Nu vi se pare ca vorbim tot mai mult si ca suntem ascultati tot mai putin in retelele sociale? Poate pentru ca facem prea mult small talk, poate pentru ca nu ne limitam sa conversam doar despre cateva domenii, poate pentru ca nu urmarim oameni care sa fie cu adevarat interesati de ce avem noi de zis sau poate pentru ca pur si simplu nu spunem lucruri cu adevarat interesante. In orice caz, atata timp cat nu gasim criterii de evaluare a activitatii personale in cadrul retelelor sociale, nu cred ca vom reusi sa convingem marketerii prea curand ca trebuie sa le ia in calcul. Vom vedea cu ce idei va veni Susan Rice-Lincoln, autoarea cartii "Mastering Web 2.0" in workshopul ei de la RoNewMedia 4.0, dar pana atunci, o sa va prezint un trend pe care l-am depistat in utilizarea social media in cadrul campaniilor de publicitate.
Tendinta e sa creezi in offline ceva atat de interesant incat sa genereze continut (text, poze, filme) demn de "impartasit" online. Din cate am observat pana acum, reteta e asa: trebuie sa gasesti o misiune relevanta pentru brand, sa organizezi un concurs pentru desemnarea temerarului care va purcede la indeplinirea ei, iar apoi sa lasi oamenii sa se distreze urmarind peripetiile protagonistului, fiecare in reteaua lui sociala preferata, tot continutul fiind centralizat pe site-ul campaniei, evident.
Dupa campania Yellow Treehouse, care a luat multiple premii la Cannes 2009 (urmarit online tipa care construieste un restaurant intr-un copac folosind doar Pagini Aurii), continuata cu Yellow Chocolate (urmarit online tip care cauta ciocolata cu gust de galben folosind acelasi ghid), iata acum campania "Expedition 206" de la Coca-Cola, care isi propune "sa aduca la viata" campania "Open happiness", dupa cum spune comunicatul de presa.
Dupa atatea spoturi care, indiferent de poveste sau de pretul productiei, cu greu ne mai pot starni emotii, iata ca brandurile incep sa-si duca efectiv la bun sfarsit promisiunea de brand, care pana acum era destul de abstracta.
In locul unui filmulet de 30 de secunde cu o poveste imaginata de o echipa de creatie in legatura cu ce ar putea insemna fericirea, in cadrul campaniei "Expedition 206", Coca-Cola ne ofera raspunsuri reale, de la oameni provenind din culturi diferite din lumea intreaga, la intrebarea "Ce te face fericit?". Cei care vor afla aceste raspunsuri sunt 3 tineri, numiti "Ambasadori ai fericirii", care vor pleca pe 1 ian. 2010, de la Madrid, intr-o calatorie in jurul lumii, in 206 tari. Destinatia finala este Muzeul World of Coca-Cola din Atlanta, iar data sosirii este 31 dec. 2010.
Deocamdata, pana pe 6 nov 2009, publicul larg voteaza cele 3 echipe de cate 3 membri, pentru a desemna fericita castigatoare care va pleca in jurul lumii. Pe baza unor filmulete in care tinerii spun ce inseamna pentru ei fericirea, puteti alege dintre echipele: Sha-ba-ba-doo, WOW si The Mix.
Motivele de fericire vor fi postate in retelele sociale si pe site-ul exepdition206.com, iar oamenii obisnuiti din intreaga lume nu numai ca ii vor putea urmari pas cu pas, dar vor putea lua parte la campanie, indicandu-le online celor 3 temerari trasee si locuri de vizitat, activitate cu atat mai interesanta cu cat ii vor ghida prin propriul oras.
Pe site, se poate urmari, inca de pe acum, itinerarul echipei pe mapamond, in fiecare luna a anului 2010, cu ajutorul unui scrolling bar.
In cadrul expeditiei, cei 3 vor participa si la niste evenimente de importanta mondiala, care de obicei le produc oamenilor sentimente intense (ca de fericire nu poate fi vorba decat in cazul castigatorilor): Jocurile Olimpice de Iarna 2010 (in Vancouver), Campionatul Mondial de Fotbal 2010 (in Africa de Sud) si World Expo (in Shanghai).
Pana acum, reactiile de pe Twitter si de pe Facebook la tweetul in care anuntam aceasta campanie au fost de incantare, singura dezamagire a interlocutorilor fiind aceea ca nu pot participa la preselectia pentru echipa care va face inconjurul lumii. In caz ca aveati aceeasi curiozitate, aflati ca, de fapt, Coca-Cola si-a ales cele 3 echipe de cate 3 membri in urma unei preselectii serioase (nu printr-un vot de popularitate, desfasurat online). In urma unor inscrieri, finalistii au fost supusi unui cantonament serios, in cadrul caruia au dovedit ca pot face fata unei calatorii de un an.
Si acum sa nu ma intrebati "pe cand si la noi?". Ne vedem la RoNewMedia si vorbim acolo.