Digital Buzz cu Dan Virtopeanu (General Manager, Voxline Communication)
IQads: Desi a avut lansarea oficiala in Romania in urma cu o luna, Clip in Touch va fi disponibil pentru publicul larg doar in momentul in care veti gasi branduri interesate sa se promoveze folosind aceasta platforma de UGC mobil. Ce fel de campanii/proiecte ar putea desfasura companiile folosind Clip in Touch?
Dan Virtopeanu: In principiu orice fel de proiecte care pot duce la o implicare a consumatorilor in relatia cu brandul si vor sa construiasca o comunitate a fanilor folosind mecanisme de tip UGC si valorificand componenta de viral prin transmiterea pe email si/sau pe telefonul mobil. Sa luam un exemplu ipotetic: un jucator cu un portofoliu variat de branduri care ar dori sa lanseze un nou produs de ingrijire pe piata noastra - solutia Clip in Touch ar putea fi integrata intr-un site dedicat acestui produs in care consumatorii ar fi invitati sa creeze scurte clipuri in care sa apara produsul pe care sa le trimita prietenilor prin email sau sms si sa-i invite sa voteze. Pentru a simplifica procesul de creatie galeria de filmulete predefinite poate contine elemente vizuale avand produsul in prim plan. La finalul campaniei cele mai votate / vizualizate clipuri ar fi premiate.
IQads: Obiectivul Clip in Touch e sa devina un Trilulilu pentru mobil? Pentru ce crezi ca va fi folosit cel mai mult: pentru functia de creare si editare de clipuri, pentru functia de sharing a filmelor realizate cu telefonul mobil, pentru a vizualiza alte filme create de utilizatori?
Dan Virtopeanu: Nu ne-am propus sa ducem Clip in Touch intr-un Trilulilu pentru mobil pentru ca noi oferim o platforma strict customizabila cu o durata de viata limitata. Brandurile ar putea folosi ClipInTouch precum propriul youtube invitand consumatorii sa creeze clipuri folosind punctele forte ale platformei: optiunile de creatie continut video pe baza continutului pre definit pus la dispozitie si transmiterea acestui continut pe mobil. Cred ca va fi folosit mai mult pentru creare si editare si transmitere mai departe, nu pentru vizualizare.
IQads: Ce fel de filmulete pot fi create folosind Clip in Touch (invitatii, dedicatii etc)? Am vazut ca aveti si materiale predefinite (audio, video, text) si ca nu trebuie neaparat sa filmez eu ceva ca sa pot crea un clip.
Dan Virtopeanu: Avem un numar de materiale predefinite pentru a usura procesul creativ, se pot crea animatii, imagini si filme in functie de ce isi doreste brandul. De exemplu un brand de bauturi racoritoare ar putea invita consumatorii sa se filmeze/pozeze impreuna cu sticla/cutia, sa scrie un slogan cu editorul si sa-l incarce pe portalul dedicat brandului si cel mai creativ sa fie premiat.
IQads: Dupa ce am terminat filmuletul, cum il pot trimite unui prieten? In cazul companiilor, filmuletul se trimite la baza lor de date?
Dan Virtopeanu: Este o intrebare foarte buna pentru ca pe langa faptul ca un brand poate sa ceara fanilor sa creeze un clip, pe langa incarcarea clipului pe platforma pot fi gandite mecanisme astfel ca acestia sa trimita de la unul la altul, noi putand sa masuram trimiterile.
In cazul companiilor, un exemplu simplu de utilizare a bazei lor de date ar fi (pentru ca se apropie Craciunul) crearea din timp a unor felicitari multimedia personalizate care pot sa fie programate pentru trimitere in ziua de ajun. De asemenea se poate face o campanie de comunicare in care un brand cu o baza buna de date poate sa faca o oferta speciala valabila o perioada limitata pe care o trimite celor din baza de date si care poate valorifica elementul viral (destinatarii pot trimite mai departe) si de noutate (oferta speciala e prezentata in format video).
IQads: Ce fel de telefon trebuie sa am ca sa pot folosi aplicatia Clip in Touch?
Dan Virtopeanu: Aplicatia functioneaza pe telefoane care trebuie sa aiba camera foto, acces la internet mobil si sa aiba suport pentru anumite versiuni de Java, care sunt destul de raspandite.
IQads: In prezentarea de azi spuneai ca sunt 5,5 milioane telefoane noi in Romania. Deci posibilitatea tehnica o au destul de multi. Intrebarea e cat de dispusi crezi ca sunt ei sa trimita filmulete de pe mobil sau sa-si editeze filmuletul direct in aplicatia Clip in Touch de pe mobil. De ce depinde succesul platformei?
Dan Virtopeanu: Asa cum am mentionat, platforma poate fi bine valorificata in marketing alaturi de branduri care doresc interactiunea cu consumatorii. Prin urmare conteaza cum ii provoaca brandul; o campanie creativa cu o miza consistenta, sexy va atrage multi utilizatori. Succesul ii va apartine brandului, nu platformei si faptul ca reprezinta ceva nou si interactiv, combina web clasic cu mobile sunt factori de impact pozitiv.
IQads: E costul descarcarii filmului pe mobil motiv suficient pentru ca romanii sa fie reticenti fata de Clip in Touch?
Dan Virtopeanu: La tarifele medii actuale practicate pachetelor cu trafic inclus costul unei descarcari este de 0,02 Euro. Iar tendinta de scadere a tarifelor pentru serviciile de date mobile este evidenta, prin urmare nu vad de ce ar fi reticenti fata de Clip In Touch.
IQads: In cazul in care va axati pe B2C si il lansati pentru toata lumea, cat o sa coste trimiterea unui astfel de filmulet?
Dan Virtopeanu: Ca sa devina B2C, Clip in Touch trebuie implementat cu un operator si va fi integrat la pretul celorlate servicii stabilit impreuna cu acesta. Ca pret va mai ieftin ca un ringtone sau un clip video de exemplu.
IQads: In prezentarea de la lansare spuneai ca in Romania sunt mai multe conexiuni la internet mobil decat la internet fix si ca sunt 130 milioane afisari utilizatori .ro in retele internationale. Din ce studiu provin datele?
Dan Virtopeanu: Raportul ANCOM privind piata de comunicatii electronice pe 2008 arata mai multe conexiuni la internet mobil decat fix. De retinut ca aceste conexiuni pot fi si pe mobil si prin laptop/PC folosind dispozitive specifice de date mobile. Datele privind afisarile sunt preluate din rapoartele publice ale doua din marile retele internationale Buzzcity si Admob privind traficul din luna decembrie 2008.
IQads: Cat sunt de deschisi clientii la ideea de a desfasura campanii pe mobil, in general? Ne poti da cateva exemple recente de campanii desfasurate de Voxline?
Dan Virtopeanu: Exista deschidere in special din partea clientilor internationali si a celor care au mai derulat campanii pe mobil si stiu ca acestea au rezultate bune, fapt pentru care utilizeaza mediul mobil in mixul de marketing in mod constant. Cateva din brandurile pentru care am derulat campanii recent sunt: Winston, Camel, J&B, Casino Palace, Pepsi.