[Digital Buzz - Webstock 2009] Targetarea comportamentala si intimitatea datelor personale pe Facebook

Digital Buzz cu Bogdana Butnar (Managing Director & Head of Strategy, MRM Partners)

IQads: Care sunt pericolele care il pasc pe un user obisnuit de Facebook cand scrie prea multe lucruri despre el acolo? "Obisnuit" inseamna ca nu e sotie de agent MI6, nici vedeta, nici director de multinationala, nici manager de agentie.

Bogdana Butnar: Enumar din nou ce scria in prezentare (n.r. prezentarea tinuta vinerea trecuta la Webstock 2009): o imagine ireala sau incongruenta cu cea cunoscuta de cei apropiati, construirea unor relatii pe baze inadecvate, furnizarea de insighturi personale pentru oameni rau intentionati, construirea unui brand personal care dauneaza carierei.

IQads: Spuneai ca "advertiserii parseaza datele" despre preferintele noastre (scrise pe Facebook) pentru a ne livra publicitate care sa aiba legatura cu ele. Cum se poate face asta?

Bogdana Butnar: Am spus ca oamenii de la Facebook parseaza datele ca sa le vanda apoi advertiserilor sub forma de demografice (sugerez niste lectura despre programul Beacon), la fel cum o face Google. Tehnic se intampla asa: fiecare bucata de text trece prin serverele celor de la Facebook. Cu ajutorul unui cod (de programare) se citesc toate acest texte cautandu-se cuvinte cheie. Cuvintele cheie sunt apoi asignate unor categorii, iar conturile sunt taguite cu aceste categorii. In acest fel se poate face targetare comportamentala.

IQads: Era vorba despre targetare comportamentala sau e-CRM in prezentarea ta?

Bogdana Butnar: Era vorba despre intimitatea datelor personale. Cum am spus si la inceput prezentarea era dpdv al unui utilizator, nu al unui advertiser.

IQads: Ce fel de publicitate din aceasta "foarte" targetata ni se poate livra pe Facebook in afara de bannere?

Bogdana Butnar: Quizzuri, aplicatii, invitatii de a sutine cauze, invitatii de a deveni prieteni cu conturi necunoscute, jocuri.

IQads: De ce n-as vrea sa apara bannere cu lucruri care ma intereseaza in locul unor chestii de care nu o sa am niciodata nevoie?

Bogdana Butnar: Pentru ca unii oameni nu vor sa apara bannere punct.

IQads: De ce e condamnabil ca Facebook vrea sa faca bani din informatiile culese din update-urile noastre?

Bogdana Butnar: Probabil pentru ca nu ne-a cerut nimeni voie vreodata explicit sa dam voie sa se foloseasca aceste date. E ca si cum cineva ar avea un microfon in casa la tine si ti-ar trimite apoi oferte personalizate. E o chestiune de principiu, nu de good business. Ca business, more power to them, daca vor sa faca bani vanzand profile.

IQads: Ce sfat ai pentru cei care scriu in timpul orelor de serviciu in retelele sociale? Difera aceste sfaturi in functie de profesie si de functie?

Bogdana Butnar: Nu am sfaturi. Mesajul meu a fost sa fim mai constineti de persoanele noastre digitale. Daca ai un job si nu iti dai seama in ce fel faptul ca tu iti petreci 10% din timp pe retele sociale influenteaza performanta personala si cea a companiei, atunci, evident, habar nu ai ce asteptari are un angajator de la tine. In mod clar lucrurile difera de la job la job, si de la procent la procent. Daca timpul petrecut la birou navigand retele sociale e minimal, nu e nicio problema. Unii oameni se relaxeaza asa. Si la fel, daca profesia ta este sa scrii pe retele sociale sau sa intretii profillul companiei atunci, evident, caveatul nu se aplica.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related