[Interactive] Cladire placata cu QR Codes dezvaluie interior intr-un layer de Augmented Reality

Problema centrelor comerciale tapetate cu billboard-uri si mash-uri publicitare care nu mai lasa sa se vada nimic din cladire si care polueaza vizual peisajul urban (vezi Unirea Shopping Center) isi poate gasi rezolvarea in placarea peretilor externi cu QR Codes (Quick Response Codes). Promotiile care au loc in magazinele din interior vor fi in continuare vizibile pentru trecatori, dar nu cu ochiul liber, ci prin intermediul unui telefon mobil care poate citi imaginile de pe pereti, cu ajutorul unui QR Code Reader (iata aici o lista de astfel de aplicatii, care sunt gratuite).

O cladire decorata astfel este N Building,un centru comercial din disctrictul Tachikawa al Tokyo, opera fiind semnata Qosmo (specialisti in tehnologie) si Teradadesign (arhitecti). Iata cum arata cladirea:

sursa foto: 2d-code.co.uk

Trecatorii pot fotografia cladirea cu aplicatia de citit QR Code-uri (se spune ca "se scaneaza" codul). In browser se deschide automat pagina de web corespunzatoare acelui cod: site-ul centrului comercial. Oricine poate generara un QR Code pentru o pagina web (iata o lista de generatoare aici) si poate imprima QR Code-ul pentru accesarea rapida a URL-ului pe mobil.

Mai mult decat atat, o aplicatie de iPhone dedicata N Building proiecteaza un layer de Augmented Reality, in care se pot vedea promotiile magazinelor, se pot face rezervari sau se pot descarca eventuale cupoane de reduceri. Ce e mai interesant e ca se pot vedea personaje circuland in interior. Selectarea unui personaj afiseaza intr-o bula tweet-urile pe care le scrie in acel moment:

Iata aici filmuletul descriptiv.

Sigur ca nu vom vedea asta prea curand in Romania, dar in Japonia, acolo unde au fost inventate in 1994, ele sunt deja foarte raspandite. In USA, Google a lansat recent programul "Favorite Places" pentru localuri, muzee, locuri despre care consumatorii scriu review-uri in general. Acum, ei pot citi impresiile celorlalti consumatori inainte sa intre, prin scanarea QR Code-ului lipit pe usa, care ii duce in pagina de "Google Place" corespunzatoare.

Pot de asemenea, sa scrie review-uri chiar la fata locului. Iata aici cum functioneaza.

Si in campaniile publicitare au inceput sa apara QR Codes. Campania MyToys.de "? "Lego Codes", cu QR Codes construite din piese Lego in loc de executii, a castigat multiple premii la Cannes.

sursa foto: AdsOfTheWorld

DDB Brasil a creat "The Living Book" sau "The Twitter Book" pentru promovarea magazinului online de carti Editoras. Pe pagini se gaseau doar QR Codes, care, prin scanare, trimiteau spre tweet-uri despre dragoste si ura, la fel si stickerele cu QR Codes raspandite prin oras.

sursa foto: CreativeReview

Starbucks a creat chiar un sistem de plata pe baza de QR Codes, prin intermediul unei aplicatii de iPhone, iar Pet Shop Boys au legat de un QR Code care aparea in videoclipul melodiei "Integral" pagina de unde putea fi descarcata piesa.

Deci sunt sanse sa mai vedem cladiri placate cu QR Codes si in Vest, nu numai in Orientul indepartat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related