Clienti pierduti/castigati in 2009
In 2009 am lucrat pentru Mobexpert, Mega Image, Maggi, Nesquik, Nescafe, Groupama, Sensiblu si Mobexpert. Am mai lucrat si pentru altii, insa prin alte agentii si as prefera sa mentionez doar clientii directi. In 2009 facem putin peste 350 000, poate 375 000. Nu e o cifra de afaceri mare, insa nici mica, tinand cont ca cea mai mare parte (in proportie covarsitoare) din aceasta cifra de afaceri este constituita din fee-uri de agentie si nu din costuri externe. Ca intotdeauna se putea mai bine, o consider totusi o cifra suficient de buna cat sa te scoata din categoria "ALTII" si sa te aduca pe radarul agentiilor interactive pe care consideri sa le chemi la un pitch.
Sunt foarte fericit ca nu am pierdut niciun client pana acum, sper sa mentinem bilantul si in 2010 si sunt de asemenea multumit ca am avut taria sa spunem NU la diverse pitch-uri dubioase sau pe care le-am considerat in categoria "sa avem 3 oferte".
Sunt multumit ca ne-am definit o pozitionare clara, pe zona de e-CRM (dialog direct cu consumatorii folosind canale digitale) si ca am inceput sa formam o piata pentru acest tip de servicii, un pic mai sofisticate decat o constructie propriu zisa de site-uri si am dovedit ca se pot obtine rezultate foarte bune prin astfel de tehnici. Am reusit sa facem un an de activitate fara nicio campanie de bannere Pay-Per-Display (da, se poate lua ca un orgoliu personal).
Premii in 2009
Am castigat la Internetics categoria de Retail si Comert Electronic cu o campanie pentru Mega Image, dar cel mai bucuros sunt pentru faptul ca dintre doua premii acordate pentru Best Interactive Campaigns noi am castigat unul, tot pentru campania Mega Image.
Proiecte lansate in 2009
Ca bilant de lucrari de care sunt multumit pe anul asta:
- Campania Mega Image, castigatoare si la Internetics
- Overall colaborarea cu Mobexpert care a culminat cu www.designultau.ro, un proiect cu rezultate excelente, cu siguranta o inscriere de campanie la festivalurile din 2010
- Clubul Maggi de pe www.maggi.ro, de asemenea, cifrele tin cu noi
- Bursa de Vacanta pentru Nescafe (www.bursadevacanta.ro) "? un case bun atat creativ cat si ca si rezultate
- Campania de abia inceputa pentru Groupama care suna promitator din prima zi
- Promotia Nesquik "? Prietenii Nesquik se cunosc dupa urechi, unde din nou obiectiv, putem dovedi cu cifre ca ne-am facut treaba bine.
- Overall "? avem multe proiecte de mentenanta, care desi nu sunt vizibile in piata(inchipuiti-va de exemplu un proiect care implica moderarea a peste 1000 de itemuri pe zi si dialogul cu consumatorii), implica multa munca si imi place sa cred ca o parte semnificativa dintre rezultatele bune per total de proiect se datoreaza si muncii noastre de zi cu zi.
- Am avut cel putin 3 campanii de emailing cu rata de raspuns peste 60% !
- Nu in ultimul rand, as vrea sa mentionez ca am reusit sa construim o echipa super-faina, care pe langa competentele profesionale e o echipa de OAMENI care relationeaza bine in munca de zi cu zi, se apreciaza reciproc si au incredere unii in altii. In multe cazuri de situatii limita, cu termene imposibile, acest lucru face diferenta dintre o campanie ratata si clienti nemultumiti si o campanie cu cifre care te ajuta la formarea unui portofoliu.
Cifra de afaceri/profit
Ca si profitabilitate, ne situam undeva la un decent 12% - 15% (foarte rezonabil pentru un prim an de activitate, inca neconfirmat, asteptam sfarsitul de decembrie).
Pitch-ul de online al anului 2009
Nu stiu ce sa raspund, nu am reusit sa imi reinnoiesc abonamentul la piata zvonurilor, banuiesc totusi ca ar trebui sa fie unul pe bani multi, care implica si media (o specialitate cu care noi nu cochetam in mod special). Parca Romtelecom si-a scos contul de online la pitch prin primavara "? vara, nu?