Mai intai au inceput sa circule zvonuri ca inamicul s-a infiltrat in tabara noastra. S-au facut filmulete la misto, am ras prin conferinte, ne-am continuat activitatea inconstienti, fara sa scuipam in san macar, pana cand ne-am trezit ca parodia a fost, de fapt, profetie: spionii misunau nestingheriti printre noi. Un tanar ajuns in culmea disperarii a compus aceasta doina de jale (via), iar jurnalisti onorabili au inceput sa scrie ghiduri de supravietuire (via).
Asa ca, in loc sa faca spoturi lacrimogene cu "suna-ti mama, odrasla nerecunoscatoare!":
sau fituici pentru mame cu ponturi de utilizare a telefonului mobil in alt scop decat apelul voce (cum sa trimiti un SMS/o fotografie sau cum sa faci un video call), asa cum a facut in prima parte a anului, pe callmum.net, o companie de telecom din Australia, Telstra, a pus mana si a numarat spionii. "State of the Nation Report" din august 2009 a avut rezultate dezarmante: 70% dintre mamele din Australia foloseau deja retelele sociale, 61% foloseau Facebook in mod regulat, 47% - zilnic. DAR vestea buna era ca, dintre cele care utilizau retelele sociale, 81% recunosteau ca nu stiu sa le foloseasca. Nu va lasati insa inselati de presupusa inocenta si de pledoaria pentru nevinovatie! Sa scrie comentarii jenante, sa-si tag-uiasca feciorii in poze nud din adanca pruncie sunt in stare, dar in rest ele nuuu, nu stiu sa foloseasca Facebook-ul.
Tactica Telstra a fost sa atraga dusmanul intr-o cursa. Fiecare victima e invitata sa intre pe site si sa-si inscrie mama la cursul intensiv de utilizare a retelelor sociale intr-un mod care sa nu-i faca pe proprii copii sa-si ia campii.
Mama va primi o invitatie la un quizz si, cum deja are impresia ca se pricepe la Facebook doar pentru ca are un profil acolo (ca multi oameni din online de altfel), o sa accepte provocarea, mai ales ca e vorba de un concurs in care poti castiga nu stiu ce telefon. Bineinteles ca prima data VA PICA. Inainte sa mearga la restanta, insa, va trece printr-o serie de tutoriale video, care sunt suficient de atragatoare, prin infatisarea profului:
Ca masura de siguranta, ar trebui, totusi, printata brosura asta in mai multe exemplare, care vor fi plasate in fiecare camera din casa, ca sa-i sara in ochi cand ii mai trece prin cap sa dea join vreunui grup de fane ale vampirului vegetarian din Twilight (de-asta are tricou cu I Digital mum.
Asa ca vedeti ce faceti cu campaniile interactive cu promisiuni de brand desantate, pe care nu le mai crede nimeni. Poate va ganditi sa faceti ceva efectiv util pentru consumatorul aflat in restriste.