Daca vi se parea ca Publicis a exagerat cu proslavirea optimismului in cazul capului ramas fara corp din spotul Gusto - Headeless, trebuie sa vedeti ce a facut agentia Shackleton din Spania, impreuna cu The Viral Factory.
Viralul care a facut aproape 200.000 de afisari in 2 saptamani este un reportaj realizat de presupusul TV show australian, de mare succes, "Outstanding Lives".
Tragica poveste a lui Quique, un tanar arhitect de 27 de ani care s-a nascut fara corp, este prezentata cu lux de amanunte. Timp de 3:33 minute, Quique vorbeste despre viata lui de la birou, despre cum isi petrece timpul cu prietena lui si despre ce se intampla cand o insala.
La fel ca Scufita Rosie, Quique poarta tot timpul o casca de protectie care ii e de mare ajutor cand cineva da cu pumnul in masa, cand se urca vreun coleg pe capul lui sau cand se rostogoleste pe scari si chiar atunci cand stranuta. Vestea nemaipomenita este ca medicii au gasit acum un mod incredibil de a-i face transplant de corp bietului baiat. In finalul filmului, Quique roaga baietii sa intre pe quiquethehead.com si sa-i trimita o poza cu corpul lor, ca sa vada ce i s-ar potrivi mai bine.
Interesant e ca desi produsul din centrul campaniei este tot timpul in prim-plan, nu e evident despre ce e vorba pana nu gasesti pe site-ul indicat, in josul homepage-ului, un post de multumiri catre "un tip care lucreaza la Diesel" si care, atunci cand a aflat de cazul lui Quique, s-a milostivit si i-a trimis un set de casti de protectie.
In pagina "Donate your body", se afla filmul in care Quique face apelul "send me your body" catre vizitatori. De-abia aici casca e prezentata in toata splendoarea ei, intrucat Quique e cu spatele la camera si ii ia ceva timp pana reuseste sa se intoarca spre ea si sa-si transmita mesajul.
"In curand" va fi disponibila si o aplicatie de iPhone, un "trainer personal pentru limba", care se pare ca va va ajuta sa va pastrati partenerul pentru totdeauna.
Deci iata cum se poate face un viral care sa contina un product placement subtil, sa ofere entertainment si sa fie relevant pentru produs in acelasi timp.