Digital Buzz cu Mugur Patrascu (Managing Partner, iLeo)
Am ajuns in pagina campaniei de Craciun Petrom dintr-un engagement ad de pe Facebook. Omul de zapada din banner zicea "scrie un mesaj si noi il punem aici". Asa ca mi-am imaginat ca mesajul meu de Craciun va aparea in acel banner, doar pe site-ul Petrom, ignorand, ca orice vizitator grabit, detaliile scrise alb pe albastru:
...mai ales ca butonul "vezi toate mesajele" deschidea tot un tab din pagina respectiva:
Pentru cititorii site-urilor pe care ruleaza campania de bannere, insa, locul in care se promite afisarea mesajului e foarte clar:
Asa ca l-am rugat pe Mugur sa ne povesteasca pe larg in ce consta campania, de fapt.
IQads: Pentru cineva care a intrat direct din Facebook pe petrom.com/craciun, se putea face mai clar scopul acestui site, ca sa nu inteleaga ca i se va afisa mesajul doar in bannerul de pe site-ul Petrom?
Mugur Patrascu: Odata ajuns pe site-ul Petrom, noi credem ca este destul de clar ce urmeaza sa se intample. Mai mult, prin mail-ul de confirmare care i se trimite, este anuntat si de site-ul si ora pe care vor fi afisate urarile.
Pe toate celelalte site-uri unde sunt bannere se explica mecanica prin care mesajul pe care vrei sa il trimiti cuiva drag se va afisa pe acel banner.
IQads: Intr-adevar, dupa ce m-am hotarat sa scriu totusi un mesaj, am primit notificare pe mail: mesajul meu va aparea pe antena3.ro, pe 19 dec, ora 8:05. Pe ce site-uri apar de fapt bannerele Petrom care contin mesajele postate pe petrom.com/craciun, cum au fost alese site-urile cu pricina?
Mugur Patrascu: Am ales niste site-uri de trafic mare de sarbatori si anume site-uri de interes general (antena3.ro, 9am.ro, rol.ro, apropo.ro, video.rol.ro, stiri.rol.ro, gandul.info). Aceste site-uri au niste pozitii fixe, permanente pe care se afiseaza acest banner. Din cauza numarului de mesaje si a faptului ca fiecare mesaj trebuie sa stea o anumita perioada te timp, trebuie sa le programam o ordine de aparitie si de aceea se fixeaza o ora cand apar public. Dar asa cum ai spus, se trimite un mail celui care a scris mesajul cu ora si locul in care va aparea mesajul. Mail-ul are si rolul de a confirma ca mesajul a fost moderat.
IQads: Deci scopul campaniei e sa ofere publicului spatiile de publicitate online cumparate de Petrom, pentru a le face urari celor dragi, cam asa cum s-a intamplat in campania "Concert banners", a bancii pentru tineri Axion? Care sunt diferentele de concept dintre cele 2 campanii (in afara de faptul ca acolo erau filme in banner si la voi text)?
Mugur Patrascu: "Concert banners" oferea spatiu de exprimare tinerelor formatii de rock din Belgia parca, dupa ce, in prealabil, s-a facut o preselectie si s-au filmat niste piese. Putem sa spunem ca era cumva un display advertising care prezenta niste filmulete.
Campania noastra isi propune ca pe durata sarbatorilor sa oferim acest spatiu oricarei persoane care doreste sa trimita un mesaj public catre o persoana draga. Campania noastra este live si deschisa "? oricine poate sa trimita mesaj. Campania noastra se bazeaza pe un tool interactiv.
IQads: Am vazut un engagement ad pe Facebook cu un filmulet cu urari tot pentru Petrom. Erau foarte multe comentarii si "like"-uri si de-asta mi-a atras atentia. Ce beneficii mai are un engagement ad, de ce ati ales forma asta de promovare, putin folosita in Romania?
Mugur Patrascu: Filmuletul vrea sa creeze cumva atmosfera reala in care se intampla genul acesta de urari. Am mers pe Facebook si pe canalul Petrom de YouTube pentru ca pe aceste retele sociale oamenii sunt deja in acest mood de a face urari si de a se implica. Practic, prin filmulet, noi am incercat sa le canalizam cumva energiile acestea.
IQads: Contul de Facebook Petrom exista deja? Ce elemente ati adaugat in el pentru a promova campania de Craciun?
Mugur Patrascu: Petrom avea un canal de YT si cont de Twitter (@PetromSA). Am realizat acest cont de Facebook special pentru aceasta campanie.
IQads: In afara de bannere, mai generati cumva trafic spre pagina campaniei?
Mugur Patrascu: Obiectivul campaniei nu este generarea de trafic pe site. Este un site corporate care nu prezinta interes pentru masa larga a oamenilor.
Obiectivul este oferirea unui instrument in masura sa le aduca oamenilor un zambet si sa le faciliteze transmiterea unui gand bun catre cei care conteaza in viata lor.
Dorim sa transmitem parte din valorile Petrom in acest fel si sa fim alaturi de ei in aceste sarbatori, nu numai declarativ.
IQads: Alt tab din pagina campaniei este "Fa o promisiune". Promisiunile unde apar?
Mugur Patrascu: Promisiunile nu apar. Promisiunile ti le faci tie. Noi iti trimitem reminder pentru ele pe parcursul anului viitor. E un sistem de resolutions.
IQads: Campania pe bloguri consta in posturi platite, constand in povesti cu final deschis sau o sa mai includa si altceva? Pe ce bloguri se desfasoara campania?
Mugur Patrascu: 10 blogari au postat povesti reale din viata lor. Aceste povesti erau neterminate, partea finala fiind publicata pe bannerele noastre.
IQads: Sa luam post-ul acesta ca exemplu. La finalul postului, Tiberiu spune ca deznodamantul povestii va aparea in bannerul de urari de pe apropo.ro. Ce sanse are cineva sa nimereasca mesajul respectiv in banner? De cate ori trebuie sa apese refresh?
Mugur Patrascu: Matematic sansele sunt foarte mari pentru ca mesajele blogarilor ruleaza cu prioritate si nu dureaza mult pana dai de ele. Deci, daca esti interesat de finalul povestii trebuie sa petreci cam 3-5 minute in fata bannerului. Mecanica insa, creeaza curiozitate si ii face pe oameni sa inteleaga rapid mecanismul prin care pot sa scrie si ei mesaje catre cei dragi. Nu trebuie sa apesi refresh niciodata pentru ca este pozitie fixa si mesajele merg unul dupa altul fara refresh.
IQads: Cum veti evalua campania?
Mugur Patrascu: Vom evalua care este bounce rate-ul paginii de pe site-ul Petrom, vom evalua numarul de mesaje, calitatea mesajelor si buzz-ul general (comentarii, vizualizari film, articolul asta :), etc)