Mihai Petre pentru Tymbark: cum sa ai un endorser bun absolut degeaba

Mihai Petre pentru Tymbark: cum sa ai un endorser bun absolut degeaba

Daca tot il ai ca endorser pe Mihai Petre, pe care, slava Domnului, il stie deja oricine, cum ar fi sa ii si pui niste cuvinte destepte in gura? Sau sa il arati cum danseaza, daca la asta e el cel mai bun? Nu sa ii pui o poza cu ochi sticlosi de ursulet in care spune niste aberatii si apoi, marele twist, ca totusi “stie ce bea”.
Mihai Petre nu mi se pare o alegere gresita pentru un suc ce se vrea a fi natural. E sportiv, cuminte, e cunoscut pentru multa lume, e ok. Imi imaginez ca e atent la cat de sanatoase sunt produsele pe care le consuma. Am presupus ca astfel s-a facut alegerea endorserului, desi, daca ne uitam pe site-ul Tymbark, aflam doar ca Mihai Petre e o “vedeta recunoscuta pentru obiectivismul afirmatiilor sale”.
Exista mai multe versiuni ale spotului TV, una mai neconvigatoare si mai lipsita de mesaj decat alta. Reteta e: Mihai Petre se plimba printre perechi de copii care danseaza, spune 2 chestii total absurde la care nu se pricepe (si la care nici nu avea nimeni pretentia sa se priceapa), iar apoi spune ca stie ce bea. In final, desi a mers fara pahar in mana, de undeva de jos rasare magic un pahar de Tymbark din care el bea si zambeste absolut firesc. 100% zambet natural. De efect este si aparitia in cadru a cartonului cu mesajul “Stiu ce beau”, coborand pe o ata, ca atunci cand se joaca pustii de-a televiziunea.

“Nu stiu unde se grabesc melcii, nu stiu sa pilotez nave spatiale, dar stiu ce beau. Tymbark”. “Nu stiu de ce sunt perfectionist, nu stiu cate feluri de zambet exista, dar stiu ce beau. Tymbark”. “Nu stiu sa spun ‘Te iubesc’ in toate limbile, nu stiu sa repar prizele cu ochii inchisi, dar stiu ce beau. Tymbark”. Adica ceva in genul: “Haikus are easy/But sometimes they don’t make sense/Refrigerator”. La fel de logica e inlantuirea de argumente. Oricum, eu nu sunt de acord.  Pai cum, bai, Mihai Petre, tu nu stii sa montezi o priza cu ochii inchisi si pretinzi ca stii sa bei? Ce incredere pot eu sa am in cineva care nu stie cate feluri de zambet exista sau cum se spune ‘te iubesc’ in toate limbile pamantului? Niste contraargumente la nimic. Parca e la interviu si spune ce defecte are: “nu stiu de ce sunt perfectionist”, “nu stiu sa spun ‘te iubesc’ in toate limbile”, “nu stiu sa repar prizele cu ochii inchisi”.

Plus ca, atat in spoturile TV, cat si pe panourile de la Tymbark, descrierea lui Mihai Petre este “profesor dans sportiv”. Asta e cel mai important lucru de spus despre el? Ca e profesor de dans, cum mai sunt alti 1000? Asta il recomanda pentru promovat sucuri? Ar trebui sa am mai multa incredere stiind ca Tymbark a trecut de evaluarea riguroasa a unui ‘profesor dans sportiv’? Nu era mai important ca e membru al juriului in competitii de dans sportiv? Sau ca e campion la dansuri?

Si daca vrei sa atragi publicul amator de dansuri si de Mihai Petre, de ce nu il arati dansand? In spoturi inteleg ca e atragator pentru target sa ai niste copii dansand (adica triada castigatoare Dans, Mihai Petre, Copii), dar puteau sa faca ceva similar si pe panourile outdoor, nu sa il puna sa stea cu paharul in mana cu ochii aproape inlacrimati.

Sucul care apare in campanie este unul nou, pe care nu scrie “100% suc de portocale”, ci “100% portocale”, pentru ca la fabricarea lui se folosesc 2,5 kg de portocale in loc de 1,5 kg de portocale, aflam daca ne uitam atent pe etichete. Pe mine m-ar fi convins mai mult sa mi se spuna asta decat sa aflu ca Mihai Petre stie ce bea. Daca tot stie ce bea, hai sa ne si spuna!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar


Comentarii

Teodora Ștefan
acum 13 ani
genial articolul! :))
Florin Ghioca
acum 13 ani
e simplu: in prima reclama mi-am dat seama - Mihai Petre avea paharul cu suc in buzunar! se poate vedea ca tine mana in pantalon, asa cum ii sade bine oricarui profesoras de dans, apoi, cand zice ca nu stie sa repare o amarata de priza, scoate mana binisor si bea lichidul ala natural.

dar oare stie ce bea? :)

Aurelian Timoftescu
acum 13 ani
@Teo: recunoaște că expresia „ochi sticloși de ursuleț” te-a făcut să consideri articolul ăsta ca fiind genial! :))

În rest, Sonia dragă, sunt de acord cu ce spui tu aici, dar reclama asta chiar și-a atins targetul constituit în cea mai mare parte din femei (bărbații nu consumă sucuri „naturale” decât în combinație cu vodka și nu dau importanță brandului). Motivul pentru care l-au ales pe Mihai e că arată ca un păpușel și toate fetele go like „Awww...” când îl văd. Adaugă-i niște „ochi sticloși de ursuleț” și un zâmbet american și deja le-ai furat inimile. În fine, reclama asta e un simplu transfer de imagine. 0 creativitate, 0 inedit, 0 originalitate.

Ah... Și nu doar Mihai Petre știe ce bea. Și eu știu ce bea Mihai Petre. Știu din surse interne că Tymbark este produs 100% din prafuri, nicidecum din fructe „naturale”.

Sonia Ardelean
acum 13 ani
@teodora: e usor sa scrii despre cum nu se intampla nimic timp de 30 de secunde

@florin: hahaha, foarte plauzibil. Sau poate e coborat si paharul pe o ata (care nu mai e alba de data asta). Sau poate elwira este pe acolo si ridica paharul taman cand trebuie. Atatea posibilitati, doamne!

@aurelian: am inteles, de acum o sa pun "ochi sticlosi de ursulet" in toate articolele, asta va asigura succesul cel putin o saptamana :) Si sunt acord ca Mihai Petre e o alegere buna pentru target, am spus asta, dar cred ca targetul ala ar fi fost mai impresionat de niste miscari inflacarate, de un Mihai Petre care bea Tymbark dupa ce a rupt ringul de dans, nu dupa ce i s-au umezit ochii de la reflectoare.



Branded


Related