[Digital Buzz - Webstock 2009] Cele 7 premii obtinute de MB Dragan la Webstock, in cifre

Digital Buzz cu Mihai Dragan (Business Development Manager, MB Dragan)

Criteriile de jurizare la Webstock cuprind, pe langa integrarea unor tehnologii noi (RSS, AJAX, API, Ruby on Rails), folosirea unor platforme de comunicare actuale (blogging, podcasting, tagging, sharing, embedded content etc), si originalitate, design, structura, navigabilitate si functionalitate, relevanta, interactivitate (lista completa aici). Pentru a ne da seama de eficenta folosirii acestor tehnologii web 2.0, i-am cerut lui Mihai Dragan si niste rezultate.

IQads: Cele mai recente reusite ale voastre sunt cele 7 premii obtinute la Webstock si cele 3 obtinute la ADOR. Majoritatea acestor premii sunt obtinute pentru proiecte de auto-promo (The Office Project, blogul MB Dragan, blogul Pay Per Click) sau proiecte pro bono Arca Lunar, Yahoo Maps pentru iPhone si iPod Touch). Deci doar Idareu si Sono Music Arena sunt pentru clienti. Din rezultatele astea vad ca stiti sa va promovati destul de bine agentia, daca mai castigati si premii pentru proiectele de auto-promo. Functioneaza tactica asta? Atrage clienti?

Mihai Dragan: Proiectele interne sunt mai degraba experimente pentru viitoarele campanii pentru clienti (testam concepte, tehnologii, abordari, comportament al utilizatorilor etc.). Facem acest lucru pentru ca nu vrem sa experimentam pe banii clientilor. Industria in care activam nu sta pe loc. Ceea ce astazi este eficient maine s-ar putea dovedi a fi nefolositor. Agentiile care nu investesc in research vor oferi servicii din ce in ce mai slabe clientilor, cu rezultate din ce in ce mai scazute.

Este in natura echipei sa caute noi directii si noi abordari. Nu facem aceste lucruri pentru premii, ci din curiozitate. Vrem sa descoperim lucruri noi. Intr-adevar, aratand ca putem sa fim creativi si sa transformam creativitatea noastra in proiecte "palpabile", clientii vin. As spune insa ca nu pe proiecte interne semnam contracte, ci prin rezultatele livrate clientilor anteriori.

IQads: Cum iti explici ca ati castigat chiar toate 3 premiile la "Company&Brand Blogs": I. Arca Lunar, II. blogul MB Dragan, III. blogul Pay Per Click? Eu nu stiu prea multe bloguri corporate in .ro. Stii cateva care sunt foarte bune si ar fi fost o concurenta serioasa pentru voi?

Mihai Dragan: Blogurile cu care am castigat sunt constant improspatate cu informatii interesante. Majoritatea blogurilor de companie, in industria din Romania, sunt de fapt bloguri de campanie. Sunt active o luna "? doua si apoi sunt lasate de izbeliste. Nu cred ca o astfel de abordare este constructiva. As sfatui companiile care incep astfel de bloguri sa renunte mai degraba la ideea de blog decat sa faca unul pe care il ingroapa rapid. Este mai profitabil.

IQads: Ati castigat locul I in categoria Utility cu aplicatia Yahoo Maps pentru iPhone si iPod Touch. Vad ca ati realizat-o impreuna cu agentia de mobile marketing MobiOne. Cum v-a venit ideea? Cat de intens e folosita aplicatia?

Mihai Dragan: Mobi One este divizia noastra de mobile marketing. Ideea a venit din nevoia de localizare in Bucuresti. iPhone / iPod vine cu aplicatia de harti Google Maps preinstalata. Singura problema este ca Google Maps nu acopera Bucuresti. Asadar ne-am gandit sa rezolvam aceasta problema folosind hartile Yahoo.

Interesant este ca avem peste 15.000 de utilizatori unici constant, in fiecare luna, majoritatea ... surpriza ... din America de Sud.

IQads: In ce a constat campania pe bloguri "Sono Music Arena" si ce rezultate a avut?

Mihai Dragan: Campania Sono Music Arena a fost bazata pe un advergame in care utilizatorul se lupta contra computerului pentru a acumula puncte si a castiga un sistem de sunet high-end. Am inserat boxele Sono (magazin audio) in joc ca arme. Modul de lupta intre utilizatori era de asemenea legat de ideea de sunet pentru a aduce notorietate brandului.

Pentru a participa la concurs, trebuia ca utilizatorii sa se inregistreze. Contul astfel creat putea fi folosit si in magazinul online. Numarul de conturi de utilizatori s-a dublat, la fel ca si vanzarile lunii respective. Mai mult decat atat, cheltuielile cu media au scazut la jumatate, datorita efectului viral.

Pe perioada concursului s-au jucat 104.756 jocuri, 30.488 de utilizatori unici au intrat pe pagina de concurs, s-au vizualizat 211.238 pagini si peste 40 de bloguri au preluat prin embed jocul.

IQads: Cat continut au generat utilizatorii Idareu.ro si in ce masura e util pe termen lung pentru UTV acest continut?

Mihai Dragan: S-au creat 5.500 de pagini de utilizator, fiecare continand informatii legate de activitatea utilizatorului in joc.

Utilizatorii acestia, precum si cei ce nu s-au inregistrat, au vizualizat nu mai putin de 420.000 de pagini, cu un bounce rate de doar 18%, ceea ce indica interesul pentru campanie.

Efectul campaniei este ceea ce este intr-adevar util pentru brand pe termen lung. Prin aceasta campanie s-a observat un interes ridicat al targetului UTV pentru campaniile si continutul cross-media.

IQads: "The Office Project" a mai castigat 3 premii la ADOR (Bronz la Virale, Argint la Websites & Microsites, Bronz la Media-Use of Internet) si unul la Digicafe. Cum v-a venit ideea si ce rezultate a avut?

Mihai Dragan: Anul asta, de ziua agentiei (2 februarie), am vrut sa facem ceva interesant. Am facut un brainstorm si am ajuns la ideea sa facem o masinuta care sa se plimbe pe la noi prin birou si sa fie controlata de utilizatori, care aveau transmisie live prin webcam. Pentru ca erau foarte multi doritori, am facut un queue line. Fiecare avea timp doar un minut jumate sa conduca, ceea ce nu era niciodata de ajuns, asa ca se asezau din nou la coada. A durat o saptamana, intre 5 si 6 dupa-masa, ca sa nu ne deranjeze prea mult, pentru ca toata lumea lovea masina de noi. Dupa o saptamana am inceput sa primim mail-uri sa-i dam drumul din nou.

In saptamana respectiva am avut 9.900 de vizitatori unici, care au

vizualizat 12.720 de pagini. Primii 3000 de unici au intrat in primele 40 de

minute de la lansare. 670 de unici au venit de pe Twitter.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related