In cadrul New York Festivals 2011, campania "Noul ROM" ("American ROM"), semnata de McCann Erickson, a castigat o medalie de argint si doua de bronz: Silver World Medal in categoria MARKETING EFFECTIVENESS: Consumer Products and Services, Bronze World Medal in categoria INTEGRATED MEDIA: Product & Service si Bronze World Medal in categoria PUBLIC RELATION/BRAND COMMUNICATIONS: Product and Services Consumer.
Studiul de caz prezinta cifrele campaniei:
Site-ul noulrom.ro a avut in total 245.000 page views, 71.000 vizitori unici, 5.000 comentarii, 3 min.+ timp mediu petrecut pe site. Pe Facebook, 20.000 useri au aderat in 4 zile la cauzele impotriva ambalajului american, iar numarul de fani din pagina de facebook ROM (facebook.com/rom.autentic) a crescut cu 300%.
Campania a fost discutata in prime time la 3 TV show-uri, iar spoturile TV au avut online 190.000 vizualizari.
Referitor la indicatorii de brand: +79% din targetul extins si +100% din core target au desemnat ROM ciocolata lor preferata, depasind liderul, Snickers, cu 5%. Cresteri au inregistrat si: "Mi se potriveste": +124%, "Brand autentic romanesc": +27%, "Fun brand": +60%.
Campania a generat o acoperire media gratuita in valore de 300.000 Euro.
Obiectivele campaniei au fost prezentate de Gabriela Munteanu (Market Activation Manager & interim Marketing Manager, Kandia Dulce) intr-un interviu acordat SMARK dupa revealing, conceptul campaniei a fost explicat de cei doi Group Creative Directors McCann, Dinu Panescu si Catalin Dobre, intr-un interviu acordat IQads, iar echipa extinsa, incluzand Creative Partner-ul Adrian Botan si Account Director-ul Ruxandra Savulescu a participat la a 37-a editie a evenimentului AdBreak, pentru a povesti cum a gasit conceptul, cum a obtinut aprobarea si cum s-a desfasurat intreaga campanie. Un video cu rezumatul discutiei poate fi vizionat aici.
Echipa care a lucrat la campanie:
- din partea McCann Erickson:
Creatie: Adrian Botan (Creative Partner), Dinu Panescu (Group Creative Director), Catalin Dobre (Group Creative Director), Ionut Cojocaru (Art Director), Andra Badea (Art Director), Florin Florea (Copywriter);
Client Service: Sagit Tzur Lahav (Client Service Director), Ruxandra Savulescu (Account Director), Lavinia Vaduva (Senior Account Executive);
Strategie: Ileana Serban Piriu (Human Insight Director);
Media (Universal McCann): Alina Carasol (Media Manager), Victor Croitoru (Planning Director), Monica Stoica (Media Planner);
PR (McCann PR): Ruxandra Vasilescu (PR Manager), Sorina Iordan (PR Executive);
Digital (MRM Worldwide Romania): Cristina Birleanu (Account Director), Ramona Mandu (Junior Strategic Planner), Laurentiu Stere (Art Director), Paul Cioc (Copywriter), Viorel Sfetea (Web Developer) si Daniel Manea (Senior Flash Developer);
AV: Ilinca Nanoveanu (A/V Producer), Tiberiu Munteanu (A/V Manager);
- din partea Kandia Dulce: Gabriela Munteanu (Market Activation Manager), Ruxandra Stanuica Barbulescu (Marketing Manager), Gianina Popescu (Brand Manager) si Elena Nestor (Brand Manager).
Regizorul spoturilor a fost Radu Munteanu, iar casa de productie: Multimedia Est.