Digital Buzz cu Catalin Mihaila (Redactor-Sef Playboy) si Mihai Tudor (programator playboy.ro)
Digital IQads: Facem acest interviu pentru ca sunt sigura ca exista niste sute de programatori care va invidiaza pentru ca ati fost in postura de a reface playboy.ro asa cum ati vrut voi. Incepem direct cu cea mai nasoala intrebare: cat de greu v-a fost sa va concentrati?
Mihai Tudor: A fost greu, sa nu credeti ca e usor sa lucrezi cu baze de date de mii de femei nud. La inceput nu iesea aproape nimic, pentru ca pur si simplu nu ma puteam concentra suficient. Am muncit mult. Dar a iesit un site cu care ma mandresc si pe care o sa-l arat tuturor viitorilor clienti ca studiu de caz. Nu intelegeam foarte mult din acest brand inainte sa ne apucam de treaba. Acum pot spune ca e cel mai interesant brand pentru barbati din lume.
Digital IQads: Deci a fost o placere sau un chin?
Mihai Tudor: A fost chinuitor de placut.
Digital IQads: Si cum sunt pozele astea cu care a trebuit sa lucrati… cam la ce dimensiuni umblau ele la voi pe desktop – erau macar marite atat de mult incat sa nu mai fie nimic sexy la ele?
Mihai Tudor: Am lucrat mult pe engine-ul de crop si am avut discutii indelungate asupra dimensiunii imaginilor din site. De fiecare data tineam sa exemplificam cu imagini rezultatul. Am decis pana la urma ca dimensiunea imaginilor sa fie medie, sa nu frustram vizitatorii site-ului, dar nici sa nu fie la dimensiuni de wallpaper. De vis.
Digital IQads: Vad ca sectiunea noua de Lifestyle e impartita in 3: Soul, Body, Mind ? Deci mintea unui barbat e chiar atat de simpla?
Catalin Mihaila: Mintea unui barbat este destul de simpla din fericire pentru noi, barbatii. Am incercat sa impartim articolele de Lifestyle in trei categorii din ratiuni de layout si pentru o mai usoara navigare. Nu cred ca exista barbati care sa caute informatii legate strict de Suflet sau Trup. Ei le vor accesa pe rand pe toate. Doar ca e important pentru utilizator sa aiba o experienta de navigare logica si intuitiva. Pentru ca barbatii asa sunt : logici si intuivi.
Digital IQads: Campania de lansare a avut un banner care te ispitea sa stergi un geam cu buretele, pentru a o descoperi pe Bianca Dragusanu in spate. De ce nu v-a lasat inima sa aratati ceva sa se vada dupa stergere? Pana si pe mine m-a frustrat ca nu se stergea nenorocitul de geam :)
Catalin Mihaila: Ideea bannerului le apartine celor de la Carnation Group Romania, cu care am colaborat foarte bine. La realizarea lui, cei de la Carnation Group Romania au adus un specialist in flash din Ungaria, care a si participat la sedinta foto cu Bianca. E un concept puternic, pe care l-am implementat si cu ajutorul Biancai Dragusanu. Frustrarea de care vorbesti a fost ideea de baza a bannerului si o promisiune pentru un CTR mult peste medie. Lucru care s-a si intamplat - bannerul a avut un CTR de aproape 0.5%, ceea ce oricine lucreaza in online stie ca este un scor extrem de mare. E meritul, in primul rand, al celor de la Carnation Group Romania.
Digital IQads: Trecand la treburi serioase, playboy.ro face bani in momentul asta sau va propuneti sa faca in viitor? Cum anume?
Catalin Mihaila: Playboy.ro este un site cu mare potential de monetizare, pentru ca reprezinta un brand cu o mare putere de seductie pentru barbati. La noi pe site intra barbatii interesati de articole incisive, interviuri puternice si nuduri fotografiate la cele mai inalte standarde de calitate. Nudul ca institutie s-a demonetizat foarte mult din cauza asaltului tabloid, dar este datoria noastra sa pastram executia fotografica la un standard inalt. Vizitatorii playboy.ro apreciaza calitatea si finetea. Acest site va deveni in 2011, principalul portal pentru barbati din Romania, asa cum revista PLAYBOY este cea mai citita revista de barbati de la noi. Atunci cand esti liderul unui segment, incasarile sunt de fiecare data peste medie, inclusiv in online-ul romanesc, in care nu se invart bugete foarte mari.
Digital IQads: Site-ul actual a fost refacut pentru ca Attica Media a cumparat licenta Playboy pentru online. Care sunt diferentele din acest punct de vedere intre site-ul actual si cel din trecut?
Catalin Mihaila: Pe site-ul nou avem si content generat de celelalte editii internationale ale Playboy. Gratie unui sistem de content sharing, avem acces la un repozitoriu mare de imagini si text care fac deliciul clientilor nostri. Practic, cand e vorba de nud, e extrem de important sa avem content local, dar diversitatea nudurilor internationale si abordarile fotografice diferite intregesc experienta vizitatorilor. Cu ajutorul acestui sistem de sharing, vom prelua tot ce inseamna continut relevant pentru barbatii playboy (articole de lifestyle, idei de going out, sfaturi de fashion, etc). Incercam sa le oferim vizitatorilor o experienta completa si nu ne oprim la o viziune limitata, locala.
Digital IQads: Aveti multe cereri de publicitate online pe playboy.ro? Ce branduri intra de obicei?
Catalin Mihaila: Avem destul de multe cereri de publicitate, iar brandurile care intra sunt foarte diverse : de la masini la banking si de la asigurari la produse fmcg. Avem o relatie foarte buna cu producatorii de bere care gasesc la noi un mediu propice pentru produsele lor. Deasemenea, magazinele de electronice ne sunt prietene, iar operatorii telecom inteleg potentialul produsului playboy. Piata de online, chiar daca functioneaza dupa reguli proprii, nu poate decit sa urmeze afinitatile pe care brandul Playboy le are in mod istoric cu advertiserii, de 11 ani incoace.