[Training IQads Kadett] Online copywriter vs ATL copywriter cu Iulian Barbulescu (Headvertising)

[Training IQads Kadett] Online copywriter vs ATL copywriter cu Iulian Barbulescu (Headvertising)

Daca cea mai mare parte dintre noi se imparte in categoriile: oameni care tin cu Steaua sau oameni care tin cu Dinamo, care prefera Borsec sau Dorna, Audi sau BMW, m-as fi asteptat ca in lumea publicitatii sa poti fi ori online copywriter ori ATL copywriter. Ei, bine, Iulian Barbulescu (actualmente Headvertising) le-a facut pe amandoua si a venit vineri, 6 mai, sa impartaseasca din experienta lui de fiinta duala si cadetilor.

Dupa o scurta calatorie in timp pe meleagurile tineretii (fost jurnalist, fost copywriter si fost strateg la Webstyler), Iulian ne-a povestit strategiile lui de angajare la cele doua agentii. "In primul rand, in creatie nu poti sa te angajezi cu un Word”, ne-a spus el.  "De ambele ori am aplicat la o singura agentie. E ca si cu femeile. Tre’ sa fii sigur ca o cuceresti. Tre’ sa mergi pe una odata. Daca joci la mai multe capete risti sa nu ramai cu nimic. Si ideea e sa o cunosti foarte bine. Agentia”.

CV-urile lui Iulian, la fel ca prezentarea pentru cadeti, se diferentiau mai ales prin vizual: de la pozele nud pe paturica, poza cu pisica, la poza cu manechinul cu un portofoliu infipt in cap. Munca grea, din ce ne-a spus el, a fost sa-i convinga sa-l cheme la interviu. Si dupa introducerea in psihologia inversa a angajarii, prezentarea a alunecat spre partea mai serioasa a conversatiei: diferente punctuale intre web copywriter si copywriter clasic.

De aici inainte mai eficient ar fi sa desenez un tabel, iar fiecare cititor trebuie sa stie ca de-acum trebuie sa-si aleaga tabara. Daca un web copywriter e mai orientat spre actiune, spre idee si spre consumator, un copywriter clasic acorda atentie speciala povestii, modului de scriere si brandului. Diferenta, asa cum o explica Iulian, suna asa: "In ATL nu am click-ul la dispozitie. Nu am alte arme. Trebuie sa intru direct in creierul omului. Si de asta folosesc cuvintele. Ca sa intru in sistemul lui”.

In plus, ne-a spus Iulian, web copywriting-ul implica si o parte de strategie. Pentru ca actiunea trebuie sa aiba o finalitate si-atunci e necesar sa fie construit un drum pe care sa-l parcurga. De la o executie care se diferentiaza, pe care utilizatorul trebuie sa o perceapa foarte rapid pentru ca niciodata nu exista timp pentru aprofundare, la click-ul de la final, pentru care clientul plateste. Un copywriter offline trebuie sa fie pregatit sa infrunte o piata mai mare, care e impresionata doar de un concept care se diferentiaza pentru ca e descris foarte bine si pentru ca explica produsul, de la prima vedere.

Schimbarea e de domeniul online-ului. Vizualul, conceptul se schimba rapid si in timp real. Pe de alta parte offline,”In ATL n-ai cum. Daca ai dat-o in bara n-ai cum (n.r.: sa schimbi). E nasol”. Dar offline, copywriterii au la dispozitie mai mult din atentia target-ului ca sa-si expuna ideea. Daca online limita de timp e de 3 secunde, offline-ul are la dispozitie mai mult timp sa capteze atentia pentru ca se adreseaza unui alt tip de oameni. "Stilul de gandire al omului e altul. Oamenii care au crescut cu comunicarea ATL, ca sa spun asa, se misca ei mai incet. Pe cand noi, care suntem inundati de atata informatie...Mama, am si blog, am si Youtube, am si Facebook, trebuie sa-mi verific mailul, trebuie sa intru pe mess...”.

"Sunt culturi diferite. Sunt oameni destul de diferiti. Pe ATL trebuie sa intelegi cultura in ansamblu. In online trebuie sa intelegi culturi specifice.” Dupa care ne-a explicat in detaliu exemplul "Ori suntem golani ori nu mai suntem”. Despre codul care offline nu are inteles, dar care in online, pentru un numar restrans de oameni, cu un anumit tip de interese inseamna ceva. Si datorita lucrului astuia "ceva"-ul devine exploatabil.

Trucul, spunea Iulian, este sa fii curent cu totul ca sa faci copywriting online. Trebuie sa incerci aplicatii, sa testezi noutati, sa verifici conturi, "tre’ sa fii pe faza la ce fac pustanii”. Offline copywriting implica o reala placere pentru scris: trebuie sa urmaresti povestea, trebuie sa vezi multe filme.

Concluziile training-ului s-au intins pe mai bine de o ora. Incluzand dezbateri pe tema ca stilul in copywriting, metodele cele mai la fix de angajare, planuri de viitor si strategii de viitor. Dupa care am intrat in prelungiri in partea de chillout postmergatoare fiecarui training. In care cadetii schimba priviri prietenoase intre ei si se aliaza impotriva speakerilor care sunt supusi la refala de intrebari pastrate special pentru momentele mai relaxate. La sfarsitul training-ului prevedeam un „Va urma...”.

Programul de talent scouting IQads Kadett este organizat de IQads impreuna cu Coca-Cola Hellenic. Cadetii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare si care este disponibil pe site-ului programului - www.IQadsKadett.ro.

Odata admisi in program, cadetii participa la o serie de training-uri si prezentari de case study-uri organizate special pentru ei in Clubul Kadett, aflat in sediul IQads. In plus, cadetii primesc invitatii la evenimente ale industriei, carti de specialitate, precum si sansa de a beneficia de stagii de practica in agentii si companii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune


Comentarii

Paula Marcu
acum 12 ani
Felicitari pentru premiul de la Gala de publicitate a 10 de cultura publicitara!Mi-am dorit mult sa castigi! Stiu ca nu ma bagi in seama, imi pare rau pentru asta!Mi-ar fi placut sa ramanem prieteni buni! Pacat!:)


Branded


Related