Avem un meci pentru voi. In partea stanga a ringului se afla Coca-Cola, care a inceput campania "125 years of sharing happiness" in urma cu 2 luni si care celebreaza cele mai frumoase campanii din istoria brandului. Pepsi-Cola intra in ring si vine tot cu ad-uri retro, care amintesc de anii 70’-80’, "din vremurile cand ne luam o racoritoare pe sub mana, cu sticla la schimb".
Despre campania Coca-Cola v-am mai spus aici. Creatiile pentru print, outdoor si POSM au amintit de ad-uri vintage cu pin-ups din campania cu sloganul “It’s the real thing”. Spotul TV contine secvente din “The Hilltop Story”, spot lansat in 1971, cu melodia-icon “I’d like to Buy the world a Coke”, dar si din alte campanii desfasurate de Coca-Cola in trecut. Spotul se incheie cu mesajul "125 years of Coca-Cola. 125 years of sharing hapiness". Pe site-ul cokezone.co.uk exista aplicatia "Retro Poster Maker", prin care iti poti transforma o fotografie in ad-uri vintage Coca-Cola (teoretic, pentru ca se incarca foarte greu si se opreste dupa ce ai inaintat vreo 3 pasi).
Comentarii
Daca vreti sa intelegeti mai multe, incercati sa participati la discutiile din grupul marketers.ro pe LinkedIn.
Dar Pepsi? "Si ieri. Si azi."?... Ce-mi spui - ca Pepsi a fost alaturi de romani, pe cand Coca-Cola nu? Asa, si? "Vara asta la terase"?... Ce e asa special la vara asta? Vara trecuta era la terase, la fel ca si la vara, cand pun pariu ca o sa-l gasim in continuare. A, da, nu intr-o sticla retro. Care de ce e asa? De ce acum? Coca-Cola rememoreaza 125 de ani, aducandu-ne sticle din diferite momente ale evolutiei brandului. Pepsi ce aniverseaza? Sau care e motivul pentru care tocmai ACUM scoate o sticla retro? Evident, incerc sa gasesc un alt motiv decat acela de a contracara miscarea Coca-Cola. Pentru ca daca e doar asta, atunci mi se pare destul de patetic, chiar tristutz pentru Pepsi, daca e sa ma gandesc la felurile destepte si agresiv-amuzante in care s-a dus razboiul intre cele doua branduri de-a lungul zecilor de ani.
Cand Bucegi s-a relansat si a avut o comunicare ce apela, oarecum asemanator, la nostalgiile romanesti (asta apropo de campania Pepsi care e facuta "de romani pentru romani") am inteles. Dar Pepsi? Se relanseaza acum? Nu l-am mai vazut pe rafturi de niste ani buni, ne era oarecum dor de el si acum suntem megafericiti ca-l regasim? Si inca - oau! - intr-o sticla exact asa cum era pe vremuri, cand a disparut si n-a mai aparut decat acum, vara asta, la terase? Sa mor daca pricep - o fi slaba mea intelegere a marketingului in general... ca doar n-are cum sa fie doar o incercare disperata a Pepsi de-a face ceva, cat de cat, care sa-i scoata - macar ca imagine - din balaneala in conditiile in care Coca-Cola are ceva de comunicat iar ei nu. Gen.
In concluzie nu cred ca oamenii din Pepsi au fost asa socati precum socul ooh-urile Pepsi "Si ieri si azi" ca replica a 125 de ani Cola.