Buzz cu Calin Fusu (CEO Neogen)
IQads: Care e obiectivul acestei campanii si cum o sa evaluati impactul ei?
Calin Fusu: Obiectivul este de pozitionare fara de concurenta. A durat ceva pana sa ne dam seama care-i vectorul relevant pe care sintem diferiti de ejobs, dar pana la urma l-am gasit: amatori/profesionisti. Am aflat asta intrebandu-ne clientii-angajatori, care ne-au spus la unison ca pe ejobs gasesc oameni mai entry-level, pe cand pe bestjobs oameni cu mai multa experienta, mai profesionisti.
IQads: De ce ati ales sa difuzati spotul la TV pentru atat de multi bani (100.000 EUR e cifra corecta?) si de ce nu ati incercat ceva mai ieftin? Cum o sa-ti dai seama daca a meritat sa cheltuiti acesti bani?
Calin Fusu: Cifra e confidentiala (dar nu-i departe de cea reala), nu vom masura ceva anume in urma campaniei. Cum masori rezultatul unui buchet de flori trimis cuiva?, nici macar nu-i vezi zambetul cand il primeste.. Reclama este un buchet trimis tuturor celor care interactioneaza cu bestjobs, in calitate de candidati, angajatori sau colaboratori (colegii mei) - din cand in cand tre sa avem cate un 'party'.
IQads: Campania este pentru angajatori (companiile care publica anunturi pe Bestjobs) sau pentru angajati (cei care publica CV-uri)? Scopul e sa strangeti si mai multe CV-uri pe site sau sa obtineti mai multe abonamente de la companii?
Calin Fusu: Targetul principal sint angajatii/candidatii. Din principiu BestJobs este de partea candidatilor, chiar daca banii vin de la angajatori. Scopul nostru - in tot ce facem - este sa aducem cat mai multe oportunitati de cariera pentru profesionistii din Romania.
IQads: Cati clienti (companii care isi publica anunturile pe site) are BestJobs pe an?
Calin Fusu: Avem 20.000 de angajatori-clienti, iar banii i-am investit in aceasta campanie pentru ca economia pare sa-si revina.
IQads: Care e conceptul creativ al campaniei?
Calin Fusu: Nu-s sigur ce-i un concept creativ, dar presupun ca l-am enuntat la inceputul mailului: ne-am gandit in special la procesul dur de recrutare, unde angajatorul are 'the upper hand' si esti un potential pierzator majoritatea timpului, ai nevoie de determinare sa iesi invingator. Faptul ca la sfarsit cei doi 'au devenit prieteni' este o incercare de a nu 'da' prea tare in clientii nostri - angajatorii -, de a le comunica ca faptul ca Bestjobs e de partea angajatilor este de fapt bine pentru ei, in final.. ca angajarea unor candidati bataiosi ii avantajeaza pe termen lung (chiar daca-i arunca la podea pe moment).
Pe scurt, cariera este in mainile tale; chiar daca angajatorii par sa aiba puterea in aceasta perioada de / post-criza, cei mai buni vor avea mereu castig de cauza pe ringul BestJobs.
IQads: Despre cadrul final – logo-ul BestJobs apare in biroul in care isi strang mana seful si angajatul - e o trimitere si la modul in care recrutezi angajatii care se ocupa de BestJobs.ro?
Calin Fusu: Nu, este un logo care zaboveste prea mult in cadru :))