Pentru GreenPixel anul 2009 nu a fost nici mai bun, nici mai rau decat 2008. A fost doar diferit. Daca cifra de afaceri este aproximativ aceeasi ca anul trecut (n.r. 450.000 EURO - sursa), profitul are o valoare mai mica. De ce se intampla asta? Atat din ratiuni interne, cat si externe.
Ce s-a schimbat in mod cert, atat pe plan intern, cat si extern, a fost efortul de a tine cifrele la niveluri similare.
Pe plan intern, am facut eforturi pentru a pastra toti membrii echipei (ba chiar am adus si oameni noi) si o parte din ei au fost alocati pe proiecte proprii "? deci anul acesta am investit in GreenPixel.
Pe plan extern, 2009 a insemnat si pentru noi, ca pentru toata lumea, instabilitate si dificultati in planificare. Daca anul trecut ne puteam baza pe niste parteneriate stabilite cu luni de zile inainte si puteam planifica desfasurarea proiectelor, anul acesta lucrurile au fost mai dificile din acest punct de vedere. Avem clienti care au fost afectati de criza si au fost nevoiti sa renunte la proiecte, am participat la pitchuri la care alegerea se facea in mare parte din ratiuni financiare, am inceput proiecte care apoi au fost puse pe hold pentru o perioada nedefinita.
Totusi avem si motive de mandrie: am gasit metode de a colabora cu clientii nostri vechi chiar si in aceste conditii dificile (Vodafone, Tarom, Sanoma Hearst), avem si clienti noi (Primaria Sectorului 6 prin parteneriatul cu Einvest, Proiect Bucuresti, Fulcrum Venture, Wannabe Media), am dezvoltat infochioscurile inteligente pentru Primaria Sectorului 6 "? un proiect inovativ si totodata unul dintre cele mai complexe la care am lucrat - si lucram la inca un proiect mare de development, care va fi gata la inceputul anului viitor. De asemenea, ne bucuram ca viitorul suna bine. Avem multe discutii deschise pentru 2010, in special pe partea de strategie de business pe online, si, in plus, speram sa putem anunta si lansarea unor proiecte marca GreenPixel, pe care ne-am putut concentra mai tare in ultimele luni.
Cat despre pitch-ul anului, cred ca pentru noi a fost cel de la Tarom. Spun asta deoarece clientul a ales in prima faza o noua agentie pe baza costurilor, iar apoi, dupa doar 2 luni, a revenit la noi. Cred ca asta spune destul de multe despre pozitionarea noastra si rationamentul din spatele ei. La nivel de piata, nominalizarea mea pentru pitch-ul anului se duce la cel organizat de HP "? asta deoarece, dupa cunostintele mele, a fost primul pitch pentru contul global pe online al unei mutinationale la care au fost invitate si agentii din Romania.