Cannes Lions 2011: campaniile premiate cu Gold la sectiunea Outdoor

La Cannes Lions 2011, sectiunea Outdoor, Grand Prix-ul a mers la campania "Decode Jay-Z with Bing”  Doua dintre premiile Gold acordate la aceasta categorie au fost primite de agentia JWT Shanghai, China pentru campania "Heaven and Hell” (realizata pentru Samsonite) la categoria "Clothing, Footwear & Accesories” cu entry-urile "Billboards & Street Furniture” si "Posters”. Conceptul campaniei a ilustrat calatoria prin care trece utilizatorul unei valize Samsonite versus calatoria prin care trece o valiza Samsonite. Daca pentru primul totul merge la fel de usor ca in "Heaven” (Rai), pentru valiza calatoria e ca prin Iad (Hell). Totusi amandoi ajung la destinatie in perfecta stare, chiar si valiza dupa toata "tortura”.

Campania "With 10 Years of Life” pentru Toshiba Corporation a fost si ea premiata cu Gold: la categoria "Household: Other”. 7 ad-uri ale campaniei de promovare Harvey Nichols realizata de Y&R Dubai (Emiratele Arabe Unite) au fost afisate pe pagina cu castigatori Cannes. Cele sapte fost inregistrate la categoria "Retail Store” cu entry-ul "Billboards & Street Furniture” cu numele "Airhorn”, "Altitude Sickness Pills”, "Defibritalator”, "Lipstick Stain Remover”, "Smelling Salts”, "Personalised Towels” si "Little Black Book”.

Google - "Google Voice Search Mobile App"

Campania de promovare a "Google Voice Search Mobile App” pentru Google, realizata de BBH Londra, United Kingdom, a fost si ea premiata cu un Gold la categoria "Commercial Public Services". Conceptul campaniei a fost acela de a scrie cuvinte cheie de cautare pe Google "traduse” in modul in care ele ar trebui citite. Consumatorii trebuiau doar sa spuna cu voce tare cuvintele in microfoanele telefoanelor, dupa ce si-au instalat app-ul, si sa astepte rezultatele cautarilor. Executiile au fost inscrise cu numele "Piccadilly Circus”, "Leicester Square”, "Convent Garden”, "Oxford Circus”, "Marylebone”, "Taxi Numbers”, "Latest Scores”, "Restaurant Reviews”, "Cinema Times”, "FTSE 100", "Exchange Rates”, "Ticket Reservations”, "Travel Updates”.

Bing/Jay-Z - "Decode Jay-Z with Bing"(Gold)

Pe langa Grand Prix, "Decode Jay-Z with Bing” realizata de Droga5, New York a castigat si un Gold la categoria "Commercial Public Services” cu entry-ul "Billboards & Street Furniture” si un Gold la categoria "Bars, Restaurants & Stores, etc” entry-ul "Ambient”. Campania a incurajat fanii sa caute fiecare pagina din autobiografia lui Jay-Z pe strazi folosind hartile Bing, sa le incarce pe site-ul dedicat pentru ca in final sa poata citi cartea in format integral. Campania a plasat Bing in top 10 cele mai vizitate site-uri si i-a adus cu 11,7% mai multi vizitatori, printre altele.

Tot Gold a primit si campania de promovare a brand-ului "Lego" realizata de Leo Burnett Moscova (Rusia). 3 executii au fost inscrise la categoria "Entertainment, Retail, Restaurants, Publications" cu entry-ul "Posters" cu numele "Spaceship", "Beetle" si "Deep Ocean Explorer". La categoria "Fundraising, Charities, Appeals, Non-Profit Organisations, Public Health Safety, Public Awareness" cu entry-ul "Posters" au intrat si urmatoarele 3 ad-uri: "Mugshot Manuel", "Mugshot Carlos", "Mugshot Albertina". Toate fac parte din campania castigatoare de Gold, realizata de Fuel Lisaboa (Portugal) pentru Amnesty International.

Ministerio de Defensa Nacional - "Operation Christmas"

Operation Christmas realizata de Lowe SSPB Bogota (Columbia) a fost premiata cu Gold la categoria "Special Build" cu entry-ul "Ambient". Campania a exploatat emotiile care ies la suprafata in perioada Craciunului. Astfel, pentru toate trupele de guerrilla care nu s-au intors acasa, au adus Craciunul in jungla. In cadrul operatiunii care a durat 4 zile, au ales un copac inalt de 25 de metri pe care l-au decorat cu lumini si au instalat un banner, care se activa la miscare, cu mesajul "IF CHRISTMAS CAN COME TO THE JUNGLE, YOU CAN COME HOME. DEMOBILIZE. EVERYTHING IS POSSIBLE AT CHRISTMAS""

LG Electronics - "Seafood Aquarium"

Un Gold a mers si la Y&R Bangkok, Thailanda pentru campania "Seafood Aquarium” realizata pentru LG Electronics. In cadrul campaniei, au amplasat un acvariu supradimensionat in unul dintre cele mai mari magazine din Sud-Estul Asiei, unde au lasat sa pluteasca pesti gatiti in locul pestilor reali. Astfel, au subliniat conceptul campaniei: "Ready to eat. LG Solardom cooks food 4 times faster” – pestele e atat de rapid de gatit cu LG Electronics incat e ca si cum consumatorii l-ar lua direct din acvariu. Printre rezultate a fost ca vanzarile pentru electrocasnicele din magazinul respectiv au crescut cu 60%.

Coca-Cola - "Coca-Cola Friendship Machine"

Pentru "Coca-Cola Friendship Machine” la categoria "Special Build” cu entry-ul "Ambient” Ogilvy Argentina a castigat un alt Gold. Campania a sarbatorit ideea de prietenie printr-un automat de Coca-Cola inalt de 3,5 metri care putea fi folosit doar daca mai multe persoane colaborau. Ca rasplata pentru munca in echipa, toti cei care cumparau o Cola, primeau inca una gratis. Ca urmare, in numai 9 ore s-au vandut 800 de sticle de Cola, cu 1075% mai mult decat ce vinde un automat in mod normal.

Honest Tea - "The Honest Store"

The Honest Store” realizata de SS+K New York, USA pentru Honest Tea, a castigat un Gold la categoria "Special Build” cu entry-ul "Ambient". Campania a avut ca obiectiv identificarea celui mai corect oras din USA si totodata promovarea brandului. Astfel, a fost amplasat un stand cu ice tea, cu sticle etichetate cu pretul de 1 dolar fiecare, iar standul a fost supravegheat doar de microfoane si de camere de luat vederi. Ca urmare, printre rezultate au fost: Boston a fost ales drept cel mai corect oras, s-au inregistrat 280.000 de impresii ale campaniei, s-au scris 160 de materiale in presa offline si publicitate gratuita in valoare de 2.8 milioane de dolari.

Human Rights Watch - "Burma"

Campania "Burma” realizata de JWT New York, USA pentru Human Rights Watch a castigat un Gold la categoria "Stunts & Live Advertising” cu entry-ul "Ambient”. Campania a avut ca scop semnarea unei petitii pentru eliberarea prizonierilor politici. Au instalat un panou infatisand celulele prizonierilor politici si, in loc de gratii, au aranjat pixuri pe care era inscripionat mesajul "Puterea de a elibera un prizonier politic este in mainile tale”. Pixurile au fost folosite de oameni din 86 de oameni din tari diferite si-au fost adunate mii de semnaturi in numai 12 ore, printre altele.

Kyushu Railway Company - "The 250 km Wave"

"The 250 km Wave" realizata de Dentsu Tokyo (Japonia) pentru promovarea lansarii noilor cai ferate ale Kyushu Railway Company, a fost premiata cu Gold la categoria "Stunts & Live Advertising”, cu entry-ul "Ambient”. Campania a angrenat mii de oameni care au fost incurajati sa vina sa salute trenul in ziua primei curse-test. Peste 30.000 de rezidenti au participat la eveniment, filmarea experientei a atras peste 300.000 de vizionari in 3 zile, biletele pentru o prima calatorie cu trenul s-au vandut in 15 secunde si a fost organizata o expozitie cu fotografii ale activitatilor.

T-Mobile - "Welcome Back" -

Campania "Welcome Back” pentru promovarea T-Mobile, realizata de Saatchi&Saatchi Londra (UK) a primit si ea un Gold la categoria "Stunts & Live Advertising” cu entry-ul "Ambient”. In cadrul acestei campanii, mii de calatori care au trecut prin Terminalul Heathrow au fost intampinati de un cor alcatuit din 300 de cantareti, cantand o multitudine de melodii, complet a-cappella.

Target - "Target Kaleidoscope Fashion Spectacular"

Tot un Gold a mers la Mother New York (USA) pentru campania "Target Kaleidoscopic Fashion Spectacular” la categoria "Stunts&Live Advertising”, entry-ul "Ambient”. Campania a avut ca obiectiv atragerea atentiei asupra liniei de vestimentatie toamna-iarna Target, in timp ce Fashion Week-ul din New York era in plina desfasurare. Pentru a realiza acest lucru au fost folosite balcoanele a 18 etaje ale unui hotel pentru a crea un spectacol de lumini, sunete si dans care sa atraga atentia spectatorilor. Spectacolul a fost transmis live pe Facebook, mii de trecatori s-au oprit sa vada spectacolul si in total a campania a generat peste 200.000 de impresii si videoclipul cu filmarea a fost dat mai departe in online de 12,6 milioane de ori.

Tesco - "Homeplus Virtual Subway Store"

Cheil Worldwide Seoul a semnat campania "Homeplus Virtual Subway Store” care a castigat la categoria "Digital Outdoor” cu entry-ul "Ambient” un alt premiu Gold. Campania destinata promovarii Tesco, a avut ca obiectiv pozitionarea brand-ului pe locul 1 in mintile consumatorilor, intr-o piata in care Walmart si Carrefour nu au reusit sa se impuna. Campania nu a comunicat ridicarea unor magazine noi, ci o modalitate de a face cumparaturi fara a te opri din mers, la metrou. Au fost aplicate fotografii cu produsele etichetate cu QR Codes, pe care cumparatorii puteau sa le scaneze si sa astepte acasa livrarea cumparaturilor, mai tarziu. Campania a dus la o crestere cu 130% a vanzarilor, a adus 10.287 de vizitatori pe site-ul Homeplus si a impins Tesco pe locul 1 in online, printre altele.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related