Nu stiu daca internetul bate vreun alt mediu dar stiu cu siguranta ca internetul schimba celelalte medii, iar cea mai afectata este presa. E greu sa pretinzi ca fiecare colt tiparit e vizibil intr-o epoca a internetului masurabil la nivel de orice informatie. E greu sa pretinzi ca "textele lungi" sunt adorate, intr-o epoca in care internetul demonstreaza contrariul, e greu sa pretinzi ca informatia primeaza, intr-o epoca in care variatiile de usability sunt mai evidente decat cele de informatie, e greu sa pretinzi status-quo-ul jurnalistului scriitor la un brand mare ... cand oricine poate scrie pe internet.
Publicitatea pe internet va trebui sa se adapteze, s-au facut deja pasi mari plecand de la calitatea esentiala a internetului: "masurabilitatea". Dar suntem intr-un mediu care s-a dezvoltat independent de publicitate, sau ... cu publicitate "altfel", caracterul "de masa", general, controlabl al publicitatii de presa ... e greu de regasit pe internet, e o nevoie pe care internetul e greu s-o acopere chiar in ciuda insistentelor de "prima pagina, primul screen," asociere cu un brand. Internetul ofera in primul rand altceva ... interactiune si contextualitate, capacitati pe care brandurile incep sa le foloseasca si pe alocuri asumandu-si aceste noi valente, tinde sa renunte la "controlul expunerii" si "controlul mesajului".
Consumul de media online creste in timp ce consumul de presa scade, apparent asta determina si un transfer al publicitatii dintr-un mediu in altul, dar nevoile la care raspunde reclama difuzata in presa inca nu pot fi integral acoperite in media online. Ca timp, acest transfer va exista, online-ul va trebui sa faca eforturi spre a raspunde unor nevoi externe: de masivitate, de control, de mod de expunere. Insa in media online mai mult decat oriunde e de infruntat pasivitatea "consumatorului", aversiunea pentru "intruziune" fiind mai mare in acest mediu considerat "free" si in care de prea putine ori s-a facut legatura cauzala intre sustinerea prin advertising si calitatea produsului.
Consumatorul este teoretic beneficiarul acestor investitii care ar trebui sa se reflecte in calitatea produselor care i se ofera. Cu mai multa intransigenta/ vizibilitate decat in orice alt mediu el distinge intre produsele media care-l satisfac si cele care nu-i raspund asteptarilor. In online totul e doar la un click distanta.