Castigatorii de la McCann Erickson si Kandia Dulce vorbesc despre cele 9 trofee primite la Cannes pentru “American ROM”

Castigatorii de la McCann Erickson si Kandia Dulce vorbesc despre cele 9 trofee primite la Cannes pentru “American ROM”

Conferinta organizata azi de McCann PR in onoarea celor 9 trofee castigate de agentia McCann Erickson Romania pentru campania “American ROM” la festivalul Cannes Lions 2011 i-a adus sa vorbeasca pe reprezentanti ai clientului Kandia Dulce si pe publicitarii implicati in campanie.

Bogdan Enoiu (Managing Director, McCann Erickson Romania) a deschis conferinta declarand ca: “A fost saptamana cea mai fericita din cei 20 de ani de cand ma ocup de publicitate, mi-am vazut si eu un vis cu ochii, bineinteles pus in practica de colegii mei, de tanara generatie a McCann-ului. (...) Eu personal am o istorie foarte lunga cu acest produs si sunt foarte mandru ca steagul romanesc, si pe produs, si la propriu, in numele noastre a fluturat saptamana trecuta la Cannes”.

Legat de cele 9 trofee, Bogdan Enoiu a comentat: “Ce este important e ca cele 9 premii au traversat tot spectrul comunicarii: am luat premiul Silver la Media, Bronze-uri la PR, Titanium la Integrated, Grand Prix la Promotions, Grand Prix la Direct si de asta suntem atat de multumiti, pentru ca am aratat ca se poate integra 380 de grade, nu 360”.

Adrian Botan (Creative Partner, McCann Erickson Romania) a spus despre performanta campaniei "American ROm" ca este "o performanta foarte mare pentru publicitatea romaneasca, pentru brandingul romanesc, pentru tot ce se intampla in marketingul romanesc si cred ca challenge-ul acum e sa incercam sa depasim acest lucru, sa confirmam, daca mai este nevoie de confirmat acest lucru. Pentru McCann in momentul asta se pare ca suntem cea mai premiata agentie din intreaga lume in reteaua McCann Erickson iar, la nivel regional, premiile cumulate din regiune castigate la Cannes sunt mai putine decat premiile castigate de catre noi, deci am avut un aport destul de bun la dezvoltarea regiunii. Speram ca lucrul asta o sa ii inspire pe multi tineri talentati sa vina in publicitate. Oricum, mandria nationala e foarte importanta si cred ca am avut foarte multa acoperire pentru campania asta la nivel international, cumulat am facut o imagine destul de buna Romaniei printr-un produs atat de mic. Imaginea Romaniei ar trebui sa se bazeze din ce in ce mai mult pe produsele si pe business-urile pe care le fac romanii si de asta ar fi foarte important daca s-ar lua in calcul chestia asta cand s-ar crea o strategie de brand national”.

Referitor la alte branduri si campanii  care au obtinut in trecut trofeul Titanium Lion, Adrian Botan a spus: "Titanium au luat Wieden + Kennedy cu Nike (n.r. campania "Livestrong”) si Vokswagen (n.r. campania "Race to win”, creata de agentia AKQA, Washington DC), deci branduri foarte mari; practic am pus ROM langa Nike si langa Volkswagen”.

Sorin Alexandrescu (Director General Antena 1, Director General Kandia Excelent pana in aprilie 2008) a spus ca: “Astazi McCann-ul se mandreste si toata echipa de aici isi merita cu prisosinta rezultatul, Kandia se mandreste si poate, de ce nu, Romania se mandreste pentru ca pana la urma acest produs inseamna foarte mult pentru noi, inseamna foarte mult ceea ce ar trebui sa speram noi in foarte multe domenii”.

Mihut Craciun (General Manager, Kandia Dulce) a observat ca: “Rom-ul a ramas un brand traditional romanesc cu care trebuie sa ne mandrim, e un brand favorit al consumatorilor si iata ca acum 2 zile, exact de Ziua Drapelului, drapelul Romaniei, impreuna cu ROM, a castigat cel mai mare premiu care putea fi luat la Cannes”.

Dinu Panescu (Group Creative Director, McCann Erickson Romania) a spus ca un lucru care a contat in castigarea premiilor a fost curajul de a pune in practica o idee indrazneata: "Si punctual ce a mai impresionat acolo a fost faptul ca am facut pe bune ceea ce am facut, faptul ca am mers in magazine si am pus ROM-ul american pe raft si nu a fost doar un fel de 'ce-ar fi daca am face chestia asta?', ci chiar am facut-o”.

In legatura cu reactiile celorlalte agentii din Romania, Catalin Dobre (Group Creative Director, McCann Erickson Romania) a spus ca "S-au bucurat, eram practic toti o agentie; era Romania acolo, mai putin agentii diferite". Bogdan Enoiu a zis despre celelalte agentii ca “Au fost cam fara reactie, speechless. Cu cei de la Leo Burnett, care sunt, sa zicem, competitorii nostri, sau ei se considera competitorii nostri traditionali, ne-am intalnit acolo si am mancat impreuna”.

Ruxandra Savulescu (Account Director, McCann Erickson Romania) a vorbit despre munca la campania "American ROM: "Ce a fost diferit e ca, de obicei, munca se sfarsea cand plecau beta-le la statii, aici a fost invers: au plecat beta-ele la statii si a inceput distractia. Toata campania am fost organizati intr-un war room, cate un om de la fiecare divizie, am trait acolo, am mancat, mai ca n-am si dormit dar, la cata adrenalina a fost acolo, nu prea am simtit. Deci pot sa zic ca a fost o campanie atipica din punct de vedere al project management-ului si foarte intensa”.

Adrian Botan a adaugat ca: "Publicitatea se schimba, nu mai e ce a fost pana acum, inseamna o comunicare completa care nu se termina cand dai beta-ele la statii si cand ai dat print-ul. Campania, in mod ideal, nu se termina niciodata pentru ca ce facem noi e sa mentinem un dialog constant cu consumatorii si asta e cel mai important lucru, sa cream comunitati in jurul brandurilor noastre – ceea ce am reusit la ROM, ceea ce facem la Vodafone, la Coca-Cola, incercam acum pe Heineken sa facem mai mult. Deci este foarte important acest lucru si cred ca asta e de invatat din campaniile astea: publicitatea nu mai e ce a fost pana acum si n-o sa mai fie. Gata. S-a terminat. Pregatiti-va pentru o noua era si ne trebuie oameni noi si foarte buni si foarte talentati care sa faca lucrul asta”.

Despre impactul pe care il are performanta din acest an asupra publicitatii romanesti, Catalin Dobre a spus ca "La anul speram, nu putem sa promitem ca luam la fel de multe Grand Prix-uri, dar e foarte important sa ai ceva ce sa inscrii care sa se lupte cu sanse reale la premiile mari din competitie si cred ca asta o sa reusim de acum incolo”.

Adrian Botan a declarat: "Cannes-ul da semnale si asta e un semnal pentru regiune si pentru tarile emergente din Europa Centrala si de Est ca se poate si ca oricine poate face diferenta; Orice tara, oricat de mica, poate sa faca diferenta si orice brand, daca este suficient de inteligent si de vizionar, se poate bate cu un Nike. Bineinteles, nu la forta globala, dar la creativitate”.

Declaratiile din comunicatul de presa emis de McCann PR cu ocazia organizarii conferintei sunt:

"Sper ca publicitatea romaneasca nu va mai fi la fel de acum inainte. Sper ca va fi mai buna si mai competitiva - sigur e ca va fi vazuta altfel in competitiile internationale. Sper ca rezultatul de la Cannes de anul acesta ii va inspira si pe altii si va atrage o noua generatie de tineri talentati catre publicitate. Avem nevoie de ei.

Premiile de la Cannes sunt rezultatul deciziei pe care am luat-o acum cativa ani de a ne pozitiona ca agentie regionala. Am hotarat atunci sa ne raportam la standardele internationale si asta ne-a ajutat sa facem campanii iesite din comun pentru clientii nostri si sa castigam, iata, nu mai putin de 5 premii la ultima editie EFFIE. Suntem agentia cu cei mai creativi si vizionari clienti - pentru asta le multumim”, a declarat Adrian Botan.

"Cand spui ROM... spui ROMan, spui ROMania... si exact asta ne-am dorit sa realizam cu geniala campanie ROM. ROM ne-a insotit de-a lungul vietii si va insoti si generatiile viitoare datorita puterii brandului, care reaminteste tuturor ce inseamna sa fii ROMan si sa fii mandru de acest lucru, sa ai curajul sa spui ceea ce simti si, mai mult, sa traiesti senzatiile tari asa cum numai noi, ROManii, stim sa o facem. O campanie foarte curajoasa, care a reusit nu numai sa stranga un numar impresionant de premii la toate festivalurile de profil, o premiera la Cannes pentru ROMania si pentru un brand ROManesc, dar, mai mult, a reusit sa transmita peste hotare 'Senzatiile Tari ROManesti'!", a spus Mihut Craciun.

Echipele care au realizat campania "American ROM" sunt:
Echipa McCann Erickson: Adrian Botan (Creative Partner), Catalin Dobre (Group Creative Director), Dinu Panescu (Group Creative Director), Ionut Cojocaru (Art Director), Andra Badea (Art Director), Florin Florea (Copywriter), Ruxandra Savulescu (Account Director), Lavinia Vaduva (Senior Account Executive), Ileana Serban Piriu (Human Insight Director), Alina Carasol (Media Manager Universal McCann), Victor Croitoru (Planning Director Universal McCann), Monica Stoica (Media Planner Universal McCann), Ruxandra Vasilescu (PR Manager McCann PR), Sorina Iordan (PR Executive McCann PR), Cristina Birleanu (Account Director MRM Worldwide), Ramona Mandu (Junior Strategic Planner MRM Worldwide), Laurentiu Stere (Art Director MRM Worldwide), Paul Cioc (Copywriter MRM Worldwide), Viorel Sfetea (Web Developer MRM Worldwide), Daniel Manea (Senior Flash Developer MRM Worldwide), Ilinca Nanoveanu (A/V Producer), Emil Gheorghe (Senior Developper MRM Worldwide), Tiberiu Munteanu (A/V Manager).

Din partea Kandia Dulce: Gabriela Munteanu (Market Activation Manager), Ruxandra Stanuica Barbulescu (Marketing Manager), Gianina Popescu (Brand Manager), Elena Nestor (Brand Manager).

Casa de productie: Multimedia Est.

Regizor: Radu Munteanu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related