Digital Buzz cu Adrian Alexandrescu (Managing Director, Interactions)
IQads: Ati luat Argint in categoria "Campanii interactive" si trofeul pe sectiunea "Retail si comert electronic", in aceeasi categorie, cu Mega Image - "Cosul zilnic". Ce obiective a avut campania si cum ati incercat sa le atingeti?
Adrian Alexandrescu: Am avut trei obiective: colectare de baze de date, awareness pe marcile proprii si comunicarea promotiilor de preturi.
Am facut o promotie exclusiv online pe www.mega-image.ro unde cei care isi faceau cont, puteau construi zilnic un cos de produse la alegere (marcile proprii erau desigur listate prioritar) in limita unui buget de 100 RON.
La sfarsitul fiecarei zile, alegeam un castigator care primea exact cosul construit de el. Astfel, consumatorii trebuiau sa treaca prin lista de produse si preturi pentru a-si selecta produsele dorite si am reusit sa avem o vizita medie de 6 minute.
Photo credits: Radu Ciocan
IQads: Cum ati generat trafic spre site si cum veti folosi baza de date in viitor?
Adrian Alexandrescu: Am folosit Google AdWords si un pic de comunicare in magazine si in catalogul Mega Image, iar, in rest, tehnici de comunicare directa specifice businessului nostru (de exemplu direct e-mailing). Vom folosi baza de date pentru comunicari personalizate. Daca, de exemplu, remarcam ca o persoana a pus in cos produse pentru bebelusi, ii vom trimite cu precadere newslettere legate de aceasta categorie de produse.
IQads: Ati avut bannere?
Adrian Alexandrescu: Cu bucurie raspund: NU am avut campanie de bannere, ci un singur banner pe homepage-ul mega-image.ro, care a directionat catre pagina de concurs.
IQads: Ce rezultate a avut campania?
Adrian Alexandrescu: Am avut doua valuri de comunicare, in primul val am avut 35.000 intrari (cosuri), iar in valul II am mai crescut baza de date cu aproape 50%.
IQads: Care sunt atributele campaniei care crezi ca au convins membrii juriului sa va acorde argintul la campanii interactive, avand in vedere ca eficienta valora doar 10% din nota?
Adrian Alexandrescu: Acesta e unul dintre aspectele pe care le-as schimba la editia viitoare. As evalua proiectele dupa formula 40% rezultate, 30% strategie, 20% creatie, 10% inovatie. La case-ul Mega Image motivul pentru castigarea argintului este legat de strategie: am avut o strategie buna, iar strategia era punctata cu 40%.
IQads: Cum iti explici numarul mic de premii la Internetics anul acesta? Ce spune asta despre industrie? Juriul a fost prea dur sau doar corect?
Adrian Alexandrescu: In mod cert toate lucrarile premiate au meritat sa castige. Nu ma pot pronunta prea mult asupra celorlalte lucrari necastigatoare, deoarece nu stiu case-urile din spate. La o prima vedere, neavizata, unele chiar nu meritau sa castige, iar la altele trebuie sa stii tot case-ul pentru a evalua daca trebuiau sau nu premiate.
IQads: Sugestii de imbunatatire a festivalului.
Adrian Alexandrescu:
"? as face evenimentul pe doua seri cu concursuri, premii, audienta si reguli diferite: una pe publishing si alta pe publicitate;
"? as face pre-acceptare de lucrari si nu as accepta self-projects (sau poate doar intr-o categorie speciala in afara concursului);
"? as prezenta la gala de premiere argumentele fiecarui premiu;
"? nu as amesteca juriul bloggerilor si premiile bloggerilor cu restul concursului. Daca se doreste ca un blogger sa jurizeze, ar trebui direct inclus in juriul concursului.
"? as pastra ideea de juriu in care predomina reprezentantii clientilor;
"? as imparti mai bine categoriile: de exemplu nu as amesteca tigari si alcool cu ciocolata si suc;
"? cum am zis si mai sus: as evalua proiectele dupa formula: 40% rezultate, 30% strategie, 20% creatie, 10% inovatie;
As continua pe ideea de anul asta: sa premiem doar ceea ce merita premiat. Premiile multe acordate doar sa fie scad valoarea fiecarui premiu in sine si per total si valoarea festivalului.
IQads: Agentia Interactions a luat nastere anul acesta si a facut deja 350.000 Euro. Care e secretul succesului?
Adrian Alexandrescu: Nu e niciun secret. S-a muncit foarte mult, am avut noroc de clienti care au inteles avantajele tipului nostru de servicii si au facut campanii in aceasta directie, ne-a ajutat putin si criza cu reorientarile de bugete si am si reusit sa formam o echipa foarte legata cu multa experienta in domeniu. In acest moment lucram pentru Joe, Nescafe, Nesquik, Maggi, Mobexpert, Mega-Image si, mai nou, si pentru Groupama.
Background
Despre Adrian Alexandrescu
IQads: Unde ai mai lucrat si cat?
Adrian Alexandrescu: Eu sunt programator ca formare, in liceu eram tocilar si ma duceam la olimpiadele nationale de informatica. Primul meu job a fost DTP-ist timp de 3 ani, apoi New Business Manager in marketing direct, la Hit Mail, timp de aproape 5 ani, dupa care am fondat impreuna cu Marian Seitan (ownerul Hitmal), CreateDirect (agentie de creatie si strategie pentru marketing direct) unde am fost Director Executiv. Am avut HP Europe ca si client timp de 2 ani, cu operatiuni de analiza de baza de date, profilare de clienti si design de campanii directe pentru toata Europa. Am plecat apoi la Ogilvy unde timp de 2 ani si jumatate, m-am ocupat de divizia interactiva si directa, dupa care, in 2009, am fondat Interactions.
Despre Interactions
IQads: Care e obiectul de activitate al agentiei?
Adrian Alexandrescu: Suntem o agentie de e-CRM. CRM-ul e o filozofie veche de cateva zeci de ani, numai ca daca pana acum se facea cu plicul la posta si cu telefonul, acum putem sa facem aceleasi lucruri, mai repede si mai eficient cu email-ul, cu web-ul, sau sms-ul. Eu am denumit asta ca si e-CRM. Practic e-CRM-ul nu e un serviciu concret (livrabilele sunt pana la urma tot un site, un email sau o campanie) ci un mod de a gandi si un cadru strategic prin care toate lucrurile au un scop bine definit si fac parte dintr-un plan strategic pe termen lung. Toate lucrurile pe care le faci intr-un cadru de e-CRM iti pregatesc terenul pentru urmatoarele actiuni. Este un mod diferit de a gandi fata de a face doar un site de promotie care arde o luna "? doua cu flacara mare, iar apoi se stinge si este dat uitarii.