[Digital Buzz] Noua pozitonare Internetics

Digital Buzz cu Andrei Bortun (General Manager, Millenium Communications & Presedinte AdPrint)

Inscrierile la Internetics se incheie pe 15 octombrie. In asteptarea listei cu agentii si cu lucrari inscrise, l-am rugat pe Andrei Bortun sa ne povesteasca despre schimbarile aduse anul acesta festivalului.

IQads: De ce si-a schimbat Internetics pozitionarea de la "Festival de eficienta" la "Festival de branding, marketing si advertising online"?

Andrei Bortun: Pentru ca accentul pe eficienta venea din nevoia noastra de a gasi un numitor comun intre cele 3 mari teritorii pe care Internetics-ul le acoperea, publishing / business/ comunicare. Vorbim despre un alt numitor comun decat acela al "exprimarii online" - mult prea general pentru a fi fost relevant de unul singur.

IQads: De ce ati renuntat la categoriile de e-commerce si publishing?

Andrei Bortun: Pentru ca erau mai mult decat niste categorii, erau competitii in sine. Distinctia este importanta pentru ca erau foarte mari diferente in ceea ce priveste potentialii participanti, membri juriilor, criteriilor de jurizare, scrierea case study-urilor, si mai ales, publicul fiecareia dintre competitii.

Chiar si cu introducerea acestui "n" comun, eficienta, umbrela ni s-a parut mult prea mare pentru un singur brand de festival. Internetics-ul era un brand care ar fi jucat in 3 industrii. In ultimii ani in Romania, online-ul a devenit mult prea mare pentru a putea ramane un discriminator. Atata vreme cat Internetics este un brand sustinut de un produs / competitie / festival, categoriile competitiei trebuie sa-i defineasca relevant si riguros atributele.

Atunci cand vom decide ca Internetics este un brand care are in spate o organizatie ce dezvolta competitii destinate acestui mediu, cel mai probabil acea organizatie va dezvolta mai multe competitii de sine statatoare dedicate fiecare uneia dintre industriile care au o mare dezvoltare in online.

IQads: De ce nu mai e juriul impartit pe categorii anul acesta?

Andrei Bortun: Pentru ca anul acesta, gratie focusului pe o singura industrie, cea a comunicarii, competentele necesare membrilor juriului sunt aceleasi, structura competitiei nu cere expertiza diferita si atat de diversa.

IQads: Cum ati gandit componenta juriului anul acesta? In ce proportii provin din agentii, companii, presa?

Andrei Bortun: Componenta a fost gandita pe acelasi mix ca in anii trecuti in categoria dedicata comunicarii online: oameni de marketing si comunicare din companii "? 45%, consultanti de brand "? 15%, stategi "? 15%, oameni de marketing si comunicare cu experienta in online-ul romanesc "? 25%.

IQads: Sa amintim putin juniorilor cum se intampla jurizarea, ca sa nu se trezeasca dupa festival ca au fost "aranjate" premiile.

Andrei Bortun: Procesul de jurizare incepe cu dezbaterea criteriilor de jurizare (12-16 octombrie) si recuzarea membrilor din categoriile in care se afla in conflict de interese (in care sunt inscrise agentii/companii pentru care lucreaza, proiecte in care au fost implicati intr-o forma sau alta etc). Membrii juriului nu au acces la niciuna dintre lucrarile inscrise in categoriile in care sunt recuzati si nici nu pot participa la dezbateriile offline in jurul acestor categorii.

Jurizarea se face in doua etape. In prima etapa toate lucrarile sunt jurizare online pe baza criteriilor pe care le gasiti pe site-ul festivalului. Membrii juriului pot interveni asupra criteriilor de jurizare inainte de inceperea jurizarii, pot muta o lucrare dintr-o categorie in alta sau o pot elimina din competitie daca nu respecta regulamentul. In urma acestei etape rezulta un clasament per sectiune si implicit nominalizarile.

In a doua etapa, membrii juriului se intalnesc pentru a vota asumarea clasamentului generat in jurizare online. Ordinea in clasament se poate schimba doar daca unul dintre membrii juriului are argumente solide in favoare unei schimbari si are sustinerea a jumatate + 1 din voturile posibile. Intr-o sectiune pot fi: un castigator, mai multi sau niciunul, un nominalizat, mai multi sau niciunul.

Tot in cadrul acestei intalniri se voteaza castigatorii premiilor de Aur, Argint, Bronz in categoriile "Site-uri, micro-site-uri si bloguri de promovare" si "Campanii interactive".

IQads: Avand in vedere criza de anul asta, cum stati cu inscrierile deocamdata si ce asteptari aveti pana pe 16 octombrie?

Andrei Bortun: Nu cred ca e mai putina marfa pe piata. Eventual, au fost mai mici bugetele pentru media online. Poate ar fi trebuit ca tocmai criza sa fi dus la o crestere a calitatii si numarului briefurilor de comunicare online. Cel putin in terorie, vom vedea daca se confirma.

In ceea ce priveste fee-urile de participare in concurs sunt inca atat de mici incat nicio criza din lume nu poate fi o problema reala.

IQads: Desi au aparut diverse alte competitii si festivaluri de online in ro, Internetics ramane cel mai cunoscut, cu cea mai mare vechime si cred ca are si cea mai mare amploare. E mai valoros un premiu obtinut la Internetics decat altele? Anul trecut era un premiu de eficienta, acum, insa, care sunt calitatile festivalului care dau valoarea premiului?

Andrei Bortun: Ne bucura mult aparitia altor competitii si nu e o ipocrizie care spune ca a le aplauda aparitia ne pozitioneaza pe noi ca pe seniori intelepti si generosi. E foarte pragmatic motivul nostru de bucurie = exista termeni de comparatie. A fi fost unicii de pe piata nu ne aducea decat povara responsabilitatii tuturor asteptarilor, dorintelor, frustrarilor, obiectivelor etc.

Acum lumea are de unde alege. Daca suntem cunoscuti si mari inseamna ca de acum, mai ales ca avem cu cine ne compara, nu ne ramane de facut decat a ne consolida reputatia si a de genera cat mai multa favorabilitate

Valoarea premiului sau a simplei participari vine din atentia foarte mare pe care comunitatea oamenilor de marcomm o are astazi pentru online in general si pentru Internetics in particular.

Vorbim si despre componenta juriului, si despre cine e abonat la newsletterele noastre, la cine este in sala in noaptea decernarii premiilor. Toti acestia, detinatori de competente, bugete si decizii cauta partenerul de online la Internetics, mai ales la noul Internetics. Iar asta e o promisiune importanta pentru toti cei ce au de dovedit excelenta in ceea ce fac zi de zi si nu ma refer aici la castigarea titlului de agentia anului.

Interneticsul e un context care, prin participare, arata ca existi, iar prin obtinerea si a unui singur premiu demonstreaza excelenta fie in gandire strategica, fie in design, fie in cunoastere impecabila a comportamentelor si mecanismelor de succes ale online-ului.

Iar daca ne uitam pe criteriile de jurizare, veti vedea ca eficienta si strategia au ramas acolo si asta va fi directia in care va creste festivalul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Festivaluri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related