[Social media] Felicitari de an nou de la agentii interactive din .ro

Sub deviza "Doar proiecte terminate, s-aveti reach si rezultate!" (imprumutata de la Green Pixel) va urez sa va distrati mai jos cu: 2 aplicatii de Facebook, un video-plugusor, un flash-plugusor, un jpg mestesugit si un flash de pomina cu rol de felicitare de an nou, de la agentiile: Republika Interactive, Green Pixel, MB Dragan, Kinecto si Senior Interactive.

1. Republika Interactive au facut o aplicatie de Facebook bazata pe aceeasi idee cu campania de Craciun Petrom. Fiind lansate in aceeasi perioada, nu se poate ghici care agentie si-a propus prima sa urmeze acest trend de a publica mesaje de la oamenii obisnuiti in spatiul de media al unui brand, trend dat de cateva campanii premiate in vara la Cannes (Axion - Banner Concerts, James Ready Beer - Share our billboards) si in toamna la Golden Drum (T-mobile - Place for your messages). In orice caz, e de apreciat la ambele agentii (iLeo si Republika) optiunea pentru altceva decat microsite-uri in flash pe care nu intra decat oamenii de la client sau bannere obositoare de care cititorii nu stiu cum sa mai scape.

In cazul Republika, e vorba de afisarea unor bannere statice in reteaua lor de bloguri (divercitycafe.ro, filmetari.com, rimel.ro si fpeople.ro). Bannerele respective se personalizeaza prin intermediul aplicatiei de Facebook "Planner"?s Christmas Heaven", fiind vorba, probabil, de planneri de media online, dupa urarile legate de afisari si CTR. Sunt 4 tipuri de bannere, dupa cum urmeaza:

Mi se pare mai distractiv decat in campania Petrom si pentru expeditori, si pentru o mare parte din destinatari, pentru ca impactul unei poze cu tine si al unui mesaj amuzant legat de grijile tale zilnice pe un blog:

...e mai mare decat in cazul unui rand de text pe un fundal standard, alaturi de multe altele. Pe de alta parte, site-urile de stiri din campania Petrom au trafic mai mare si expunerea s-ar putea sa-i faca pe unii sa se simta vedete pentru 5 minute.

Totusi, unii s-ar putea sa nu fie incantati ca le apare poza pe blogurile respective fara acordul lor.

Alt aspect mai putin placut e ca nu cere permisiunea de a publica in pagina ta de Facebook bannerele realizate si un mesaj ca te-ai jucat cu aplicatia.

Lasand asta la o parte, aplicatia ramane distractiva chiar si pentru cei care nu sunt cititori fideli ai blogurilor respective. Vestea publicarii bannerului se face prin notificarea pe Facebook ca "X te-a tag-uit intr-o poza" si scopul de a-ti face prietenii sa zambeasca e astfel atins.

2. Green Pixel au facut si ei o aplicatie de Facebook, care se numeste Giftreez si care e fix pe dos fata de aplicatiile obisnuite de sezon: in loc sa te invite sa-ti impodobesti singur bradul, iti permite doar sa adaugi decoratii in brazii altora si sa le insotesti cu urari:

De apreciat e ca iti cere acordul pentru publicarea pe wall a activitatilor decorative.

Dupa ce primesti podoabe, le poti aseza cum vrei in propriul brad, dar nu poti adauga tu unele noi, decat in brazii altora. Bradul tau creste in functie de activitatatile tale, care valoreaza fiecare un numar de puncte.

Nu stiu daca si-au propus sa faca doar o aplicatie diferita de celelalte sau o campanie care sa incurajeze socializarea si generozitatea, dar cert e ca asta au reusit. Fiecare are propria retea de brazi, care le apartin prietenilor sai de pe Facebook:

Tot Green Pixel au mai compus si un plugusor amuzant pentru clienti, cea mai importanta urare din cadrul lui fiind "s-aveti reach si rezultate". Iata aici pagina in care curg versurile, fiecare de la cate un membru al echipei:

3. Tot unul cate unul, si cei de la MB Dragan au ales sa recite versurile plugusorului video pe care l-au facut, neavand timp sa deseneze o felicitare clasica, dupa cum spune chiar Alex Buga (Creative Director) la sfarsitul filmului. Remarcati amprenta regizorala: din cand in cand, pentru a rupe monotonia, mai baga Dan Berte (Account) capul pe usa, mai adauga Mihai Dragan cate o rima din tocul usii...

4. Kinecto au facut o felicitare cu toti oamenii si apoi au mers prin ninsoare cu photoshop-ul deschis. A rezultat jpg-ul de mai jos. Deasupra scrie ce e mai important: 7 ani, 144 clienti si uite cati oameni frumosi:

Pe Facebook ii puteti identifica dupa tag-uri, pe fiecare in parte, in acest album.

5. Senior Interactive au facut aceasta felicitare in Flash, destul de impersonala, dar foarte frumoasa:

UPDATE: tocmai mi s-a transmis pe Twitter ca au facut si o felicitare cu Augmented Reality - trackerul se printeaza de aici. Enjoy!

Si acum, va felicit pe toti pentru reusitele de anul acesta, pentru eficienta campaniilor, pentru inovatiile implementate, pentru pitch-urile castigate, pentru clientii pastrati, pentru ravna cu care munciti zi de zi, pentru pasiunea cu care lucrati la fiecare proiect si va doresc tuturor sa aveti si mai multi clienti si la anul, si la multi ani!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune



Branded


Related