clientela internationala si de aceea TWW are acoperirea si cititorii pe care ii are (majoritatea straini).

IQads: Daca ar fi sa compari un blog de specialitate cu un newsletter – care e mai eficient ca instrument de promovare a unei agentii? Blogul necesita mai mult timp, dar pune mai bine in evidenta cunostintele autorului. Pe de alta parte, newsletterul, daca e intocmit bine, genereaza o baza de date serioasa de clienti, asa cum e a voastra (1300 de marketeri in 10 ani). Care dintre ele e mai eficient pentru o agentie?

Stefan Liute: Depinde de tipul de relatie pe care vrei sa il construiesti. Daca vrei ”acoperire” buna, un newsletter e mai potrivit. Daca vrei ”profunzime”, intr-adevar, un blog e mai adecvat pentru asa ceva, cel putin in prima instanta – ulterior cred ca e nevoie de ceva si mai personalizat (si privat) si atunci revii tot la un newsletter, dar unul de un alt fel.

IQads: Cat de mult timp iti solicita newsletterul? Cate surse ai la dispozitie pentru selectie?

Stefan Liute: Intre doua si patru ore pe saptamana, iar sursele (perisabile fiind unele dintre ele) variaza intre cateva zeci si cateva sute in unele cazuri. Am invatat sa citesc foarte repede, foarte mult si sa lucrez cu 40-50 de tab-uri deschise in browser.

IQads: Care a fost momentul in care ai avut confirmarea ca merita efortul saptamanal de a realiza TWW?

Stefan Liute: Cand am fost abordat in strainatate sau in RO de necunoscuti care mi-au multumit pentru TWW. Mi s-a intamplat de mai multe ori, ultima data la Transform Awards in Londra, in aprilie anul acesta. In plus, numerosi oameni de la variate agentii concurente sunt de multa vreme cititorii nostri, lucru care spune mai multe decat orice declaratie sau comentariu.

IQads: Cum ai luat decizia sa-l faci disponibil pur si simplu pe Facebook (facebook.com/grapefruit.ro)? Cum se va mai mari baza de date acum ca toata lumea il poate citi direct acolo?

Stefan Liute: TWW a pornit in 2001, mult inainte de retelele sociale populare astazi. Am crezut dintotdeauna ca informatia (si cunoasterea, in general) trebuie sa fie cat mai larg disponibila. Cititorii nostri de pe Facebook ne sunt la fel de apropiati ca cei de pe lista de mail, interactioneaza cu noi mai usor, duc vorba despre TWW si, atunci cand se confrunta cu inconstanta serviciului Facebook si nu pot citi newsletter-ul la timp, aleg sa se aboneze la lista de email, care e mult mai sigura.

IQads: Pentru Grapefruit cat de eficient a fost TWW? Cate solicitari de proiecte ati avut de la clientii care il citeau?

Stefan Liute: Cel putin una pe an, de la potentiali clienti sau de la clienti existenti. Nu stiu daca e mult sau putin. Cred ca e mai important ca am acumulat o reputatie pe baza careia putem construi multe cu o echipa care acum este in crestere.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Oameni

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related