La conferinta de lansare a editiei a 15-a Media Fact Book, lucrare de analiza a pietei romanesti de media si publicitate editata anual de agentia Initiative, s-au anuntat date despre evolutia cheltuilelor pentru publicitate la TV, radio, print, OOH si online din 2009 in 2010, pe baza carora s-au anuntat predictii pentru anul 2011 si pentru 2012. Studiul Media Fact Book poate fi descrcat in format digital de pe mediafactbook.ro.
“Dupa cresterea cu 2 cifre inregistrata in 2008, in anul 2009 piata de media a scazut, cum probabil ca stiti deja, cu aproximativ 37% la valoarea neta. Aceasta scadere majora a avut valorile pietei undeva in zona anului 2006. Bineinteles ca la inceputul anului 2010 examinam cu totii piata si asteptam semnele de revenire care ni se pareau noua ca sunt pe acolo. Opiniile oamenilor de marketing mergeau de la optimism la pesimism cu intrebarea cheie ‘este oare posibil ca in 2010 sa revina sau macar sa insemne o stagnare a trendului descrescator din 2009?’”, a anuntat Veronica Savanciuc una dintre problemele la care raspunde Media Fact Book 2011.