Anul asta la Cupa Agentiilor am invatat totul despre pasele filtrante, despre cliseele la moda din fotbal, am descoperit ca Hagi e cel mai mare copywriter pe fotbal din toate timpurile si ca a scos cele mai memorabile si cunoscute headline-uri din fotbal, am vorbit cu oameni juliti, fericiti, infranti sau victoriosi. Am simtit o caldura infernala, apoi am trait o ploaie torentiala care a crescut suspansul aflarii Agentiei Anului cu inca o zi. Am dat gata un tir de bere, din care am construit podiumul, am premiat si am hranit jucatorii, suporterii, comentatorii si ego-urile lor.
Dupa 3 zile in care 35 de reprezentative din Liga I a industriei de marcomm au dat totul pe teren, au sperat la o victorie si au avut sau nu sansa de partea lor, cel mai important titlu sportiv a ajuns din nou la Echipa Bloggerilor, detinatoarea titlului de Agentia Anului la Cupa Agentiilor la Fotbal Bergenbier de anul trecut.
Celelalte 2 cupe de pe podiumul de bere au fost castigate de ERKA Promotions & Events (locul 2) si First Advertising Agency (locul 3).
Startul competitiei a fost dat de meciul dintre Carturesti si Saatchi & Saatchi, castigat de Carturesti cu 3 la 0. Echipa Carturestilor ‘i-a citit pe toti’, mai putin pe bloggeri, care i-au eliminat in faza sferturilor, prin penalty-uri. In final, arbitrii au decis ca titlul de ‘cea mai fair-play echipa’, cu cel mai curat joc, cele mai putine interventii fizice asupra adversarilor si cu cel mai curat limbaj pe teren, este meritat, ca si anul trecut, de Carturesti.
La capitolul goluri s-au remarcat 2 jucatori: Bogdan Marin (Echipa Bloggerilor), desemnat Goalgetter-ul competitiei, cu 10 goluri marcate, si Razvan Chifu (McCann Erickson), care a dat cel mai frumos gol din competitie.
Echipa GfK Media a luat doar 1 punct in competitia de pe teren, insa a castigat detasat in competitia din tribune, unde a fost sustinuta pana la capat de “cea mai infocata galerie”. Tot GfK Media a castigat si la capitolul popularitate dupa ce Andrei Scarlat (aka Aratosu’) a primit 62 de like-uri pe Facebook, devenind “cel mai popular jucator” de la Cupa Agentiilor la Fotbal Bergenbier 2011.
McCann Erickson, castigatoarea primului titlu de "Agentia Anului la Fotbal", a luat premiul in competitia creativa a Cupei.
“Procedeele stilistice de baza utilizate in crearea identitatilor verbala si vizuala ale echipei McCann Erickson au fost hiperbola si animalificarea. Animalificarea este o figura de stil mai noua prin care, in scopul de a impresiona, oamenilor li se atribuie insusiri animalice. Astfel, prin exagerarea voita a anumitor calitati, fundasii, mijlocasii si atacantii s-au transformat in balauri, serpi, respectiv crocodili”, a explicat Sebastian Olar (Junior Copywriter, McCann Erickson) cum a fost creat "Cel mai creativ blazon+mesaj".
Premiul de “cel mai masculin exemplar” a ajuns la Ionut Alexandru Tache (Papaya Advertising), care nu e doar un bun marcator (4 goluri), ci si un tata dragastos, combinatie care s-a dovedit irezistibila pentru echipa de fete de la IQads.
Celelalte echipe, care au nu si-au dorit destul de mult victoria, dar pentru care viata merge inainte, sunt Next Advertising, Infinit Solutions, DREAM TEAM thegroup (reprezentativa Media Investment – The Group), Mediafax Monitorizare, MV COM (reprezentativa Motion Vision Communication), Leo Burnett & Target, MachTeam (reprezentativa MachTeam Soft), Fieldstar, Kinecto Smokers (reprezentativa Kinecto), FC Monopoly United (reprezentativa Monopoly Media), Mercury360, Martienii din Floreasca (reprezentativa OmnicomMediaGroup), Mailers, ARBO Soccer (reprezentativa ARBOinteractive), Grey-G2, Natural Born Players (reprezentativa Q2M), Digital4, Frank Communication, Odyssey, Senior Interactive, Ogilvy, GMP-Webstyler, Wunderball (reprezentativa Wunderman Partnership), Union TEAM (reprezentativa Media Union Advertising), Publicis, Kubis Football Club (reprezentativa Kubis Interactive) si Saatchi & Saatchi.
Alte premii acordate in culise au fost: premiul pentru cel mai folosit produs -> Ben Gay, premiul pentru cea mai folosita replica -> 'Silenzio Stampa', premiul pentru cea mai buna vreme -> combinatia de soare arzator si ploaie torentiala de sambata, premiul pentru cel mai prost teren: Terenul 1, premiul pentru cea mai fortoasa echipa: egalitate intre Mailers si First Advertising Agency, premiul pentru omul bun la toate -> Marin Preda.