[Digital Buzz] De ce n-ai folosi statusul de mess ca sa faci un ban cinstit?

Digital Buzz cu Alin Zainescu (Silver Tongue, Status Pimp)

IQads: StatusPimp.ro e o metoda de a face bani usor, prin afisarea unor linkuri la statusul de YM deocamdata, iar in viitor de GTalk si Skype. Ce eforturi crezi ca vor face oamenii ca sa castige cat mai multi bani, cat mai repede de la Status Pimp? Vor adauga mai multe id-uri de mess? Vor da mass-uri cu linkul din campanie (sunt contorizate linkurile date pe mess sau doar cele din status)?

Alin Zainescu: O mica observatie: Status Pimp este de fapt o retea de utilizatori care pot sa recomande anumite campanii. Acesti utlizatori NU castiga din afisarea unor linkuri pe statusul lor, ci castiga de pe urma interesului prietenilor lor (interes exprimat prin interactiunea cu site-ul campaniei recomandate). In nici un caz nu este o modalitate de a face bani usor. Utilizatorii pot sa castige sume de bani interesante daca furnizeaza informatii relevante despre ei si lista de prieteni si aleg campanii relevante pentru cercul lor de prieteni.

Iar ca efort din partea userilor, nu prea conteaza daca numarul de prieteni cantitativ "? pana la urma tot calitatea lor si gradul de interes fata de recomandarea pimperului va creste. Explicatiile specifice referitoare la masurile de siguranta anti-frauda vor fi publicate pe site cum ne apropiem de data lansarii campaniilor "? dar un lucru e cert: mass-uri nu vor fi tolerate si userii care practica asta vor fi banati de pe retea. De exemplu o masura anti-frauda este ca fiecare user are linkuri unice care expira. Sunt si multe alte masuri pe care insa nu le vom face publice.

IQads: Cum se contorizeaza clickairea statusului cuiva? Ce fel de rapoarte le dati clientilor ca sa vada ca si-au epuizat clickurile cumparate?

Alin Zainescu: Advertiserii vor avea la dispozitie dashboard care ii va informa in permanenta despre campaniilor lor in derulare, cu toate informatiile relevante. Pentru ca un click sa fie valid va trebui sa treaca de filtrele noastre anti-frauda "? cum spuneam, aceste lucruri vor fi explicate pe parcurs. Practic am constuit un adserver de la zero adaptat acestui timp ce comunicare inovator. De aici se poate face managementul campaniei fara sa fie nevoie de cunostinte tehnice.

IQads: Care e diferenta pentru consumator dintre un click dat pe statusul cuiva de mess, un click dat pe un link de pe Twitter si un click dat pe un banner? E vreun context mai convingator decat altul?

Alin Zainescu: Studiile arata ca o recomandare de la un prieten este mult mai relevanta pentru consumator decat o reclama prin banner. Asta e si motivul pentru care vom insista foarte mult pe faptul ca o campanie trebuie tratata ca o recomandare personala din partea pimperului catre prietenii lui. Vom avea grija sa mentinem in retea pe utilizatorii care inteleg sa selecteze campanii relevante. O sa le si oferim asistenta astfel incat sa inteleaga cat mai bine mecanismul din spatele Status Pimp.

IQads: O sa implementati Status Pimp si pentru Twitter?

Alin Zainescu: Deocamdata nu, dar cine stie ce urmeaza in viitor. In perioada imediat urmatoare ne concentram eforturile catre IM-urile folosite de majoritatea romanilor.

IQads: In functie de pachetul ales, clickul costa in reteaua Status Pimp intre 24 si 30 de Eurocenti. Cum v-ati raportat la CPC mediu pentru bannere cand ati stabilit preturile?

Alin Zainescu: Nu am vrut sa plecam de la o comparatie cu CPC-ul mediu. Acesta poate sa fie de la 2 sau 3 euro si poate sa ajunga si la peste 10 euro. Depinde de foarte multi factori: creatie, planning, produs etc. Pe langa asta sunt campanii si campanii. Sunt campanii de awareness sau campanii care vor sa genereze lead-uri. Noi vom incerca sa promovam in special acele campanii care au obiective directe vanzarea de produse si servicii. Am luat in calcul in primul rand oferta din piata la CPC si chiar si date rezultate din campaniile facute prin Google AdWords. Costurile intre 24 si 30 de eurocenti sunt pentru campanii mici, pana in 2000 de clikuri. Pentru campanii mari se pot negocia alte preturi in functie de obiectivele si angajarea clientului. Asta nu inseamna ca sumele pe care le pot incasa utilizatorii sunt mai mici.

IQads: Targetarea se face in functie de criterii socio-demografice si de interesele completate de utilizatorii Status Pimp. Din moment ce ei isi aleg campaniile la care participa, n-ar trebui sa aiba statusuri care sa nu fie relevante pentru prietenii lor. Ce alte avantaje mai au advertiserii din reteaua Status Pimp?

Alin Zainescu: Asa cum am mai spus cred ca principalul avantaj este faptul ca utilizatorii recomanda campania. Evident ca foarte importanta este si posibilitatea de targetare pe criterii socio-demografice si in functie de interesele declarate. Sistemul nostru va face automat recomandari atat pentru advertiseri cat si pentru utilizatori pe baza unor algoritmi ce tin cont de activitatea lor in sistem. Cred ca este un instrument foarte usor de folosit prin care poti comunica foarte eficient catre pubicul tau. Si platesti doar rezultatele.

IQads: Ce fel de advertiseri crezi ca vor fi tentati primii sa cumpere campanii in retea?

Alin Zainescu: Deja avem discutii cu agentii de media si clienti mari de publicitate. Probabil ca sunt in primul rand interesati de inovatia propusa insa vrem sa le aratam si eficienta. Este si mai bine pentru noi ca in primele luni sa gestionam campanii pentru clienti mari si sa dam incredere si companiilor mici. Pe termen mediu eu vad in companiile mici peste jumatate din volumul de incasari. Cele mai potrivite campanii sunt cele pentru servicii bancare, industria auto, servicii in zona de educatie si divertisment. Este foarte usor sa anunti si sa vinzi de exemplu un concert in orasul "X" sau sa faci o campanie pentru elevii de clasa a XII din judetul "Y" pentru universitatea "X". Foarte potrivite cred ca sunt si campaniile de lansare sau chiar activari in zona de FMCG mai ales pentru produsele care se adreseaza publicuri cu varsta 15 -24 ani.

IQads: Ati epuizat cele 1000 de conturi in 76 de ore de la lansare. Ce ati facut? V-ati pus status pe mess? Cati au venit din conturile voastre de Twitter, ale partenrilor agentiei SpaceRabbit (@AlinZainescu si cei doi parteneri de la X3 Studios: @StefanSzakal si @CalinIepure)?

Alin Zainescu: Culmea, noi personal si reteaua noastra de prieteni reprezinta un procentaj extrem de mic din aceste 1000 de conturi. Status Pimp a inceput inca din prima zi sa functioneze asa cum ne-am dorit: statusurile altor pimperi inregistrati carora li s-a parut o idee buna si au pus statusuri cu link catre statuspimp.ro a fost sursa nr. 1 de promovare. Twitter-ul a ajutat foarte mult, bineinteles "? a ajutat la raspandirea vestii lansarii care apoi a fost subiect pe vreo 38 de bloguri in mai putin de 24 de ore. Daca in primele 24 de ore cel mai mult ne-a ajutat Twitter-ul si posturile din bloguri, urmatoarele 2 zile cel mai bun instrument a fost chiar reteaua noastra. Majoritatea celor care au instalat aplicatia au ales de bunavoie sa ne promoveze printre statusurile proprii.

IQads: Intrebare de background: care e cel mai important lucru pe care l-ai invatat din experienta cu NMA? (New Media Agency, infiintata de Alin in 2002; in 2008, prin cumpararea ultimelor actiuni ale lui Alin, NMA a fost preluata in intregime de catre Media Investment, parte a The Group)

Alin Zainescu: In primul rand am invatat sa gestionez relatia cu clienti mari si sa lucrez pe campanii integrate. Din pacate inca la noi mult prea multe campanii online sunt tratate separat. Am avut sansa sa implementez campanii foarte eficiente impreuna cu colegii de la the group. Si pana la urma asta conteaza cel mai mult in comunicare. Pentru ca cel care plateste factura trebuie sa si vanda.

Cred insa ca nu asta ai vrut sa intrebi .. Asa ca pot sa iti raspund si la intrebare din alta perspectiva. Eu am inteles ca nu sunt facut pentru munca din agentie si antreprenoriatul se potriveste mai bine cu mine. Imi place sa pun in practica idei. Sa le cresc si sa le dezvolt. Si sa formez echipe. Asta vreau sa fac si in continuare. M-am alaturat echipei din Timisoara de la X3 Studios si in curand sper sa mai lansez cel putin doua proiecte in zona de servicii online. Unul din ele sper sa fie dezvoltat tot cu o echipa din provincie. Nu vreau sa se supere pe mine prietenii din Bucuresti dar am gasit la Timisoara, la Sibiu si la Iasi nu doar foarte buni profesionisti, dar si o alta abordare a modului in care se lucreaza ...

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related