Digital Buzz cu Matt Bailey (Head of Affiliate, i-level UK)
Matt Bailey va sustine un workshop despre affiliate marketing la RoNewMedia 4.0, pe 3 noiembrie.
IQads: Raportul lansat de eConsultancy, "Affiliate Marketing Buyer"?s Guide 2009" (mostra) spunea ca marketingul afiliat o sa valoreze in 2009 mai mult de 4 miliarde. Care crezi ca e impactul crizei asupra acestei piete?
Matt Bailey: Cred ca e o sabie cu doua taisuri. In mod evident, in timpul crizei, sistemul de plata CPA (Cost Per Action), care este baza pe performanta si care sta la baza marketingului afiliat, devine si mai atractiv pentru advertiseri. In vremuri de recesiune, orice canal de marketing care rasplateste doar rezultatele este o propunere tentanta.
Oricum, cred ca o sa se echilibreze situatia, tinand cont ca unii advertiseri vor taia bugete de marketing, iar altii vor da, poate, faliment, ceea ce va afecta in mod evident totalul cheltuit prin afilieri.
IQads: Cum ar trebui un advertiser sa-si construiasca reteaua de afiliati? Ne poti da cateva indrumari?
Matt Bailey: Cred ca principalul sfat pe care l-as da este acela de a investi timp si resurse in a ajuta afiliatii sa-si construiasca propria afacere, pentru ca aceasta o va ajuta, in schimb, pe a advertiserului.
Cu cat faci mai usoara promovarea linkurilor tale, in comparatie cu ale competitorilor, cu atat mai profitabil va fi pentru tine. Trateaza afiliatii ca pe parteneri, stabileste-ti o reputatie buna si afiliatii ar trebui sa-si doreasca singuri sa lucreze cu tine.
IQads: Ce fel de publisheri ar trebui sa se gandeasca sa devina afiliati? Ar trebui sa fie publicatii de nisa?
Matt Bailey: Exista multe moduri de a castiga bani ca afiliat. Daca esti un publisher online, atunci monetizarea site-ului tau prin adaugarea unor linkuri afiliate iti poate aduce ceva bani depinzand de nivelul de trafic si de relevanta site-ului tau pentru produsele pe care le vinzi.
Oricum, in UK, majoritatea site-urilor afiliate sunt site-uri create special pentru a deveni afiliate. Sunt optimizate pentru anumite cuvinte cheie pe care userii le vor folosi pentru a cauta produsele si sunt focusate pe convertirea traficului pe care il primesc pentru a genera vanzari.
IQads: Ce ne spui despre bloggeri? Venitul lor din affiliate marketing depinde de cat de inteligent promoveaza produsele (scriind posturi despre ele, adaugand deep links la sfarsitul posturilor, realizand widgeturi pentru fiecare produs) sau de profilul cititorilor lor (adica de ceea ce scriu ei de obicei pe blog)?
Matt Bailey: Categoric, depinde de modul in care promoveaza produsul. Factorii principali sunt atragerea vizitatorilor spre site-ul lor si modul in care cauta sa-i convinga pe cititori sa cumpere. Pot atrage userii pe site prin mijloace variate, cum ar fi optimizarea pentru cuvinte cheie relevante, PPC (Pay Per Click) in motoarele de cautare sau chiar marketing offline.
Odata atras pe site, e important sa-i oferi content valoros consumatorului si mai ales informatii care il vor asista in luarea deciziei de cumparare. De aceea e important sa se scrie review-uri, sa se compare preturile mai multor comercianti si sa se furnizeze deep links direct spre pagina de produs.
IQads: Ai fost ales recent presedinte al IAB Affiliate Marketing Council. Care este scopul acestei organizatii si care sunt planurile tale?
Matt Bailey: IAB Affiliate Council, UK are 3 scopuri: educa variatii stakeholderi despre piata de afilieri, promoveaza sectorul afiliatilor in lumea intreaga si faciliteaza autoreglementarea industriei. Am avut succes cu initiative ca reglementarea voucher codes si a numeroase evenimente pe care le-am organizat.
In viitor, cred ca vom desfasura studii pentru a sublinia puterea si posibilitatile pe care le ofera marketingul afiliat marketerilor seniori. Una dintre problemele care tine pe loc piata de afilieri din UK este complexitatea canalului si responsabilitatea oamenilor din industrie de a face mai accesibil si de a incuraja brandurile sa investeasca mai mult in affiliate marketing.
IQads: Crezi ca retelele sociale pot fi folosite pentru affiliate marketing? Cat de profitabil ar fi? Crezi ca oamenii sunt mai dispusi sa cumpere atunci cand fac browsing intr-o retea sociala?
Matt Bailey: In mod traditional, afiliatii au fost dintotdeauna primii care sa descopere sectoare libere pe piata si sa le exploateze, datorita spiritului lor de antreprenoriat si agilitatii lor. Pana in prezent au fost multe incercari de a monetiza traficul din retelele sociale, dar cu un succes limitat. Dupa cum bine spui, cred ca asta e datorita faptului ca oamenii intra in retelele sociale pentru a comunica si se simt iritati de mesajele advertiserilor.
Am vazut ca sunt mai multe incercari de engagement ale afiliatilor cu userii lor si de a genera o functie de socializare pentru propriul site. Multe site-uri de cashback si voucher codes din UK au acum forumuri unde userii discuta despre exeperientele lor, adaugand valoare site-ului afiliat si il face mai tentant pentru user.
IQads: Care e diferenta dintre a creste rata conversiei pentru cele doua mari tipuri de metode Pull (PPC "? Pay Per Click, content, price comparison) si Push (voucher code, email, incentive)?
Matt Bailey: Cel mai important e sa intelegi publicul si la ce punct din ciclul de cumparare se afla atunci cand interactionezi cu el. Abordarea pull e folosita pentru a pozitiona un produs in fata cuiva care deja cauta acel produs. De exemplu, afiliatii vor aparea in PPC cand cineva cauta un anumit produs sau serviciu. Focusul trebuie sa fie pe persuadarea consumatorului sa cumpere produsul de la tine, nu de la un competitor.
Abordarea push e folosita pentru a aduce in mod activ o propunere de produs in fata userilor, prin transmiterea unei oferte specifice prin e-mail, de exemplu. De aceea se pune mai mult accent pe informarea consumatorului in legatura cu motivele pentru care are nevoie de produs si care sunt beneficiile.
Cheia e sa intelegi ca potentialii consumatori sunt la stadii foarte diferite in cadrul procesului de achizitie si ca trebuie sa le oferi mesaje diferite.