[Display] "Ia lasa tu userul in contentul lui si treci la impachetat"

Cand ti se incarca un cearsaf odata cu pagina (*floating banner), stii sigur ca o sa te enerveze, indiferent ce o sa apara in el. Poate sa-ti promita ca te face si frumos, si destept, ca-ti da un Maybach si ca te invata si sa scrii, oricum o sa te enerveze dinainte sa-ncepi sa cauti butonul de sunet si sa-ti dai seama ca nu merge. Stii ca o sa te enerveze pur si simplu pentru ca te intrerupe. E o judecata simpla care, din motive necunoscute, le scapa oamenilor de online in momentul in care sunt la job si aproba bannere/cumpara spatii pentru ele. Cand incearca sa citeasca ei insisi cate ceva si nu reusesc de floatinguri, nu se gandesc niciodata ca poate si celorlalti oameni le e la fel de imposibil cand dau de bannerele lor.

Ce se intampla insa cand, ajuns la jumatatea articolului, te pomenesti ca un tip cu doua valize incepe sa-ti traverseze pagina, dupa care bate-n monitor si te-ntreaba politicos daca il auzi? Care sunt sansele ca in momentul acela sa se intoarca lumea pe dos si, in loc sa cauti butonul de close, sa te duci singur sa dai click, ca sa auzi ce spune? Da, da, stiu, "s-a mai facut". Dar cand "s-a facut", de ce nu l-a vazut decat agentia, clientul si mama lui si de ce nu "se mai fac" bannere care sa-ti ofere un motiv real sa dai click, asa cum se intampla aici:

La mouseover, omul incepe sa-si verse of-ul la tine in fereastra, chiar daca (presupunem prin reducere la absurd ca) tu te duceai intins spre butonul de close. Inainte sa apuci sa-l inchizi, incepe: "Ma intrebi de ce sunt suparat?". Iti starneste curiozitatea, asa ca s-ar putea sa-l lasi sa-ti spuna cat de greu e sa obtii un credit pentru casa, mai ales pe criza asta. Apoi intra in bannerul lateral, verifica optiunile de acolo si te cheama inauntru, dupa el: "Miroase a afacere. Ia baga-te si tu, vezi, pe tine te vor?".

In rectangle-ul pe care probabil ca nu l-ai fi observat daca nu te tragea dupa el omul cu valizele, se afla mesajele tipice de call to action ("Click aici!", "Alege-ti casa!"), pe care te-ai obisnuit sa le ignori si care n-ar fi obtinut cu siguranta o rata de click de 8%, maximul atins in aceasta campanie. Ea contine 6 bannere care au rulat in serie, unul pe saptamana, fiecare reprezentand un episod dintr-o poveste pe parcursul careia Gogu reuseste sa o convinga pe Maria de faptul ca e cu putinta sa se mute in casa noua fara avans si fara credit. Programul "Rent-to-buy", cel pe care ne ademenesc cei doi sa-l descoperim, ii apartine companiei de dezvoltare imobiliara South Pacific si consta in posibilitatea de a inchiria o locuinta noua timp de 2 ani de zile, dupa care o poti cumpara.

Episodul 2: Maria nu se intelege cu nebunul

Maria taraste printre randuri un trolley si incepe sa se vaite: "Intelege-te tu cu nebunul! Eu ii spun ca nu se poate, el o tot da inainte maine ne mutam". Ne povesteste ca e imposibil, dupa care ne trage dupa ea: "Ia stai, parca zicea Gogu ceva de oferta asta".

Episodul 3: Gogu a verificat informatia la sursa

Intre timp, Gogu a aflat tot ce trebuia sa afle, asa ca incearca sa ne agate in sens invers. Iese dinauntrul bannerului si ne cheama de parca ar sti ce faceam in momentul ala: "Psst, usere! Trebuie neaparat sa auzi ce zic baietii astia!". Se pare ca si el a trecut prin chinurile obtinerii unui credit imobilar: "nu-ti cer nici pe mama, nici pe tata, ca sa-ti iei o casa". Si carligul, inevitabil: "Si cel mai tare e ca te muti acum!".

Episodul 4: Gogu manifesta respect pentru user si pentru contentul dumisale

Asa ca in timp ce Maria inca isi mai face griji ca nu se poate obtine un imprumut, Gogu vine si o ia de o aripa, cu tot cu scaun, o indeamna sa ne lase in contentul nostru si o trimite la impachetat. Call to action: "Usere, click si baga!".

Episodul 5: Maria, vocea ratiunii: "Da' chiar, cine te imprumuta?"

Gogu: "Ai vazut, ti-a zis fratiorul tau ca Rent-to-buy e treaba serioasa? [...] Lasa, usere, ca acuma vede cu ochii ei. Baga si tu o geana, o sa vezi ca merita!"

Episodul 6: si Gogu nu mai vine

Situatia s-a rasturnat, Maria nu mai e cea trasa de aripa, ci carligul: "Gogule, nu vii o data?". Il taraste de cravata dupa ea si apoi iese sa te mai intrebe o data: "Ce faci, tu nu vii?".

Interactive game

Un alt banner al campaniei contine un joculet care iti ofera ocazia sa te razbuni pe o banca de lemn, chiar daca tu esti nervos pe o banca de bani, iar criza care te cuprinde e in primul rand economica si apoi de nervi, dar n-are a face, orice mecanism de defulare e binevenit, chiar daca d'arcysme din astea se faceau pe la inceputul publicitatii in Romania. Asa ca alege-ti instrumentul preferat: topor, drujba, ciocan si...

Landing page: descriere a ofertei, pentru 3 tipuri de portofel:

...urmand ca dupa selectarea unui tip de buget, sa apara formularul care a inregistrat cele 2500 de lead-uri si care cerea doar cateva informatii, nu culoarea parului, grupa sangvina si numele de fata al mamei, asa cum se mai intampla adesea in campaniile care vor lead-uri si despre care te intrebi intotdeauna cum au de gand sa le obtina.

Traficul generat de aceasta campanie de bannere, desfasurata in retelele Thinkdigital si Mediacafe, a depasit 365.000 de unici. Btw, incercati sa va uitati si pe harta (asta pentru ca ati fost cuminti si ati citit pana aici). Rularea bannerelor de 7MB (episoadele filmate in HD) a fost posibila datorita adserverului Eyeblaster (reprezentant exclusiv in Romania este Thinkdigital), care suporta creatii de dimensiuni mari. Agentia Brighteness Advertising a semnat creatia (remarcabila si eficienta in acelasi timp), iar de media planning s-a ocupat Communique Media.

De ce a functionat:

  • pentru ca cele doua personaje cereau de fiecare data permisiunea, inainte sa-si inceapa discursul;
  • pentru ca povestea continea insighturi legate de viata de cuplu si de dificultatile intampinate in achizitia unei locuinte (adica, daca erai in target, era imposibil sa nu-ti fie extrem de familiare toanele consoartei/sotului, care vrea sa se mute-n casa noua de maine si mai multe nu, indiferent de criza, lipsa avans, obtinere credit imposibila);
  • tonul adresarii era firesc (adica stiai exact daca esti luat la misto sau nu; contraexemplu: "Iar la volan, prietene, te gandesti si la ceilalti");
  • de fiecare data isi strangeau catrafusele dupa ei: a doua valiza, scaunul pe care statea doamna, doamna in sine, drept dovada ca si-au incheiat intermezzo-ul si ca te lasa sa-ti continui lectura, asta daca nu cumva au reusit sa-ti starneasca atat de tare curiozitatea incat sa-i urmezi in SouthPacific.ro;
  • enumerau toate fricile care de obicei nu apar in reclame, unde viata e roz, casa noua, mare si frumoasa, iar vecinii se prezinta a doua zi la usa sa te intampine cu pandispan cu caise proaspat scos din cuptor;
  • pentru ca cei doi joaca foarte bine rolul de om simplu, cu probleme complicate;
  • pentru ca atunci cand te gandesti la cuvantul "banca" e foarte probabil sa te apuce criza de nervi, chiar daca iti cauti o casa sau nu;
  • pentru ca uneori nici nu-ti dai seama unde s-a dus juma' de zi, cand te apuci de dimineata sa ciopartesti la banci prin bannere.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related