Nu mai e o noutate ca Robotzii sunt al naibii de cunoscuti: peste 438.000 de fani pe Facebook, in jur de 10.000 de comentarii (cel putin la ultimele episoade), milioane de vizualizari pe YouTube. Si de aici mai rezulta ca un product placement intr-unul dintre episoade este o afacere al naibii de inspirata.
Product placement subtil
Sunt doua lucruri de apreciat la seria Robotzi, creata de Creative Monkeyz: (deocamdata) nu exista product placement aproape deloc, iar atunci cand exista, reclama e foarte subtila. Bine integrata in context, cu un dialog care este lucrat in jurul produsului si care sa nu deranjeze gustul pretentios al consumatorului de Robotzi. Cat despre reclama pentru produse in fiecare episod, ori e vorba de o strategie si o consideratie pentru fani foarte bine gandite, ori nu se inghesuie foarte multa lume sa intre in air-time-ul episoadelor. Ori chiar amandoua. Oricare dintre variante ar fi, au o steluta aurie pentru subtilitate.
Buna targetarea
Cel putin in ceea ce priveste brandurile care au aparut pana acum in episoade (Ziua Barbatului - evenimentul Bergenbier si Ursus), publicul pare sa fie un unul potrivit. Fie ca e vorba de adulti 30+ care vor sa se relaxeze cu nitel umor iesit din comun si sa se delecteze, de ce nu, cu o bere, sa zicem, fie ca e vorba de adolescenti care musai se uita la Robotzi si care oricum beau cate-o bere (cu masura si numai in timpul liber).
Si fiindca tot vorbim de branduri care apar pe creativemonkeyz.com, nu stiu cat de buna e targetarea pentru banner-ul ING, pentru creditul de refinantare, care se adreseaza unor adulti veniti pe site sa se relaxeze si sa rada (in cazul fericit in care nu sunt adolescenti), nu ca sa se gandeasca cum sa-si stranga toate creditele sub aceeasi umbrela ca sa plateasca rate mai mici.
Sursa: RObotzi.S01.Ep24.Berila
Ziua Barbatului
Stim deja cu totii ca Ziua Barbatului este un eveniment marca Bergenbier pe care s-au straduit sa-l tina in fiecare an pe 5 mai, fie ploaie, fie vant, fie alte evenimente imprevizibile. S-a tinut si anul asta, in ciuda furtunii. Ba chiar, anul asta, ca sa-si asigura ceva mai multa vizibilitate, evenimentul a fost mentionat in episodul “Dietatietoru” din seria Robotzi. Din personajul dubios vanzator de “di tati” citare: “Il poti face si ca cadou, e mai mega masculin ca testosteronul fiola. Ideal de Ziua Barbatului”. Drept pentru care intelectualul FOCA a fost nevoit sa-i cumpere lui Mo, (varianta de robot mai putin dotata cerebral, dar cel putin la fel de entertaining) un “dietatietor” (aparat care da “di tati”). Acum nu stiu daca FOCA a cedat la rugamintile lui Mo care spunea intr-una “Trebuie sa mi-l faci cadou. E cadoul meu de 5 mai” sau daca de la insulte. Cert e ca la sfarsitul episodului bifam un product placement.
Sursa: RObotzi.S01.Ep14.Dietatietoru
Ursus – Fabrica de Bere
Nu stiu daca se potriveste ceva mai bine cu personajul Mo decat o cantitate buna de alcool. Deci ce ocazie buna pentru o plasare de brand, nu-i asa? Dar product placement-ul este subtil si usor de trecut cu vederea pentru fanul superficial care se uita doar ca sa fie la moda. Pentru ca, de data asta, desi dialogul este despre atasamentul fata de niste sticle de bere, brandul nu mai e integrat in dialogul dintre cei doi roboti, ci apare pentru cateva secunde in cadru (stanga sus). Dar consumatorul de Robotzi poate fi prea usor distras de dotarile roboatei blonde si sa nu observe placa subtila, dar vizibila pe care scrie “Fabrica de bere” sub logo-ul Ursus.
Sursa: RObotzi.S01.Ep24.Berila
Inca o chestie demna de mentionat: episodul se numeste sugestiv Berila. Ei bine, stim deja ca Mo este alcoolic si nu rezista la bautura, ceea ce nu stiam este ca e asa un amator de bere. Pe buna dreptate, pentru ca, anterior, Mo se dovedise a fi iubitor de tuica si uneori de vin. Deci episodul putea sa se numeasca foarte bine “Vinila” (oricat de ridicol ar suna). Deci, ma intreb, n-o fi supranumele lui Mo tot o referire la Ursus?
Sursa: RObotzi.S01.Ep24.Berila
Cat e domn’le product placement-ul?
La inceputurile lor (sa tot fie acum 4 luni) ma intrebam: asa si? Sunt amuzanti, glumele lor sunt cele mai reusite pe care le-am auzit in ultimul timp. Si ce-o sa se intample? Episoadele o sa se viralizeze, o sa aiba mai multi fani, si daca le lanseaza gratis, de unde sa aiba si ei niscaiva fonduri macar pentru un Cico? Iacata: cand ai peste 400.000 de fani, sigur o sa vrea sa-si plaseze cineva produsul la tine in serial. Poate nu chiar de fiecare data. Deh, nu vrem sa plictisim consumatorul. Dar macar odata la 2-3, sa se mai introduca o “Zi a Barbatului” sau o placuta cu “URSUS Fabrica de Bere”. Nu stiu daca v-a ros pe voi intrebarea in timp ce citeasti articolul asta despre Robotzi. Dar eu sigur ma intrebam in timp ce il scriam: da’ product placementu', cat mai e, domn'e, product placementu' in "Robotzi"?
Comentarii
poate prea subtile ;)
M-ai cam pierdut aici cu articolul:
"Buna targetarea
Cel putin in ceea ce priveste brandurile care au aparut pana acum in episoade (Ziua Barbatului - evenimentul Bergenbier si Ursus), publicul pare sa fie un unul potrivit. Fie ca e vorba de adulti 30+ care vor sa se relaxeze cu nitel umor iesit din comun si sa se delecteze, de ce nu, cu o bere, sa zicem, fie ca e vorba de adolescenti care musai se uita la Robotzi si care oricum beau cate-o bere (cu masura si numai in timpul liber)."
Bere targetand adolescenti nu este deloc in regula, dar depinde cum definesti tu adolescentii. In mintea mea majoritatea au sub 18 ani.
"Nu stiu daca v-a ros pe voi intrebarea in timp ce citeasti articolul asta despre Robotzi"
Ce s-a faca ma?
Sfat: revizuieste-ti si tu articolele inainte sa le publici.
Pace si prosperitate!