Reactii de la Cannes Lions 2011: Adrian Botan, Dinu Panescu, Catalin Dobre si Ionut Cojocaru de la McCann despre Grand Prix-urile pentru "American ROM"

Reactii de la Cannes Lions 2011: Adrian Botan, Dinu Panescu, Catalin Dobre si Ionut Cojocaru de la McCann despre Grand Prix-urile pentru "American ROM"

Buzz cu Adrian Botan (Creative Partner), Dinu Panescu (Group Creative Director), Catalin Dobre (Group Creative Director), Ionut Cojocaru (Senior Art Director), McCann Erickson

[UPDATE] McCann Erickson a luat, pentru "American ROM", 7 9 trofee la Cannes Lions 2011: 2 Grand Prix-uri si 2 Gold-uri in sectiunile "Promo&Activation" si "Direct", 2 Bronze Lions la PR, un Silver la Media, Titanium si Gold la „Integrated”. Despre deciziile juriilor in legatura cu Grand Prix-urile puteti citi aici, iar mai jos vedeti ce spun castigatorii.

IQads: Cum e sa ajungi acolo, sa iei 2 Grand Prix-uri? De cati ani inscrieti la Cannes, credeati ca o sa castigati ceva, ce-ati simtit cand ati aflat, cum ati sarbatorit?

Adrian Botan: Wow! Inscriem la Cannes de multi ani si parca niciodata nu a fost asa de usor. Lasand gluma la o parte, Rom a fost una dintre acele putine campanii la care clientul si agentia au fost in perfect sincron. Multumim echipei de la Kandia pentru viziunea si leadershipul de care dau dovada. Ne inspira.

Dinu Panescu si Ionut Cojocaru: E cam greu sa ajungi aici. Primul avion a intarziat exact cat sa-l pierdem pe al doilea si am ratat ceremonia de decernare a premiilor. Adica am castigat doua Grand Prix-uri si doua Bronze-uri si n-am reusit decat sa ne facem niste poze pe covorul rosu cand deja il maturau femeile de serviciu. Dar cred ca pana sa ne facem bagajele o sa mai avem ocazia sa urcam pe scena macar o data.

Am mai inscris la Cannes si am avut nominalizari. Acum, chiar vorbeam intre noi ca in cele mai salbatice fantezii ne imaginam cel mult un Gold. La Grand Prix nici n-am indraznit sa ne gandim. Eh, uite ca am luat doua.

Cand am aflat duminica de primul dintre ele, ne-am blocat cu totii. Am iesit sa bem ceva in Centrul vechi, dar parca tot nu realizam ce se intampla. Apoi, ieri, cam cand incepeam sa ne dam seama ce am comis, am aflat si de al doilea. Si ne-am blocat din nou.

Catalin Dobre: Aseara, la o petrecere, ne-am intalnit cu David Droga. Grand prix-urile erau la noi. Acum cateva zile intamplarea parea un banc. Acum e pe bune. Cand inscriam la Cannes aveam mereu in gand niste nominalizari, un bronz, poate un argint. Acum am dovedit ca se poate lua mult mai mult chiar si din coltul acesta al Europei.

IQads: Ce impact va avea succesul vostru asupra industriei publicitatii romanesti (ca motivatie si ca business)? Vor fi clientii mai deschisi la idei trasnite de acum inainte?

Adrian Botan: Pentru Romania, poate fi un inceput. Am dovedit anul acesta ca se poate orice daca ai incredere. Cred ca trebuie sa ne plangem mai putin si sa facem mai mult. Putem fi o Argentina a Europei - o tara relativ mica, dar care sa faca export de creativitate si nu doar de creativi. Trebuie doar sa concuram mai deschis intre noi si sa invatam sa ne motivam din succesele altora.

Rom este un model greu de copiat si nu cred ca va genera atat de multi epigoni ca Unirea de exemplu. E o campanie care i se potriveste acestui brand si numai lui. Cred insa ca de acum incolo campaniile se vor face altfel - vor fi mult mai integrate si mai complexe, digitalul si social media devenind o parte importanta a acestora.

Dinu Panescu: Nu stiu ce sa zic despre cum se va schimba publicitatii romanesti in general. Nu cred ca de maine o sa stea lucrurile foarte diferit. Oricum, nu cred ca stam rau. Premiile astea reflecta o evolutie a intregii industrii de la noi. Usor-usor, lucrurile merg in sus. Pe de alta parte, la Effie am luat doar argint, de exemplu. E o discutie lunga si care nu se poate lasa cu niste concluzii clare, mai mult cu sperante. Ma bucur foarte mult insa ca la McCann avem mai multi clienti, nu doar Rom, care vor sa faca lucruri mari. Ne punem mari sperante in ei ca ce se intampla acum sa nu ramana un one hit wonder.

Catalin Dobre: Am ridicat stacheta in primul rand pentru noi, pentru ca premiile stralucitoare la Cannes sau cel putin lupta cu sanse reale pentru ele ar trebui sa devina o obisnuinta.

Clientii vor vedea premiile si vor dori si ei sa le aiba. Pentru asta trebuie sa aiba curaj si oamenii potriviti alaturi de ei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune


Comentarii

Marius Gavril
acum 13 ani
"Cred ca trebuie sa ne plangem mai putin si sa facem mai mult." - total de acord, v-ati luat felicitari zilele astea de cred ca v-au luat foc urechile :)

Acum trebuie sa va lasati toti coama sa fiti in ton cu premiile :)



Branded


Related