Digital FactBook - valoarea totala a pietei de digital in Romania in 2010: 36-38 de milioane EUR

Potrivit primei editii a studiului Digital FactBook, lansat astazi de HyperActive, valoarea totala a pietei de digital in Romania in 2010 a fost intre 36 si 38 mil. EUR, informeaza un comunicat emis de GolinHarris Bucuresti. Suma a fost calculata luand in considerare cheltuielile media totale estimate pentru anul 2010: cheltuielile media de tip performance (Google, Yahoo, Facebook), de 24-25 mil. EUR, fee-urile platite agentiilor de digital locale (orice livrabile, altele decat cele de media: strategie, creatie, design, productie, social media, analytics etc), de 9-10 mil. EUR, si bugetele investite in mobile marketing – 2,5-3 mil. EUR, se precizeaza in comunicat.
"Digitalul a crescut spectaculos in ultimii 2 ani, iar brandurile, clientii si agentiile de comunicare fac eforturi pentru a tine pasul cu numeroasele canale si instrumente care se dezvolta in permanenta in acest mediu de comunicare. Unde se afla piata de digital in acest moment, cum functioneaza, care sunt regulile de comunicare in acest mediu si cum pot ajunge marketerii la consumatorii lor din online, sunt doar o parte dintre intrebarile la care incercam sa raspundem in prima editie a Digital FactBook”, a declarat Alex Visa, (Managing Partner, HyperActive).
O alta observatie din studiu este ca digitalul ramane singurul canal media care inregistreaza o crestere a investitiilor in advertising, bugetele alocate de companii pentru publicitatea online fiind cu 36% mai mari in 2010 fata de 2009, ajungand la 24 mil. EUR.
"Numarul licitatiilor organizate de advertiseri pentru proiecte digitale a crescut anul trecut si acest trend va continua si chiar se va accelera pe masura ce conceptul de comunicare 360 de grade cu un core puternic digital isi va dovedi eficienta pentru marketeri”, a afirmat Visa.
In topul investitorilor in advertisingul digital se afla companiile din domeniul Telecom, urmate de companiile din Bancar si Automotive, la fel ca in 2009.
Printre perspectivele pentru anul 2011 mentionate in Digital FactBook sunt: cresterea cu 20% a pietei de digital marketing din Romania, cresterea investitiilor in publicitatea digitala astfel incat sa reprezinte 11% din totalul bugetelor media, atingerea pragului de 50 mil. EUR a cheltuielilor pentru marketingul digital, cresteri semnificative pentru social media si marketing afiliat.

Aboneaza-te pentru a avea acces la acest articol
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Oameni

Sectiune



Branded


Related