Digital Buzz cu Stefania Mihalcea (Online Strategist Director, Republika Interactive)
Republika Interactive a dezvoltat pentru Forum Film doua aplicatii de Facebook pentru promovarea filmului 3D "Piratii din Caraibe - Pe ape si mai tulburi". Aplicatia din faza de teasing "Piratul Virtual" a obtinut peste 5800 de useri intr-o saptamana, iar aplicatia "Piratii din Caraibe" are in prezent 14.300 de useri, la o saptamana de la lansare, din care 4500 au fost obtinuti in 24 de ore, pana la ziua avanpremierei. De asemenea, numarul de fani ai paginii oficiale Facebook.com/CineForum.ro s-a dublat in cele 7 zile de cand a fost lansata campania de promovare a filmului.
Digital IQads: Care a fost perioada in care aplicatia a fost functionala (de cand a fost lansata pana la avanpremiera filmului de pe 19 mai) si ce rezultate ati obtinut in aceasta perioada?
Stefania Mihalcea: Campania de reveal, din care face parte si aplicatia de Facebook Piratii din Caraibe, a fost lansata cu o zi inainte de avanpremiera filmului si a atras peste 4500 de utilizatori in primele 24 de ore. Mai mult decat atat, multe dintre mesajele publicate de acestia prin intermediul aplicatiei s-au bucurat de aprecieri din partea utilizatorilor de Facebook care asteptau cu nerabdare ca filmul sa intre in cinematografe. In prezent, in cele 7 zile de campanie, aplicatia a depasit 14.300 de utilizatori unici, majoritatea dintre ei revenind in aplicatie de cel putin 3 ori pe zi, pana cand finalizeaza jocul. Campania se va desfasura pana pe 13 iunie, cand va fi desemnat si castigatorul marelui premiu: o excursie de doua persoane pe croaziera piratilor de pe Tamisa.
Digital IQads: Care au fost obiectivele lansarii aplicatiei?
Stefania Mihalcea: Unul dintre cele mai importante obiective ale aplicatiei a fost acela de a-i introduce pe utilizatorii de pe Facebook in universul primului film 3D din seria Piratii din Caraibe – "Pe ape si mai tulburi”. Astfel, am explorat la maxim elemente esentiale din film, de la indicii la personaje, pentru a crea una dintre cele mai inedite si interactive vanatori de comori de pe Facebook. Fiecare utilizator al aplicatiei a avut posibilitatea de a deveni pirat adevarat prin intermediul unui joc cu 10 misiuni de lupte maritime alaturi de nimeni altul decat vestitul Jack Sparrow, avansand de la statutul de spalator de punte pana la cel de capitan.
Un alt obiectiv al aplicatiei a fost acela de a facilita transmiterea pe Facebok a materialelor promotionale care fac trimitere la film: secvente video, posterul piratilor, dar si replici din film.
Deloc in ultimul rand, aplicatia are si ea ca scop (precum parte integranta din campania generala de promovare) atragerea unui numar cat mai mare de persoane in salile de cinematograf in care ruleaza filmul. De altfel, succesul filmului nu s-a lasat mult asteptat, Piratii din Caraibe 4 devenind inca din primul weekend de lansare liderul absolut in box office-ului romanesc din toate timpurile. Cu 80.352 de bilete vandute, "Piratii din Caraibe: Pe ape si mai tulburi" este cea mai buna lansare de film din Romania.
Digital IQads: Cat timp a durat programarea si ce dificultati ati intampinat?
Stefania Mihalcea: Desi aplicatia de Facebook a avut un grad ridicat de dificultate, fiind dezvoltata ca un joc pe 10 niveluri in care sunt inserate indicii oferite de personajele din film, datorita experientei echipei de dezvoltare, nu am intampinat dificultati.
Digital IQads: In ce fel a fost promovata aplicatia?
Stefania Mihalcea: Principalul mod de promovare a aplicatiei au fost mesajele de tipul Facebook Ads, alaturi de newslettere personalizate catre baza de date a clientului.
In plus, am vizat si transmiterea de mesaje prin intermediul aplicatiei, utilizatorii putand sa publice pe propriul wall mesaje de promovare a aplicatiei si implicit a filmului.
De asemenea am lansat in paralel o campanie pe bloguri prin care aplicatia poate fi accesata in cadrul unui banner expandabil interactiv care permite jucarea primului nivel direct pe blog. Pentru a putea continua aventura, cititorii blogurilor sunt directionati catre aplicatia de Facebook unde pot completa toate cele 10 nivele.
Digital IQads: Cum se integreaza aplicatia in campania de promovare a filmului?
Stefania Mihalcea: Aplicatia Piratii din Caraibe a fost precedata de o campanie de teasing care a avut ca punct central aplicatia Piratul Virtual. In cadrul acestei aplicatii, utilizatorii de Facebook au avut ocazia sa-si aleaga unul dintre cele 3 tipuri de pirati: “Sange Negru”, “Inima Inflacarata” si “Dinte de Rom”, prin intermediul caruia puteau “pirata” wall-urile prietenilor prin publicarea unor mesaje amuzante, de tipul “De mult n-a mai simtit sabia mea gatlej de om! Zi, te predai pasnic sau iti daram zidu? Arrrgh”.
Cu un buget minim de promovare, in doar o saptamana, aplicatia Piratul Virtual a “recrutat” 5.823 utilizatori unici de Facebook si aproximativ 10.000 de mesaje publicate .
Ambele aplicatii au fost sustinute prin community management activ pe conturile oficiale din Social Media ale clientului Forum Film: Facebook.com/CineForum.ro, Cineforum2010.hi5.com, Twitter.com/forumfilmro.
Alaturi de campania de teasing din Social Media, au fost desfasurate campanii de outdoor ,BTL si PR.