Nu-mi plac nuntile! Cu-atit mai putin cind le vad la TV - purtatoare de mesaj comercial. Din ce-mi evoca memoria afectiva, nunta e un fel de "dat in stamba" la "tol festiv"....fapt ce sporeste grotescul situatiei. Iar spoturile "de gen" nu fac decit sa-mi confirme ideea.
Aruncind o privire retrospectiva peste reclama Cappy, observam o gratioasa mireasa cu libido si apucaturi de marinar statut, proaspat ancorat in port. "Gestul potrivit la momentul potrivit!" - I doubt it! Din frageda pruncie stiam ca e ofensator si declasat, iar paralela ciupit fesieri/squeeze the fruit ma-ndeamna sa zic: "Baiete, un vermult!"...da cu foarte multa lamiie...
Saracut si neinspirat e si spotul Caroli, in care mirele isi rascumpara aleasa cu un cos de mezeluri - "cirnaciori, sunca, pastrama". Cam mic pretul si tipul se debaraseaza usor de carnate, in defavoarea brand-ului, nu face nimic pentru a le pastra. Mai ales ca da si din umeri, la modul "alta timpenie nu puteau sa-mi ceara...ce le-o fi fost de cap?" Unde mai pui cintecelul care te baga-n ceata si te face sa te intrebi cum sa ceri: Caroli cu accentul pe "a" sau Caroli cu accentul pe "o". Mai bine nu mai ceri!
Cind ma rugam mai cu foc sa intram in Postul Craciunului, sa avem macar religios interdictie la nunti si sa nu mai apara pe sticla vreo chestie cu dezertatul de la starea civila pentru o dusca de trascau, hop!...schimbare mare in abordarea FMCG din spatiul carpato-danubiano-pontic-ondulat (deal-vale by default). Ma uit bine la TV si nu-mi vine sa cred ce-aud si ce vad!? Soundtrack demn de un medalion retrospectiv Carl Lewis sau de finish line-urile lui Ian Thorp, filmare de exceptie, montaj cu cap, casting gindit contre-emploi pentru a genera comicul de situatie. Reteta perfecta!
Nu m-am indoit niciodata de faptul ca Adrian Ilie "stie meserie", nici n-am stat pe ginduri la raft si am pus in cos pateul Campofrio - pentru ca avea cel mai cool package si ma lasa in pace cu "traditia", dar spotul aparut de curind demostreaza clar ca tot ce tine de acest brand nu e intimplator...nu a iesit bine din greseala.
Competitia dintre stapin si animalul de companie nu e un "sujet" nou in advertising si despre asta se poate scrie... Pe mine ma incinta perspectiva fresh si realizarea. Si mai mult, daca baietii exagereaza voit - cu muzica si filmarea, cu aruncarea in lupta a unei javre pe care pisica mea ar minca-o lejer la micul dejun -, stiu si unde sa se opreasca: nu se autoexpliciteaza, nu trintesc slogane aiurea si se retrag la timp.
Daca-mi spunea cineva ca se fac spoturi la mezeluri pe Carmina Burana sau Marsul Funebru de Mozart, ii spuneam ok, dar nu in Romania. Daca-mi spunea ca "o fiara" de mina a treia poate juca mai bine ca divele TV-ului romanesc sau decit Mutu, poate ca as fi avut din nou dubii....Ba nu - pe unii nu-i lasa matreata sa-si exprime sentimentele "dincolo de bariera ecranului", pe altii fruntea-ngusta. Ciinele n-ar fi avut nici o scuza!!!
Iar relatia dintre stapina si javra e dezvoltata gradat, pina la paroxism, ca intr-o competitie adrenalinica a muschilor si transpiratiei, in care avem sentimentul ca homo erectus a fost perdant de multe ori...Prea e meschina bucuria si prea cinica rezolvarea. Da satisfactie tuturor celor care ar fi vrut sa traga un sut in dos potailor de maidan sau pechinezilor isterici ai pensionarelor din bloc. Un ciine "de calibru" n-ar fi stirnit "fiara" din cucoana, nici adeziunea mea ca spectator! Si cind credeam ca doar AXE trezeste animalul din mine....iata ca nu e rau nici daca-ncerc cu sunca!
Asta pina nu-mi trage vreo doamna de la Vier Pfoten cu poseta in cap...