Vara asta ne-au invadat, pe langa valul de caldura, si-o puzderie de campanii promotionale care se inghesuie una pe alta ca sa ne ofere care berea cea mai rece, care inghetata cea mai fina, care cele mai multe minute sa vorbim pana tarziu. Ca doar de! Nu degeaba e mai lunga ziua. Si-atunci ma tot uitam la Algida cu campania lor “Iubeste inghetata” si la efortul lor slabut de a fi originali si simteam ca ma apuca toropeala. Sa fi fost de la caldura? Mister.
Ce vrea promotia asta de la consumator? Sa apara cu un zambet larg pe fata alaturi de produs intr-o poza, ca sa genereze, evident, niscaiva publicitate. Sa voteze una sau mai multe dintre pozele incarcate de cei care si-au inscris fotografiile in concurs. Sa faca ce se face de obicei pentru o promotie - sa trimita codul ambalajului promotional la numarul dedicat pentru "validare".
Ce e interesant la promotia asta? In orice caz, nu conceptul creativ. Pe langa faptul ca nu e prima campanie care cere consumatorului sa zambeasca de-a dreapta produsului etalandu-si dintii intr-o poza, “colectia de zambete” nici macar nu e relevanta pentru Algida. O sa-mi spuneti ca "inghetata ne face fericiti si de-aia zambim". Da, asa cum zambeste un copil cand primeste o ciocolata, asa cum o bomboana face fericit pe un mare amator de dulciuri sau cum orice alt produs fericeste pe orice cumparator are nevoie de el. Mai degraba as vedea-o promotie a unui cabinet de dentisti unde, daca te duci cu poza, iti garanteaza o durere cu 20% mai mica atunci cand iti plombeaza o carie. Ar putea foarte bine sa fie o promotie la Durex care ofera 20% discount pentru penibilismul din poza. Dar ce spun? Chiar a fost un concurs de UGC organizat pentru Durex.
Daca e sa ne uitam la mecanismul concursului o sa vedem ca: e o idee simpla, premiile sunt rezonabil de mari (un Fiat 500 Twin Air, 10 scutere Vespa, 100 de kit-uri de plaja, multa inghetata), efortul din partea consumatorului este minim. Deci nu e de mirare ca pana acum sunt deja 189 de inscrieri in concurs, iar unele poze au fost votate deja de peste 80 de ori. E un sistem destul de eficient. De vina pentru efectul sforaitor e, cel mai probabil, ideea creativa.
Pana acum nici unul dintre atributele campaniei nu opreste consumatorul din cascat. Dar poate ca privesc problema gresit! Trebuie sa nu gandesc in termeni de “ce poate face promotia pentru consumator” ci “ce poate face consumatorul pentru promotie”. Si ce-ar face campania asta cu-adevarat interesanta? Numai daca ar alege sa se pozeze cu o Algida Cheshire Cat, Joker, o printesa si Katy Perry.
E evident de ce Cheshire Cat ar fi un candidat bun pentru concursul de UGC. Joker ar aduce spiritul de bad boy, dupa care, stim, mor toate fetele. Deci ar asigura atingerea targetului feminin. O printesa, orice fel de printesa, chiar si o printesa in sufletul ei, poate sa participe pe principiul “Smile and wave”. Pentru ca: a) are zambetul incorporat, b) merge de minune cu wave-ul, c) o fatuca blonda si atragatoare da mereu bine. Si, in opinia mea, favorita concursului ar fi Katy Perry. Cu conditia sa se inscrie cu poza din campania Adidas in care sa photoshopeze discret si o inghetata Algida. Expresia e perfecta, efortul e minim, castigul e asigurat.
Facem si-un concurs de like-uri! Ne mutam pe Facebook si ne votam preferatii si, cine stie, poate castigam “toata inghetata care incape in frigider pe care poti sa-l tii pana il golesti complet”. Voi pe cine pariati?