Digital Buzz cu Radu Ionescu (Managing Director, Kinecto)
IQads: Petrecere lansare campanie (LG Very Important Party), testat produs de catre 4 bloggeri VIP, lansare cate un concurs (ConcursLG.ro) de catre fiecare dintre cei 4 (participarea insemnand cate un post de raspuns de la bloggerii participanti + leapsa catre un alt blogger), toate astea sunt ocazii sa se vorbeasca despre LCD-ul LG LH 5000. E important si sa se transmita un mesaj anume despre acest tv sau e ok doar sa fie mentionat?
Radu Ionescu: Obiectivele principale ale campaniei sunt legate de awareness pe toate directiile: LG in general, LG ca producator important de televizoare/LCD-uri, LG LH5000 ca model. Da, ne intereseaza sa afle lumea ce este si ce poate acest nou model, cu care LG si-a incordat muschii, insa nu ne asteptam sa fie mesajul principal comunicat de participantii la concursuri.
IQads: Concursurile lansate de catre cei 4 bloggeri VIP nu sunt conditionate in nici un fel de produs:
Manafu, impreuna cu agentia MB Dragan, au facut sampler.ro, care presupune afisarea pe ecranul unui LG LH5000 a profilurilor concurentilor, din diverse retele sociale si votarea lor de catre vizitatori; concurentii se pot promova printr-un blog badge
Dobrovoslchi a cerut o poza cu 3 prieteni uitandu-se la tv
BobbyVoicu a incercat sa refaca "MillionDollarPage"
Victor Kapra a cerut o poza/un film cu "o poveste de pe strada mea"
Singurul numitor comun e imaginea. Ar putea fi concursurile despre orice televizor?
Radu Ionescu: Da, ar putea fi despre un alt televizor, dar revenind la ce am spus anterior - avem deja LG in peste 300 de posturi pe bloguri si pe twitter in mai putin de o saptamana de la lansare, majoritatea cu link spre concurslg.ro unde prezentam in detaliu noul model de LCD.
IQads: Nu e pacat ca nu se poate folosi mecansimul acestei campanii, care e evident ca genereaza word of mouse din belsug, pentru orice campanie pe bloguri?
Radu Ionescu: Cred ca mecanismul este pretabil spre a fi folosit si in alte campanii - de ce nu? Da, sunt ingrediente care ne-au ajutat acum, dar in mod cert este o campanie repetabila.
IQads: Cat de diferiti sunt cititorii celor 4 bloggeri si care a fost criteriul pentru selectarea acestor bloggeri?
Radu Ionescu: Pe cei patru i-am ales, cu greu, dupa criterii legate de popularitate, afinitate la produs, influenta lor in social media si nu numai, si poate si neutralitatea lor "? sunt patru bloggeri mai putini contestati sau contestabili.
IQads: Premiul concursului pentru cei 4 bloggeri e... satisfactia personala?
Radu Ionescu: Exista o componenta a concursului care ii priveste direct - si anume ca acela dintre cei patru care va strange cei mai multi participanti la propriul concurs va castiga la randul sau un LCD. Insa nu cred ca au intrat in campanie pentru concursul dintre ei, nici pentru ca testeaza o luna fiecare din ei LH5000-ul, ci in primul rand pentru fun si pentru ca este o campanie care le-a placut - e concluzia pe care am tras-o din discutiile directe cu ei.
IQads: Microsite-ul concursului seamana foarte tare cu cel al campaniei pe bloguri pentru Audi A4 de la inceputul lui 2008, la care ai participat si tu: preia posturile despre LG ale bloggerilor VIP, comentariile, inscrierile la concurs si contine si date despre produs. A pus Cohn&Jansen WWW o piatra de hotar cand a realizat acest tipar de microsite pentru campaniile pe bloguri? Stii sa se mai fi facut prin afara o platforma asemanatoare?
Radu Ionescu: Campania Audi A4 este si va ramane o piatra de hotar intre campaniile pe bloguri din foarte multe motive. Mecanica de a avea un microsite in care strangi reactiile nu este ceva nou (la fel cum nici concursurile sau testarile pentru bloggeri nu sunt), doar ca au fost prea putin folosite la noi, in primul rand in lipsa campaniilor mari pe bloguri.
IQads: In iulie 2008, LG a mai lansat un concurs care presupunea ca participantii sa-si anunte un prieten. Era pentru LG Scarlet (pe lgtv.ro, comunicat: http://is.gd/BgR4), iar participantii erau conditionati sa trimita de pe site-ul campaniei mesajul ca s-a lansat tv-ul la cate 3 prieteni. In ce masura a contribuit clientul la elaborarea conceptului campaniei acesteia, pentru LG LH5000?
Radu Ionescu: LG are la nivel international o campanie pentru LH 5000 prin care da in teste bloggerilor LCD-uri. Noi am transformat ideea local intr-un concurs de concursuri pentru a extinde reach-ul, si clientul a fost mai mult decat fericit de potentialul viral al conceptului.